Sovrumstemperatur(Spinoff frysa mindre tråden)

Hero

Trådstartare
Jag är bara nyfiken vad alla har för rumstemperatur i sovrummet ? Något jag kom att tänka på från frysa tråden är att när jag varit i relation har det varit ett himla gnäll på att jag har så svalt i sovrummet. Det brukar vara lugnt efter att vi har skedat i 10 minuter dock :love:. Sen brukar det bli för varmt för mig, tyvärr :meh:.
Men är det onormalt att ha ca 17 grader i sovrummet ? Jag sover som bäst när jag har mellan 16-18 grader.

Jag är bara nyfiken vad alla har för rumstemperatur i sovrummet ? Något jag kom att tänka på från frysa tråden är att när jag varit i relation har det varit ett himla gnäll på att jag har så svalt i sovrummet. Det brukar vara lugnt efter att vi har skedat i 10 minuter dock :love:. Sen brukar det bli för varmt för mig, tyvärr :meh:.
Men är det onormalt att ha ca 17 grader i sovrummet ? Jag sover som bäst när jag har mellan 16-18 grader.
Jag tror det är normalt, det ska tydligen vara svalt när man sover.
Vi har lägre temperatur i sovrummet i alla fall tills man lagt sig. Men jag fryser såklart och har dubbla duntäcken :) å andra sidan är det trevligt att andas sval luft, jag hatar när sovrummet är för varmt!

21-22 kanske. Sover med pyjamas (byxor och tröja) samt tjockt duntäcke. Och helst med sambon tätt intill men han blir för varm efter typ en kvart. När jag bodde själv så hade jag pyjamas + dubbla sjukt tjocka duntäcken och öppet fönster året om. Jag vill inte frysa.

Vi har nog 21-22 grader i sovrummet och det är egentligen för varmt för mig :meh: Ett par grader mindre vill jag ha. Maken klagar inte på att det är för varmt utan det är bara jag.

21-22 kanske. Sover med pyjamas (byxor och tröja) samt tjockt duntäcke. Och helst med sambon tätt intill men han blir för varm efter typ en kvart. När jag bodde själv så hade jag pyjamas + dubbla sjukt tjocka duntäcken och öppet fönster året om. Jag vill inte frysa.

:eek: , 21-22 grader brukar det kunna bli på sommaren trots öppet fönster. Då sover jag utan täcke och bara lakan :p

Har 20-25 grader och sover i pyjamas. Japp jag är en fryslort. :p brukade sova med stickade sockar och dubbla täcken när jag sov ensam, men nu när vi är två vuxna och två barn i samma säng så behövs det inte :D

Över 18 grader svettas jag med tunt täcke. Sambon förfryser i samma temperatur under sitt tjocka vintertäcke. Vi har inte nått en vettig kompromiss ännu trots att vi bott ihop i snart 4 år, han kryper nära när han fryser och jag knuffar bort när det blir för jäkla hett :D

Jag tror att det är 15-16 grader i sovrummet. Har inte haft värmen igång på flera år :)
Sover naken, tunt täcke i påslakan. Från ungefär mars till oktober bara påslakan och gärna balkongdörren öppen.

Hur kallt det blir i sovrummet beror på utomhustemperaturen. Jag sover med avstängt element och öppet fönster 365 dagar om året. Under ett tjockt, fluffigt täcke, med pyjamas, med partner jag kan hämta värme ifrån om det behövs. Ibland blir kinderna röda av köld. Friskt och skönt!

Jag vill absolut inte ha det för varmt i sovrummet. Jag har inte fönstret öppet vintertid, men har heller aldrig värmen på där inne. (Vilket jag i och för sig förbannar kalla morgnar när jag ska stiga upp. :p)

Jag tror jag har runt 22-24 grader i sovrummet. Har då tjockt duntäcke och en liten ”värmeflaska” i form av en 3-kgs hund.
Ibland fryser jag mer. Då har jag gärna raggsockor och en filt alt elfilt.

När jag sover med pv hos honom har jag gärna elfilt förutom tjockt duntäcke. Det är ett gammalt 1600-talshus som just i sovrummet är mkt svalt. Han gillar svalt. Så då har vi löst det så att han slipper att vi värmer upp det för min skull och jag får lagom varmt med elfilt.

När jag bodde i gammalt stenhus som var svårt att få varmt nog för mig och jag dessutom var ute och frös hela dagarna hade jag elfilt, underställ, mössa och raggisar. Ibland också Elsulor i raggisarna. Annars frös jag så jag inte kunde sova.

Runt 18 grader tycker jag är lagom. Har ett halvtjockt täcke och två dansksvenska gårdshundar i sängen - dom värmer grymt bra!

Samma temp som resten av huset vilket varierarmt väldigt men mellan 20-23 den här hösten/vintern tror jag. Jag tycker att det är kallt när det kryper under 23 ca. Sover med hela dubbeltäcket själv och fluffar till det mycket för att inte frysa.

Tippar att det är 15-18 grader kanske. Har iaf 18 grader i köket just nu och sovrummet brukar vara svalare. Jag vill ha kallt men inte frysa :angel:

Runt 17-18 grader. Jag sover med långärmad t-shirt och långa pyjamasbyxor samt det tjockaste duntäcket jag kunde hitta, och tycker att det är på gränsen till för kallt. Sambon sover i boxershorts och ett täcke som är ungefär en fjärdedel så tjockt som mitt, och tycker att det är lite för varmt. Förstår mig verkligen inte på de par som klarar av att sova under ett och samma täcke (= ungefär alla par i hela det här landet, separata täcken verkar vara en svensk grej)... :eek:

Liknande trådar

Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 518
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9