Sömnproblem

Sv: Sömnproblem

Kan ju mycket väl hänga ihop isf. Har du kontakt med habiliteringen så kan de skriva ut bolltäcke eller kedjetäcke där om du vill testa det, det är tydligen en hel del av oss med NPF som har stor hjälp av de. Annars är det kanske bra om du hör med typ sömnlabb eller nåt, som har mer koll på just sömn. Med tanke på aspergern kanske du kan behöva melatonin tex, det är ju rätt vanligt bland aspies (är aspergare själv, med brist på melatonin), och det kan sömnlabbet hjälpa dig med efter undersökning och sådär isf.

Att påstå att det är bättre att sova på dagarna låter ju rätt jävla asdumt faktiskt... Antar att läkaren inte har sömnproblem själv och således inte inser själv hur enormt handikappande det är att inte få det att fungera hyfsat normalt. Fine för att man sover på dagen om det inte finns andra lösningar, men prio 1 borde ju vara att hitta och åtgärda orsaken! :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Sömnproblem

Jag blir rastlös av ljudböcker så läser bara vanliga böcker i ganska stora mängder ;) Man hinner läsa en del när man inte sover om nätterna!
Men de är dags att stampa ner foten i backen och kräva att de hjälper mig på den där cykelverkstaden ;)

Visst gör man? Inatt läste jag tre...

Jag fick Citalopram utskrivet av min neurolog tidigare i år för att dämpa ångesten som tenderar att vara anledningen till att jag inte kan sova. Funkar bra för det mesta men kan fortfarande gå tre-fyra nätter utan att få en blund i ögonen. Otroligt trist.

Det min neurolog har sagt till mig (jag har epilepsi så sömnbrist är inte bra alls) är ungefär "sov när du är sömnig och ät när du är hungrig, vad klockan än är". Anledningen är ju liksom konstaterad, så jag antar att hen anser att hellre sömn om jag är sömnig-trött på eftermiddagen än ingen alls.
 
Sv: Sömnproblem

Jag blir ju väldigt handikappad rent ut sagt när jag inte får sova på nätterna. Jag får väldigt ont i kroppen pga av skador så behöver min sömn :(
Blev väldigt besviken när jag var hos läkaren sist pga av vad han sa. De här är inget nytt för dem att jag inte kan sova.
Bara tjata och fortsätta tjata antar jag.
Ingen sömn = vardagen fungerar inte ...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ jag fick ganska stora sömnproblem för 1 år sen när en stor hjärntumör hittades, 7*7*7cm. Fick Zopiklon utskrivet och kunde sova rätt...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Wille
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 654
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp