Sova med katt = allergi?

aiquen

Trådstartare
Jag har alltid min katt sovande bredvid mig i sängen. Hon ligger på en egen kudde i huvudändan av min säng. Således ligger jag ju ibland med ansiktet mot henne när jag sover, kan det på något sätt öka risken för allergi? Jag är inte allergisk mot vare sig pälsdjur eller något annat, men är rädd för att jag kan bli. Då vet jag inte vad jag skulle göra. :crazy:

Någon som har någon koll?

Sv: Sova med katt = allergi?

Nej, såvitt jag förstår funkar det inte så om du inte har klara anlag för allergi.

Men å andra sidan är det många allergiker som vänjer sig vid sin egen katt och just den katten tål de.

Du skall inte oroa dig!

Observera dock min brasklapp, jag är inte läkare med specialitet på allergisjukdomar....

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vi har en härlig katthere som fyller 13 i augusti med stor, extrovert personlighet. Han är den sortens katt som alltid är med i dom...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama