Sorgligt..

Sv: Sorgligt..

herregud, hittade något annat :mad: Allt har bara hänt sedan den 3 dec fram tills idag... det är sjukt!

Jo, fast tycker man att det är så hemskt borde ma nog titta på vad som framställs i Sverige, hur tror du minkarna mår i sina trånga burar...??? De dödas för samma orsak och föds upp av samma orsak. De är borde vara lika mycket emotionellt värda som en hundvalp, men det är ju knappast fallet.

//E

Är det mer synd om hundvalpar än andra djur tex rävar och minkar som föds upp enbart för päls?

nej, det är det absolut inte! varför skulle det vara det?

Det finns i Sverige... Detta är Asien, vi ska inte klanka ner på andra kulturers pälstradition förrän vi har tagit bort vår egen i så fall.

Visst, det är för jävligt att valpar slaktas, men det handlar om pengar. Jag som är uppväxt med illrar kan tycka att det är precis lika illa med minkfarmer.

Om folk nu blir så upprörda för sånt här så kan de sluta köpa Canada Goose-jackor och liknande, för finns det ingen marknad för produkten så minskar produktframställningen.

//E

visst kan man forsöka stoppa det i sverige först,
men även i andra land samtidigt.
INGEN djur skall behöva lida,varken här eller andra ställen:mad:

Men rent logiskt så ska man inte kasta sten i glashus.

Vad tror du Indien tycker om vårt sätt att slakta kor??

Man måste först och främst se till att våra djurskyddslagar här är humana, när de är det, DÅ kan vi klaga på Asien.

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 772
Senast: MML
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
566
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 552
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar