sönder klippt batteriaggregat

S

stintan

Den stora maskinen som klipper vägkanterna har passerat idag. Vid vår sommarhages grind stod batteriagregatet vilket chaffören inte såg. Andra år när vi hunnit upptäcka klipparen ,har de sagt att "vi undviker att klippa vid sommar stängsel" . men inte idag tydligen. Jag undrar om det bara är att gilla läget eller.....:confused:

Sv: sönder klippt batteriaggregat

Jag skulle ringa till dem och försöka prata så stillsamt som möjligt, även om de nu har varit klantiga.
Fråga dem hur ni ska lösa problemet och förklara även att om inte något agregat och ingen ström så kommer det säkerligen att finnas hästar lite överallt på vift ;)

Tror nog att det bara är att gilla läget, 5-6 meter (tror jag det var) brevid vägen tillhör vägen och har man grejor där så får man nog skylla sig själv om man inte märker ut dom ordentligt.

Gilla läget brukar gälla i alla såna här fall om det är nära vägen & man ska kunna underhålla vägen & runt omkring vägen.
Men jävligt irriterande:mad:

Tips till nästa år... Sätt upp en snökäpp, pinne med vimpel eller llikanade så att chauffören ser att där är något så kör dom inte i det med vilje...... Det dom inte ser är svårt att skylla dom för helt enkelt..

Själv röjer jag utmed stängslet som går utmed vägen...så slipper de göra det. De gånger jag haft batteriaggregat har jag placerat det en bra bit bort för att förhindra ev. stölder/förstörelse.;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Efter tre år av bråk & krångel vänder jag mig till er kära & kloka bukefalister! Jag har nu stått i ca: tre år i ett stall med en...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 567
Senast: Jossantt
·
Hästvård Nu får ni ursäkta om det redan finns en sån här tråd, men jag har sökt och hittar bara flera trådar om hästar som är svullna...
Svar
1
· Visningar
2 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka