Spänna westernsadeln!

W

wonderbaunbabe

Jag har blivit senil...

I somras hittade jag en utlänsk hemsida med bilder på hur man knöt den där lilla "knuten" på sadelgjorden. Det vart super snyggt & stabilt, men sen lånade jag ut sadeln till en kompis som böt gjord.
Och nu får jag inte ihop det igen! :-(

Nån som vet vad jag menar & har nån bild på hur man gör?

*tacksamt*

Sv: Spänna westernsadeln!

Är det "slipsknuten" du menar?

Dra latigon genom gjorden, alltså sadel-gjord-sadel ett eller två varv, det som behövs.
När du sen ska avsluta knyter du genom att dra latigon genom sadelfästet framifrån och bak. Från baksidan viker den fram tvärt över latigon och in bakunder igen. Då får du ett överlöp som går på tvären över gjorden. Dra latigon från baksidan fram igenom sadelfästet igen och ner genom överlöpet.. Dra till och färdigt...

Tack!

Tack snälla för era otroligt snabba svar!
Känner igen bilderna :-)

SUPERTACK!

Nu kanske jag kan lyckas igen!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 670
Senast: Karminnie
·
Hästvård En kompis till mig har hittat en ponny hon är intresserad av. Hästen är verkligen perfekt på alla sätt och vis, man kan väl lugnt säga...
2
Svar
29
· Visningar
6 222
Senast: Lobelia
·
Western Ja, precis som rubriken säger.... Ni som gjort det, blev det bra? Jag har ett par månader nu (minst) gått och haft en gnagande tanke...
2
Svar
33
· Visningar
4 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka