spa och graviditet

Ï

ïcatanten

ja kan man gå på spa när man e gravid??

typ med bubbel bad och olika behandlingar, kryddor o dofter som
finns där??

hade tänkt ta med min gravida syster på spa.
men både jag o mamma va lite osäkra.:)

Sv: spa och graviditet

Det spat jag var på för ett tagsen ville inte att jag skulle bada utan jag fick 'nöja' mig med att får ansiktbehandling, fötterna skrubbade, masserade osv. och lika så händerna.:love:

Skulle jag varit ner i ett bad ville de att man skulle ha läkarintyg med sig att det var okej och de ville inte ge ryggmassage.

Glömde fråga varför tyvärr. Blev väldigt nöjd med det jag fick göra.:D Särskillt fotbehandligen var guld värd!!!

Bakterierna trivs väldigt bra i det varma vattnet, så infektionsrisken är större i ett varmt bubbelbad.
Sen kan vissa bebisar bli stressade av det höga ljudet.
Bubblorna kan skapa vibrationer som retar livmodern. I värsta fall så att moderkakan kan lossna (därför man ska vara väldigt försiktig om man har ett yrke där man utsätts för stötar och vibrationer, inom viss industi, buss och chaufförsyrken t.ex.)

ok! tack för svaren. då känns det nog bättre att vänta tills bisen har kommit ut. hon kan nog uppskatta det bättre då, att få komma ifrån blöjor skrik och spy för lite avkoppling:)hihi

det ska bli så spännande att bli moster:D

Det bästa är annars att ni kollar med det spa ni tänkt åka till vad dom har för restriktioner för gravida. Det finns många olika åsiker om det är ok att bada bubbelbad eller inte. Vissa typer av massage ska man undvika, men det ska massören veta.

När jag fyllde 30 fick jag en "spa-weekend" av sambon:love: Nu vart jag gravid i stort sett samma natt:o och när jag läste på hemsidan så var det så många behandlingar och bad som de avrådde från under just graviditet, så det får vänta tills lite senare.....

Men som sagt, ansiktsbehandlingar eller fotbehandlingar kan man ju få - å det är ju inte helt fel det heller - speciellt fötterna som man inte så lätt kommer åt längre... :angel:

När jag fyllde 30 fick jag en "spa-weekend" av sambon:love: Nu vart jag gravid i stort sett samma natt:o och när jag läste på hemsidan så var det så många behandlingar och bad som de avrådde från under just graviditet, så det får vänta tills lite senare.....

Men som sagt, ansiktsbehandlingar eller fotbehandlingar kan man ju få - å det är ju inte helt fel det heller - speciellt fötterna som man inte så lätt kommer åt längre... :angel:

nää det skulle ju vara något, men då får jag ju bada bubbelbad själ:(haha..
men det va ju rätt bra, hon kan ju få något sådant nu, också kan vi åka på riktigt spa senare:)

Här finns en fråga + ett svar angående graviditet och bubbelbad.

Jag själv sjunker ner en stund i bubbelpoolen i simhallen varje måndag, efter att ha badat med sonen....

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 065
Senast: gulakatten
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Acto
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka