Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja att vakna/somna för dagen är de väldigt synkade. Och mitt på dagen-sovningen kommer mer och mer i synk också. Så då får storasyskonet behålla sin sovning så länge det inte stör ut natten
Man kan ju åtminstone fråga var siffrorna kommer ifrån tycker jag jag brukar stötta mig mot infon som finns på 1177 så det är ju tråkigt om den inte stämmer för majoriteten.
Min 11-månaders sover ca 12 h/dygn varav 10 h på natten och 2 h på dagen. Jösses vad skönt om han sov 17 h
3-åringen sover ca 11 h. Hon sover vanligtvis inget på dagen. Jag tror annars att de där siffrorna har stämt rätt bra på henne nästan hela tiden. Hon är bra på att sova.
Bra med någon som det är lite go i. Jag fastnade i hallonsnåren efter en maratonnattning där de två barnen även var synkade i insomningsproblematiken.Alea iacta est! Frågan är ställd, återkommer vid eventuellt svar!
Vår bebis klättrar, bankar på fönsterrutor, avbryter tvättprogram på tvättmaskinen, försöker rymma om en dörr står öppen, rullar ut toapappret, flyttar robotdammsugaren ur sin docka och stoppar allt han hittar i munnen. Vi har alltså ganska fullt upp när han är vakenJag som tycker att det är skönare ju mindre de behöver sova (på dagarna) (och förutsatt gott humör då) skulle ju tycka att 17 h var otroligt påfrestande
Vår bebis klättrar, bankar på fönsterrutor, avbryter tvättprogram på tvättmaskinen, försöker rymma om en dörr står öppen, rullar ut toapappret, flyttar robotdammsugaren ur sin docka och stoppar allt han hittar i munnen. Vi har alltså ganska fullt upp när han är vaken
Bra med någon som det är lite go i. Jag fastnade i hallonsnåren efter en maratonnattning där de två barnen även var synkade i insomningsproblematiken.
Skönt tänker jag att det först nu börjar nystas i huruvida 1177’s siffror stämmer eller inte. Under stora barnets första år var det väldigt skönt att få känna att han sov enligt tabellen och att det då inte kunde vara vi som var avvikande trots att alla bebisar i närheten sov bra mycket mindre
Bästa preventivmedlet när man får svart på vitt hur mycket tid man lägger bara på att söva barnenMaratonnattningar tar på krafterna! 1177 kunde gott lägga till en kolumn på hur mycket tid föräldrarna lägger på att söva barnen vid respektive ålder också, så kunde vi räkna ut en uppmuntrande ansträngning/utfall-ratio
Yngsta (2 år) sover 2 h på dagen och ca 13-14 h om natten så henne stämmer det inte på.Inspirerad av diskussionerna som pågår just nu på Bukefalosforumet (subforumet som handlar just om forumet alltså ) lyfter jag ut en sak ur Vinterförälder 17/18-tråden. Där har vi nämligen just konstaterat att 1177 påstår att bebisar på 3-12 månader sover 17 h/dygn - vilket inte verkar stämma med trådens bebisar
1177 säger:
0-3 mån — 18 h sömn
3-12 mån — 17 h sömn
1-3 år — 13 h sömn
3-6 år — 12 h sömn
6-12 år — 11 h sömn
12- år — 9 h sömn
Stämmer det på era barn?
Inspirerad av diskussionerna som pågår just nu på Bukefalosforumet (subforumet som handlar just om forumet alltså ) lyfter jag ut en sak ur Vinterförälder 17/18-tråden. Där har vi nämligen just konstaterat att 1177 påstår att bebisar på 3-12 månader sover 17 h/dygn - vilket inte verkar stämma med trådens bebisar
1177 säger:
0-3 mån — 18 h sömn
3-12 mån — 17 h sömn
1-3 år — 13 h sömn
3-6 år — 12 h sömn
6-12 år — 11 h sömn
12- år — 9 h sömn
Stämmer det på era barn?