Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
att fredagsmys i princip är en oskriven lag.
Här måste jag ställa en lätt korkad fråga. Fredagsmys trodde jag var att se på video/TV, till maten, kanske, dricka ett glas vin eller så. Eventuellt äta lite godis, Dvs lyxa till det lite på det sätt man själv trivs med.
Är fredagsmys alltså att specifikt att äta en viss typ av livsmedel? Är det chips? eller godis?
Är det gammalt? jag upptäckte definitionen för något år sedan.
Jag lärde också känna uttrycket för några år sedan, men vi har aldrig gjort ngt speciellt på fredagkvällarna. Vi äter ingen speciell mat, vi sitter vid köksbordet och dricker vatten till maten liksom . Jag är smått allergisk mot ordet fredagsmys, utan att för den delen sakna förståelse för de som "lyxar till det" lite extra på fredagskvällen, oavsett om det är med tacos framför TV:n eller ohämmat frossande i lösviktsgodis.
Det verkar som att fredagsmys är välkänt sedan många år och att jag är lite efterbliven som stötte på begreppet typ när OLW började köra sin "det är dags för fredagsmyyys" på TV .