Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Här skrivs det... o jag har inte hunnit läsa på jättelänge....
Saknar er nästan ju ;)

Nu har vi fått komma hem- Det är skönt. Fast att jag haft dator o internet har jag inte hunnit med att vara här o snoka....

Hur har det gått för alla er?? Är det någon mer som hittat ut?

Skönt att ni har fått komma hem. Har tänkt på dig och undrat hur det gått! :) Hoppas du mår bättre än innan nu :) Själv går jag hemma och väntar. Gör just inte så mkt öht. Men det är ju en ny upplevelse det också :)

Börjar fundera på vart min bäbis har huvudet.. Fixerad är han ju, men det ilar på här också så han söker sig säkert ännu längre neråt. Men jag är ju "bara" i vecka 36 så han får gärna stanna inne ett par veckor till!

Första barnet är oftast fixerad mycket tidigare! Jag hade status "ruckbar" i vecka 37 och nästa besök är nu på torsdag så vi får se hur det är då. Vecka 39.

KL
Var hos BM igår. Jag går mot strömmen om man ska tro på "alla åsikter" (vilket jag inte gör). Mindre mage denna gång än med första barnet. Hjärtljuden är "låga" vilket ska tyda på en pojke, fast det är en flicka. :p Det är så kul att det inte finns något rätt och riktigt...

Det här med att man ofta går över tiden med första barnet och inte nästa som så många säger, stämmer tydligen inte alls. Oftast blir graviditeterna ungefär lika långa, vilket vore bra för oss eftersom vi har bokat in semester på Öland 2 veckor innan BF :D Men det finns väl förlossning i Kalmar om det nu mot all förmodan skulle bli att jag inte gick över nästan 2 veckor....

*kl*

Vad har ni andra tagit för beslut om era hästar? Har en tjej som ridit Akilles lite som gärna vill träna och tävla honom i hoppning. Fördelarna är uppenbara: mer tid med bäbisen samtidigt som han hålls igång och får komma ut och träna tävling (6 år gammal är han). Nackdelarna likaså: skaderisk, ont i mattehjärtat och - i likhet med många andra hästägare - föreställningen om att jag kan ta hand om honom så mycket bättre än alla andra ;)

Åh, vet verkligen inte hur jag ska göra! En nyckelförutsättning är förstås att jag hittar sällskap till sällskapshästan, annars går det ju inte alls.

Jag läste sådana "tecken" när jag väntade sonen. Hjärtljud, mage och allt vad det nu var. Jag hamnade alltid på 50/50 :p Men det är ju rätt roligt i efterhand när man vet vad det blir.

Vad har ditt barn förhjärtljud? Sonen hade nog kring 154 om jag inte minns fel och nu ligger det kring 140 (flicka).

Ja, alla "tecken" är roliga att kolla i efterhand....

Jag tror att hjärtljudet var 138 den här gången för inte kan det ha varit 128... det känns lågt. Får inga papper med mig hem, utan allt ligger i datorn.
Alice låg alltid över 145...

Min underbara häst har ju sett till att hon blivit mammaledig samtidigt som jag, genom att se till att hon blivit betäckt utan vår vetskap. Så till helgen släpps hon och fölis på bete och jag hoppas kunna ha dem ute tills oktober när det ska skiljas åt. Så även fast de är lite jobbigt att ha blivit med föl, så slipper jag tänka på ridning och uppstallning av min 3 åring...

Jag väntar en kille och hjärtljuden har legat på 140 vid två bm besök och på 135 sist vi va där.
Alla säger att jag borde få en pojke enligt hur min mage ser ut. Men det här med magform tror jag bara är bullshit. Tror att om det fanns något sätt att veta om det blev en pojke eller flicka utan att kolla med ul så skulle det vara mer kännt och inte bara en massa gissningar.

Ha ha! Min mage ser exakt likadan ut ;)

Men en kollega på jobbet säger att det syns så tydligt på mitt ansikte.

För när jag väntade sonen så syntes det inte, jag så likadan ut. Men en flicka stjäl mammans skönhet så nu syns det tydligen :angel:

Som sagt, mest utbyte av alla tecken har men i efterhand *hi hi* Men jag tyckte att det var rätt roligt att leta alla tecken. För jag tror inte ett smack på det, men så där lite dagdrömma när vi inte visste vad det var!

Då borde jag med få en flicka igt om man ska gå på att flickor stjäl mammans skönthet för det har garanterat det här barnet gjort. (fick höra det innan vi visste va det va) Å hur kul är det å höra att all ens skönthet är borta när man redan känner sig som en fet boll?

Jag lär få en jäkligt söt pojkbebis iaf! :smirk:

Idag damp beslutet om havandeskapspenning ner i brevlådan. Fick som jag ville, full HP under maximal tidsperiod. Jätteskönt, en sak mindre att oroa sig över. En arbetskamrat fick nämligen nyligen avslag på sin ansökan så jag varit extra nervös under väntetiden, även om i princip alla andra som varit gravida på jobbet fått sina HP-ansökningar beviljade utan problem. (Jobbar inom "produktion" med ca 200-300 tunga - ca 20 kg - lyft inklusive vridmoment, mycket stå och gå och flytt av vagnar med innehåll på 300 kg. Ingen möjlighet till omplacering).

Så nu jobbar jag tre kvällar denna vecka, sedan har jag semester tre veckor och därefter börjar ledigheten med havandeskapspenningen.

Jag är ju lite avis på ditt föl, hur oplanerat det än var :)

Tror nog att jag lånar ut honom om det löser sig med sällskapet till sällskapshästen, den potentiella fodervärden var nyss här så vi fick prata lite och jag vet ju med mig att hästen är "för fin" för att bara skrota.. Han blev sent inriden och ska han nu kanske gå ytterligare ett år på halvfart? Klart det vore guld att få honom tävlad litegrann och mer världsvan, även om den där skaderisken finns.

Ang hjärtljuden så har min pojke legat omkring 138-145 :) De flesta tester sa också kille, plus att jag själv och i princip alla i omgivningen gissade kille innan UL bekräftade det.

KL

En liten uppdatering från oss...
Vi har idag blivit helt utskrivna från barnavdelningen, för hon äter duktigt själv och har ökat i vikt med endast amning... Det är såååå otroligt skönt att bara kunna vara nu! Dessutom gick det mycket snabbare än vad vi trott, det är jätteskönt.

Jag har inte skrivit något om det här men nu kan jag göra det...
Äntligen!!!
Nu så:) Efter många om och men har jag faktiskt kunnat sätta mig vid datorn igen. Känns riktigt bra nu.
Förlossningsberättelsen behöver jag nog inte berätta så mycket om, ni är ju många kvar som ska få era småttisar. Summa kardemumma blev jag igångsatt för att jag fick havandeskapsförgiftning. Det gick fort- mycket fortare än vad det brukar. Vagga i korridorerna och massage var bara att glömma ;) Kanske lika bra det :)
Ut kom snäckan i fredags kl 5.16 på morgonen! Allt gick hur bra som helst. Matningen var väl ok. Förstår vad de snackar om med ömma bröstvårtor och idag riktiga meloner under hakan ;) Jag som tyckte det var såååå skönt att sova lite på halvmage dagen efter. Nu kan man glömma det….

Efter ett par dagar nu så har man väl landat lite. Tyvärr ger sig inte havandeskapsförgiftningen riktigt. Fick åka tillbaka till förlossningen i lördags för att få lite mediciner. Förkylningen är inte snäll mot min maratonkropp men vi lever :) Och det är faktiskt UNDERBART att snusa sovande snäll bäbis.
Fast man känner sig totalt maktlös när det är tvärtom….

Skönt! Nu är slutspurten iaf avklarad :D Jag vet inte om jag är avundsjuk eller bävar.

Jag ser inte fram emot förlossningen. Men samtidigt gör jag det gör att kunna böja mig ned, klä på sonen osv.

Samtidigt som vi så klart funderar på hur denna bebis kommer vara. Sova på nätterna? Vaken jämt? Bära bära... Ja *pust* Snart är det inte bara vi tre något mer.

Nedräkning. Jag är sur, lättretlig och leds. Mest på att jag har så svårt att böja mig ned. Sonen är sjuk och grinig och min stubin är kort.

Nej nu grinar han och drar i mig.

Tjipp tjipp och ha det så bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka