Sovrumstemperatur(Spinoff frysa mindre tråden)

Jag är bara nyfiken vad alla har för rumstemperatur i sovrummet ? Något jag kom att tänka på från frysa tråden är att när jag varit i relation har det varit ett himla gnäll på att jag har så svalt i sovrummet. Det brukar vara lugnt efter att vi har skedat i 10 minuter dock :love:. Sen brukar det bli för varmt för mig, tyvärr :meh:.
Men är det onormalt att ha ca 17 grader i sovrummet ? Jag sover som bäst när jag har mellan 16-18 grader.

Allt mellan 13 till 25 förekommer här :meh:
Sover på en vind med ett galet element, minsta väderomställning och det antingen drar på fullt ös eller är av hela dagen.
Har tänkt skaffa ett som faktisk fungerar som det ska men nu har det blivit lite roligt och en vadslagning mellan mig och sambon om vilket gradantal det kommer vara när vi vaknar:rofl:

Vill helst ha 16-18 precis som dig, dock vill jag ha runt 20 i resten av huset.

Yup. Vadderad bygelBH :D
Tyckte också bygelBHar var sjukt obekväma förut, men det var för att jag hade fel storlek. :grin:
Nu tycker jag att det är superbekvämt, och kan som sagt sova i dem utan problem också!

Du är galen kvinna! Inte ens innan mina bröst började löpa amok var bh skönt :laugh: (i rätt storlek ;)). De gnager ju mot revbenen de jäklarna.

Elementet står på 15 grader.
Jag sover med duntäcke året om och gubben sover med ett så tunt täcke att det knappt kallas täcke. ;)
Äldsta dottern kommer in någon gång på natten och lägger sig, hon väljer alltid att krypa ner under mitt täcke. :p

Jag är ledsen men jag kan inte sluta tänka på det här. Det är absolut inget illa menat, men jag kan förstå nästan ALLA konstiga sömnpreferenser i den här tråden.... bara inte att sova i BH! :confused: :D
Alltså så snart alla mina fysiska aktiviteter för dagen är avklarade åker den AV! Hemska tingest. XD
:love: Du o ja

Alltså, BH. När jag använde det så åkte den ofta av i bilen på väg hem från jobbet. Knäppte upp och tråcklade ut den genom ärmen på blusen/tröjan.

Det är nog den enda fördelen med att bara ha ett bröst - man behöver inte längre ha BH :up:

• Gilla
Reactions: Sel
Jag har förresten aldrig varit frusen av mig, har nästan alltid blivit för varm när jag sover, men sen jag började jobba natt så har jag börjat frysa ordentligt, spec om fötterna :cry: är hemskt att ligga och försöka somna med 2 isbitar till fötter som kyler ner allt runtom sig:nailbiting:. Men sen jag började sova med tofflor/tjocka sockor så är isbitarna i alla fall instängda och blir varmare snabbare ^_^.
Kan dock fortfarande inte ha pyjamasbyxor när jag sover :cautious: konstigt nog så blir det för varmt med byxor trots att fötterna är isbitar..

Inga problem med att kliva upp när det kallt heller, jag klär mig i ett annat rum och dörren till sovrummet är alltid stängd när jag inte är där, vill ju inte släppa in värmen! :angel:

Jag har inga problem att klä mig i samma rum. Men däremot håller jag precis som du sovrummet stängt för att det ska hålla rätt temperatur :).

runt 18-20gr tror jag vi har. Vi har dragit ner temperaturen då sambon blir oerhört varm.

Vi har ett gemensamt täcke vilket gör att jag håller värmen mycket bättre.

Vi bytte över till varsitt täcke mitt tjockt termotäcke hans tunt sommartäcke men jag frös mer under ett sådant än när vi delar. :)

Vi har ett gemensamt täcke vilket gör att jag håller värmen mycket bättre.

Vi bytte över till varsitt täcke mitt tjockt termotäcke hans tunt sommartäcke men jag frös mer under ett sådant än när vi delar. :)

Har man gemensamt täcke blir det varmare. Som sagt så har mina partners sovit jättebra fast dom varit fryslortar då vi haft gemensamt täcke.
Men jag vill helst ha 1-2 grader kallare än när jag sover ensam. Just för att det blir varmare :p

Jag har kanske 15-16 grader? Har fönstret på glänt året om och elementen avstängda. Gubben brukade gnälla på att det var för kallt tidigare, men han har vant sig nu efter 15 år.

Liknande trådar

Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 518
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9