Det är intressant att man som förälder aldrig kan göra rätt och tydligen ska scammas fast att andra inte vet ett dugg om situationen. Poängen var liksom inte relationen med min dotter (som kommer av obearbetad sorg från henne att pappa skiter i henne och det går ut över mig, jag behöver givetvis ingen bukefalists dömande för det, hon får professionell hjälp för sitt mående och vi får den hjälp vi behöver av bup och jag förutsätts att det inte behövs tas upp i den här tråden igen).
Min fundering var mer åt det praktiska hållet, det har aldrig ens varit diskuterbart att jag skulle sova med killar när jag var 15, såklart i större gäng så som klassresa etc men det här handlar alltså om två äldre killar och två tjejer där den ena inte ens är 15.
Jag tycker jag har fått svar på min fråga nu och är ändå inne på att hon får vänta ett par år, till gymnasium, 15 känns för ungt helt enkelt, framförallt utifrån att hon har noll konsekvenstänk, hon hinner sova med killar och hon lär inte bli skadad för livet för att jag drar en gräns.
Med det sagt tror inte jag heller att man kan eller ska hindra henne handbegripligen, vad jag däremot kan göra är att hon inte får tävla på den nivån hon önskar, respekterar hon inte min gränsdragning, som definitivt inte är extrem på något sätt, så vill jag inte köra norden runt för för att tävla ponnyhoppning och lägga de enormt mycket pengar det handlar om för en vanlig löneanställd. Då har hon ändå ett val tycker jag. Hittills har hon därför inte gjort saker som jag säger nej till.
Sedan är kanske frågan om skolan en annan sak och relativt offtopic, men jag kollade reglerna för det internat för gymnasieskolan som ligger närmast oss, även där står med all tydlighet att personal har rätt att gå in på rummen. Jag tror inte att det kan förhindras när det kommer till skolmiljöer, vilket internat klassas som. Även i vår högstadieskola har personalen såklart rätt att gå in i elevernas låsta skåp, i vårt län söker polisen igenom skolorna regelbundet med narkotikahundar dessutom.