Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Grattis, skönt att höra att allt gått bra.

Har varit på 3:e och sista föräldrarutbildnigen på MVC i dag. Tycker att det varlit helt OK alla 3 , även fast vissa saker kan kännas löjliga.
I går bokade jag tid till en barnmorska i Skåne i slutet av juni så att jag kan göra ett besök under semestern. Har nu även börjat lämna bort alla mina arbetsuppgifter och har nu bara 12 hela dagar kvar på jobbet innan jag går på semester. Känns mkt märkligt och väldigt skönt.:p

Grattis EmelieR och Western_Ivy! :bump:

Charlotte 1975:
Vad trevligt att höra att det är någon som tycker föräldrautbildningen varit OK! Vi ska på vår första på tisdag, ska bli kul att få träffa lite andra blivande föräldrar och förhoppningsvis höra lite matnyttigt.

Nästa vecka blir det fullt upp först med föräldrautbildningen den 1:a, sedan BM den 3:e och sist sjukgymnasten den 4:e. Jag hoppas allt ser ok ut hos BM och att magen vuxit som den ska. Låg i underkant på SF-kurvan förra gången, men nu känns det som om magen vuxit hur mycket som helst...
Det ska bli intressant och se om jag kan få lite bra tips från sjukgymnasten, för foglossningen blir bara värre och värre. Dessutom verkar jag ha dragit på mig en förkylning, för jag har ont i halsen, hela kroppen och är SÅ trött.

Jag var och köpte lite babykläder idag, så nu ska vi väl klara oss den första tiden i varje fall. Det finns så mycket sött att köpa, men det känns onödigt att köpa en massa som aldrig kommer användas.

*kl*

Ni andra som har kort tid kvar, har ni förvärkar etc? Har inte känt av något sånt tror jag - visst, magen gör ofta ont, men det har den ju gjort sen v 18 så det kan ju knappast vara något tecken på att graviditeten går mot sitt slut.

Tror inte jag har förvärkar, för de avtar lixom inte... Utan jag har molvärk, typ svag svag mensvärk mest hela tiden. Speciellt när jag är stilla. Har haft det i typ två dagar...

Jag har nog först nu börjat känna av lite sammandragningar och förvärkar, tror jag. Magen blir öm och hård och så gör det ibland lite ont, men inte så farligt. Jag har däremot börjat känna av fogarna mer nu igen och nu även framfogen... Alltid är det något ;)

Skulle kanske gå över eller försvinna om jag tog alvedon... Men jag tar nästan aldrig smärtstillande och har det faktiskt inte ens hemma... Och än så länge så stör det inte supermycket, mer än att det känns... Vill bara att det ska bli värkar istället, för nu är jag verkligen trött på å va gravid! Jag försöker förbereda mig mentalt på att det kan vara flera veckor kvar... Men det är svårt att ta in... Vill lixom bara bli av med alla extra kg och röra mig som vanligt igen! :)

29 dagar kvar, det känns väldigt kort det :D

Jag trooor att jag känt av lite förvärkar, men absolut inte med någon regelbundenhet/klockbarhet. Mer som en molande känsla som svag mensvärk som zazzarazz beskriver, fast övergående. Kan komma ett par-tre slängar under en kväll och håller i sig uppskattningsvis nån minut per gång.

Skulle kanske gå över eller försvinna om jag tog alvedon... Men jag tar nästan aldrig smärtstillande och har det faktiskt inte ens hemma... Och än så länge så stör det inte supermycket, mer än att det känns... Vill bara att det ska bli värkar istället, för nu är jag verkligen trött på å va gravid! Jag försöker förbereda mig mentalt på att det kan vara flera veckor kvar... Men det är svårt att ta in... Vill lixom bara bli av med alla extra kg och röra mig som vanligt igen! :)

Du kan trösta dig med att det säger en hel del om din graviditet att du inte ens har alvedon hemma. ;)

Smärta i sig är iofs inget positivt för kroppen, så det finns ingen poäng med att gå och ha ont "bara för att". Bl a blir man väldigt trött av att ha ont (eftersom kroppen spänner sig vid smärta), så vill man vara utvilad är det ingen höjdare att gå och bita ihop om onödig smärta i flera dagar.

Jag räknar nog med att man är i sämre fysiskt skick efter förlossningen än man var innan, men jag längtar till om 4-5 månader när man är återställd igen! :bump:

Jag skriver under på det... Fast att jag tappat de tio kg vatten jag lade på mig sista veckorna så är man inte smidig direkt.... Ont i kroppen efter sitt maraton och inte e de jättekul att byta bindor o duscha stup i kvarten heller.... Haha!
Jag trodde INTE att det skulle gå så mycket bindor- mer än en pkt om dagen om man ska byta varje gång man kissar... Så det kan man nog med all säkerhet köpa hem mer än jag gjort... Fast jag har ju en halvmil till affären också...

Panodilförbrukningen här hemma är 8 om dagen och har varit länge nu tycker jag. Tror inte min kropp fått så mycket mediciner i hela livet som jag ätit de sista månaderna...

Jag hade väldigt lite sammandragningar på slutet- kände eg bara när hon rörde sig i magen...
Ilningarna och mensvärken jag hade ett par veckor innan verkar ju inte ha så mycket betydelse på mig iaf. Hon var ju varken fixerad eller jag hade börjat "mogna" vilket jag trodde det innebar.

Jag kände ju absolut ingenting kl 21 på kvällen då jag lät sambo åka hem. Kl 22 hade jag värkar en gång i kvarten kl 23 var det dags att ringa in sambon igen och åka ner på förlossningen...
Det kändes REJÄLT i ryggen och man kände det på andningen också... Att magen dessutom gjorde ett par hundra situpser av sig själv var väl också ett tecken ;)
Nu tror jag inte att det skulle gå så fort- kände mig lite snuvad på uppvärmningen- samtidigt skönt att inte ha ont hur länge som helst heller...

Jaaa.... Och detär inte skönt med all plast i trosorna heller... O inte kan man lufta sig heller.... inte utan skydd iaf. Sover fortfarande med en handduk som skydd i sängen :( Fast olyckorna blir ju garanterat färre för varje dag.
Tror iofs att hostan min hjälper till att öka produktionen kanske...

+ mabuse

Åh, muntert... Då kan man inte ens se fram emot att det här ska vara över... Suck! Har svårt att hitta saker att se fram emot just nu :(

Vet ju att det inte är bra att ha ont, efter knäoperationen fick jag verkligen det förklarat för mig ordentligt.. Men den här smärtan stör inte direkt.. Den är mer skön eller hur jag ska förklara det. Den säger just idag iaf att det inte borde vara så himla långt kvar... Det är ju bara 9 dagar till BF och i värsta fall bör det inte vara längre än 25 dagar kvar... Jag som knappt kännt av att jag är gravid är väl "glad" att jag äntligen börjar känna någonting! Jag har inte direkt svårt att vila pga molvärken. Sover gör jag hela nätterna, har haft kanske fem dåliga nätter totalt på hela graviditeten... Och sover på dagarna också, när jag tillåter mig att göra det :)

Så, näää, jag har nog ingen rätt att klaga på nåt... ;)

Nja, nu var det väl inte riktigt förlossningstecken jag letade efter (det missar man inte, har jag förstått :D) utan mer en allmän undran om det här med förvärkar och sammandragningar, tycker man läser mycket om att folk har det i slutet av graviditeten.

Jag är i vecka 30 nu och jag har som strålande värk i nedre delen av magen och bak emot ryggen. Vet inte om det är sammandragningar eller vad det är? I övrigt mår jag bra. Lillan sparkar för fullt där inne.. :love:

Jag är i vecka 32 nu och har haft sammandragningar i ett par veckor. Så fort jag går lite längre eller böjer mig ner så krampar hela magen och blir stenhård. då är det bara att stanna upp med de man göra och vila en stund så släpper de. Inte vidare skönt men gör inte jätteont heller.

Mina domningar i händer och armar har tyvärr inte blivit bättre. Vaknar runt 3-4 tiden varje natt och känner inte händerna. I natt tog det nästan 1 timme att få tillbaks känseln. Får prata med BM om detta på måndag. På dagarna kan jag känna av lite grann, men inte alls i samma omfattning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka