Sv: Sötsaker - när?
Emilia är snart 15 manader och hon far smaka allt vi äter, men bara i sma mängder. Hon är helt klart medveten om att hon tycker om godis, häromdagen i affären gick vi förbi godishyllan, hon tar en godispase och smakar med munnen. Vi äter inte onyttigheter speciellt ofta och eftersom hon utan problem äter precis allt annat sa ser jag inget fel i att lata henne smaka (da handlar det om kanske 1/2 bulle, tva sma godisbitar, ngr slick pa en glass). Hon far ocksa sötat fruktyoughurt ngn gang ibland, men vardagsyoughurten är osötat.
Hon far bara vatten, mjölk och välling att dricka. Har smakat äpple/apelsinjuice ngr ganger men dricker hellre vatten. Saft är inget vi har hemma och om hon ska dricka ngt "roligare" ger jag hellre fruktjuice.
Blir inte upprörd om ngn ger henne ngt sött, även om jag föredrar att dom fragar först. Men jag blev inte sa glad när hennes farmor i lördags gav henne sylt pa frukostmackan. Emilia at bara sylten och da la farmorn pa mer sylt. Emilia äter gärna macka med smör och ost/skinka, da känns det ganska onödigt med syltmacka. Men det kändes onödigt att disskutera, skulle det hända igen är det langt mellan gangerna.