Sommarpremiering

Ela

Trådstartare
Satt och kikade på SHs sida om när de olika sommarpremieringarna var i sommar. Och blev lite osäker på vilka raser som var premieringsberättigade, får inte welsh visas på vanliga premieringar längre?
 
Sv: Sommarpremiering

Nej det får de inte. Följande raser är enligt Regler och anvisningar visningsberättigade:

American Curly
Angloarabiskt fullblod
Arabiskt fullblod
Ardenner
Clydesdale
Connemara
Dartmoor
Exmoor
Fjordhäst
Gotlandsruss
Haflinger
Irish Cob
Kaspisk häst
Lippizzaner
Morganhäst
New forest
Nordsvensk brukshäst
Rysk Basjkir
Shagyaarab
Shetlandsponny
Shire
Tyrolerhaflinger
 
Sv: Sommarpremiering

SH vill inte ha med welsh på sina premieringar längre så nu visas welsharna på våra egna samt övriga ponnyavelsföreningars utställningar för införande i Kvalitetsbok.
 
Sv: Sommarpremiering

Det är väl inte så att SH "inte villa ha med" welsharna, det är väl welshföreningen själva som valt att inte vara med.
 
Sv: Sommarpremiering

Jo indirekt. De satte ett så hutlöst högt pris som icke var jämkningsbart när de olika "paketen" presenterades för ett par år sen. SWF ville ha kvar möjligheten att visa på premiering men SH markerade klart och tydligt vad de ansåg med sin ovilja att komma fram till en lösning. Hade SWF valt paketet SH erbjöd hade de blivit tvungna att mer eller mindre dubbla registreringsavgifterna och det hade nig inte medlemmarna i föreningen tyckt var särskilt skojigt.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Fritid Har kikat runt lite på SL:s hemsida och det jag inte riktigt hittar är hur långt jag kan åka på en biljett. När jag till exempel ska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 857
Senast: Badger
·
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 746
Senast: Corax
·
Hundhälsa Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med...
Svar
19
· Visningar
2 036
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp