Jag sover bäst vintertid när kylan kommer. Jag har sällan någon värme på alls i sovrummet så det är inte ovanligt med temperaturer under 10 grader. Dubbla duntäcken och jag sover som en stock, nackdelen är att det är för kallt för att kunna hålla i en bok eller tidning och läsa en stund innan jag somnar, men det funkar med laptopen för att kolla lite film om jag ligger på sidan och viker den så den står med bara lite stöttning av täcket.
Jag har draperi utanför sovrumsdörren och dörren mellan hall och matrum bara en glipa så katterna kan passera om de vill. Varmare i resten av huset och jag brukar elda så det är riktigt varmt i vardagsrum, kök och matrum där jag vistas vaken tid om jag är hemma.
Sommartid blir det ett tunt täcke eller påslakan/lakan beroende på nattemperaturen ute, öppet fönster såklart.
Jag har draperi utanför sovrumsdörren och dörren mellan hall och matrum bara en glipa så katterna kan passera om de vill. Varmare i resten av huset och jag brukar elda så det är riktigt varmt i vardagsrum, kök och matrum där jag vistas vaken tid om jag är hemma.
Sommartid blir det ett tunt täcke eller påslakan/lakan beroende på nattemperaturen ute, öppet fönster såklart.
Senast ändrad: