Sovrumstemperatur(Spinoff frysa mindre tråden)

Tippar att det är 15-18 grader kanske. Har iaf 18 grader i köket just nu och sovrummet brukar vara svalare. Jag vill ha kallt men inte frysa :angel:

Oj, vad kallt dagtid inomhus. Jag skulle frysa ihjäl, vill ha över 20 grader. Antar att du är ganska väl påbyltad eller att du håller igång hela tiden?

Oj, vad kallt dagtid inomhus. Jag skulle frysa ihjäl, vill ha över 20 grader. Antar att du är ganska väl påbyltad eller att du håller igång hela tiden?
17-18 grader är optimalt för mig :) svettas så lätt så pallar inte att ha varmare. Men pelletspannan är trasig just nu så det blir lite väl kallt om det är kallt ute. Sitter mest i fåtöljen och pluggar, i pyjamas och en filt :)

Jag vet inte hur kallt vi har det men jag sover med dubbla täcken och en el-filt. :love: Och två-tre hundar och en stor karl. :rofl::laugh:

Jag är väldigt frusen av mig och har 23-24 grader. Till det ett tjockt vintertäcke, tjock pyjamas gärna i fleece, alltid strumpor kan inte sova utan något på fötterna, och ibland även en tjock filt ovanpå det.

Apropå tråden om sambo och städning skulle jag aldrig kunna sova med någon som vill ha det kallt i sovrummet och fönster öppet.

Jag vill ha varmt på dagarna, gärna 22-24 grader men på nätterna vill jag ha riktigt svalt! Mannen fryser men jag sover gott :) Runt 15-16 grader men ibland med fönstret öppet så har det varit ända nere på 12 grader. Fast då är det lite för kallt....

Jag har gärna 14-16 grader i sovrummet och absolut inte mer än 19 i resten av huset. Förutom i badrummet, jag vill ha varmt i badrummet.
Sover med hyfsat svalt duntäcke och utan kläder vintertid. Sommartid har jag ofta svårt att sova överlag trots att jag har både fläkt och en liten ac igång.

Apropå tråden om sambo och städning skulle jag aldrig kunna sova med någon som vill ha det kallt i sovrummet och fönster öppet.

Ja, rumstemperatur är minst lika viktigt städnivå! Jag skulle absolut inte kunna sova med någon som ville ha stängt fönster och varmt i rummet nattetid.

Vi har runt22 grader. Jag skulle vilja ha svalare men hur vi än bär oss åt så får vi inte ner temperaturen.

17-18 grader är optimalt för mig :) svettas så lätt så pallar inte att ha varmare. Men pelletspannan är trasig just nu så det blir lite väl kallt om det är kallt ute. Sitter mest i fåtöljen och pluggar, i pyjamas och en filt :)

Ekonomiskt och bra att vilja ha det svalt, då sparar du pellets!

Hur vet alla hur varmt de har det i sovrummet? :confused: Har man en termometer därinne?

Jag har noll aning om hur varmt vi har det. Det är svalt men jag har aldrig kollat upp hur många grader det är.

23 grader, sover med långbent och kortärmad pyjamas under ett ganska tunt täcke, alla fönster stängda. Vill inte ha för stor skillnad mellan under täcket och utanför täcket.
Är det under 21 grader fryser jag, och fryser jag kan jag inte sova alls

16-18.C. Vintertid har jag vad "normala" människor nog skulle kalla "sommartäcke" (tunt täcke) och på sommaren bara ett lakan. Sover i bara trosorna och ibland med BH...

Liknande trådar

Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 518
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?