Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=499A9UDPODOD4G25&typ=CMFritidshus&from=Hemnet

Nu slipper jag vara nyfiken. Har i hur många år som helst passerat dessa två hus. Det första (icke missionshuset) påminner en hel del om mitt hus. Älskar bilden med köksmiljön. Sen var det ändå lite fränt i missionshuset med "minipredikstol" eller vad det nu heter.

Jag tycker att det där var mysiga hus och så fin och personlig inredning (grytlappar på snöre över spisen :love: )!

@Pontevecchio och @Luff Javisst, jag trodde först det var ett montage, tittar en gång till och inser att det är på samma bild. Trendigt, modernt eller ej, skulle jag vara nödd och tvungen att köpa huset så vet i vilket fall jag vilken del som rivs!

/ kayoba

VARFÖR väljer man inte att i alla fall hålla samma färg på tillbygge och resten av huset??? Det hade kanske sett halvmärkligt ut ändå, men absolut mycket mindre störande för ögat...

Även om jag inte förstår tänket kring husets nya stil så funderar jag nu på om det kanske bara är grundmålat i grått och att det senare var tänkt att det skulle målas rött?

/ kayoba

Även om jag inte förstår tänket kring husets nya stil så funderar jag nu på om det kanske bara är grundmålat i grått och att det senare var tänkt att det skulle målas rött?

/ kayoba

Kanske. Fast grundfärg brukar väl inte vara grå? Tror bara att jag sett vit. Jag tänkte lite tvärtom ;) , dvs att man kanske hade planerat att måla hela huset grått så att delarna matchade.

Kanske. Fast grundfärg brukar väl inte vara grå? Tror bara att jag sett vit. Jag tänkte lite tvärtom ;) , dvs att man kanske hade planerat att måla hela huset grått så att delarna matchade.

Ja, det har du nog rätt i, jag har ju ingen aning om vilken färg som brukar användas som grund när man målar hus.
Ett rött hus med det underliga stuket skulle fortfarande se lite konstigt ut. Ett grått däremot skulle ju rentav kunna tas för modernt/nytänkande av de som gillar sånt. Helt klart så kan färgvalet påverka husen radikalt.

/ kayoba

Seriöst? :wtf:

DD9FC4E0-E069-48BB-B6A6-7C35587F75D2.jpg

A53AD047-6E3C-4521-96CF-07C0BAAC9BEB.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 855
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17