sötningsmedel

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

Finns det någon restrektion angående sötningsmedel och graviditet? Bör man skära ner intaget av ex hermesetas i Te, lightläsk och saft när man är gravid. Finns det någon indikation på att detta kan vara skadligt för foster? Någon som kollat upp detta el. läst om detta? Vad säger socialstyrelsen?

Sv: sötningsmedel

Såvitt jag vet finns inga sådana restriktioner, nej.

MEN man kan ju vara medveten om att forskarna är ganskla oeniga om huruvida dessa sötningsmedel är skadliga eller inte, för människan alltså... (inte bara för foster) Så frågan är om man vågar chansa?

Jag tror det är livsmedelsverket som utfärdar rekommendationer om vad man bör och inte bör äta, kolla på deras hemsida så får du klara besked. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 769
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 998
Senast: Enya
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 588
Senast: Milosari
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar