Sova på natten!!

Sv: Sova på natten!!

Ja herregud, ditt barn är helt normalt :)

Ella har sovit kalas fram tills förra natten.

I natt gick det dock lite bättre, hon sov fram till 4.00 och då vaknade hon och tyckte det var morgon.

Började babbla och leva lajbans, då satte jag igång Nalle Phu mobilen ovanför sängen och då låg hon tyst och kikade på den.

Vet inte hur länge hon var vaken för jag somnade efter att jag tryckt igång den en 2:a gång :D

Senast ändrad:

Liggamning is the shit! Med första barnet hade vi fått för oss att det var viktigt att sova i egen säng. Så jag gick upp och ammade, försökte söva om i spjälsängen (han vaknade massor dessutom) och var ett levande lik av sömnbrist. Tvåan får ligga intill mig och snutta sig igenom natten om han känner för det. Vi sover alla jättegott på det viset, jag vaknar bara till och byter sida en gång per natt. Ibland får jag puffa ihop barn och bröst med, annars är det lugnt och skönt här på nätterna.

Vi har kompisar som skeppade iväg sina ungar till egen säng efter några veckor och eget rum innan halvåret. Så då trodde vi att det var så man gjorde, fast vårt barn höll ju inte med! Vi var envisa men han ännu envisare. Hela familjen sover i samma rum nu, 2.5-åringen i egen säng bredvid oss så han kan hålla pappa i handen när han drömmer mardrömmar. Alla är nöjda och glada :D

kl

* Förlåt att jag kapar tråden lite *

Vi har haft några hysteriskt jobbiga nätter nu! Natten till i förrgår vaknade My 3 gånger och härjade runt, natten till igår vaknade hon åtta gånger, varav vi bar runt på henne sju gånger, och natten till idag vaknade hon två gånger varje timme ungefär... För det mesta är hon glad när hon vaknar och härjar mest omkring. Eftersom spjälsängen är i jämnhöjd med vår säng och öppen mot vår säng så att vi kan samsova, så går det inte direkt att slappna av när hon kryper omkring... I natt var hon dock ledsen när hon vaknade, grät och var ynklig.

Jag håller på att bli lite smått galen och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vågade ju nästan hoppas på att det höll på att vända då vi hade två ganska bra nätter nyligen, men icke. Alla (inklusive jag själv) säger och tänker att det säkert är en fas, att hon har gått igenom mycket på sista tiden och utvecklats massor (lärt sig krypa, ställa sig, gå efter möbler, stå lite utan stöd, vinka, klappa händer osv) men hon kan väl inte vara inne i en fas i tre månader eller?! Det kan också vara fler tänder på g.

Hur det än är så är det faktiskt lite jobbigt! Värst är det på natten och på morgonen när man måste gå upp, men sen brukar jag ta igen mig under dagen (även om jag inte sover) och är pigg på kvällen. Var bara tvungen att gnälla lite =)

//Julia

Skönt att höra andra som gnäller lite! Mina kompisar verkar ha fått barn som alltid sover och en av dom menar att hon inte behövt gå upp en enda gång på närmre 5 månader och barnet är snart 7 månader. En annan är jätteglad att det bara är ett par amningar varje natt nu för tillfället. Men en sak jag har lärt mig tack vare första barnet, det är att aldrig någonsin tro att barnet hittat en bra vana med sovandet för här har det då alltid ändrat sig kort därefter. Trist.

Men en sak jag har lärt mig tack vare första barnet, det är att aldrig någonsin tro att barnet hittat en bra vana med sovandet för här har det då alltid ändrat sig kort därefter. Trist.

Det här kan jag också skriva under på. Just när man är glad att något funkar så ändrar de på sig! Vi har haft sååå många ups and downs och det känns ungefär som om Sam har varit i trotsåldern sen han var 10 månader gammal :crazy: Plus att han är otroligt självständig som kan vandra iväg hur långt som helst utan att se sig om, samtidigt som han är supermammig på nätterna och helst ska sova med min mun mot hans kind.

Har du läst något av Jesper Juul Freya? Han är superduktig. Och ibland får man lov att ta ett par steg tillbaka, det kan ju faktiskt vara tänder på g eller något annat.

Såna perioder har gått smidigast över för oss om jag har sjalat/burit i sele mkt. Tex tagit en rejäl promenad så barnet får närheten osv.

Menar du dagtid eller på natten?

Vi har väldigt mycket närkontakt mest hela dagarna. Jag (och min man) bär henne väldigt mycket, så hon lider inte direkt någon brist på närhet :D. Hon ligger även när oss på natten, ofta med mitt ansikte vid sitt (så hon helst vill ha det).

Även om det är kämpigt med sömnen nu, så tycker jag ändå att jag tar igen mig under dagen, och jag har förtröstan =) Hon lär inte hålla på så här hela livet, så tids nog får vi nog sova :laugh:

Nu har hon druckit 220ml välling tre gånger om under de senaste två dagarna, så när vi väl får bukt med det kanske hon sover bättre.

vindvissla: Nej, inte läst något av honom alls faktiskt. Ska ta och kika runt lite.

//Julia

Vad bra att hon druckit lite välling, Sam vägrade totalt tills jag slutade amma. Och då vräkte han i sig hur mycket som helst.

Jag köpte Juulböcker på adlibris, typ 50 spänn styck. Ditt kompetenta barn är den jag haft mest glädje av.

Jag kan ta med Ditt kompetenta barn idag om du vill, så kan du bläddra lite i den.
Jag älskar den boken :D

*KL*

Från att ha gått över till nån mun vatten på natten så har han nu slutat vakna helt! I alla fall senaste tre nätterna :) Vette sjutton hur det gick till... Så ni som håller på, kämpa vidare - till slut så sover dom :D

Och sen far man ett bakslag :D

Haha bara skoja skont att det gar sa bra med Elias! Jag tror det ar lattare om de ater ersattning eller valling, de blir liksom mattare langre.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
833
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 539
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka