Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Vi är så inne på vad hon ska heta nu, så jag har svårt att föreställa mig att vi kommer ändra oss... Men det finns ju dom som verkligen har ändrat sig när bebis föds... Men jag vet verkligen inte vad vi skulle ändra oss till... Finns så få tjejnamn som man inte associerar till andra människor... (Spelade supermkt fotboll när jag var tonåring, så det känns som jag har kännt en av varje fint namn jag kan komma på...) Utom just det här namnet! :) Och både jag och sambo har goda associationer till detta namn :)

Vi har också bestämt vårat flicknamn- Ebba. Kallar henne för det redan- var lite därför vi tog reda på det, för att kunna kalla den vid namn och planera mera :)
Inte alla vill ha det så iofs- men nu är jag lite nojjig- tänk om de sett fel liksom....
På 3d ul jag ska på om 3 v lär jag ju få veta.... Ville eg gå tidigare så att man kunde få så mkt som möjligt i samma ruta men det finns inga tider lediga när vi är lediga innan....

Precis så kände vi med! Och eftersom jag gjorde ett moderkakstest och fick kromosomsvar så är vi så gott som 100% säkra på att det som sas på UL är riktigt. Att det är en liten Tuva! :love:

(Blivande morfar sa direkt att den bebisen kommer hästen tycka om: "grästuva" ;) )

.. och har man inte någon gammal association av namnet så kan man ge sig faen på att någon i ens bekantskapskrets döpt sin unge till det :D Men det var ju toppen för er, att hitta ett namn som känns klockrent samtidigt som alla andra preimetrar också stämmer in :laugh:

Ebba har vi som förslag också.
Bra att vara ute i god tid, vi som inte ens har varit på UL än..... :D

Nä, det har varit lite hektiskt här nu de senaste dagarna, då tre av mina vänner har fött barn. Inga visste om det skulle bli kille eller tjejer, så vi var noga med att "paxa" Tuva före alla andra ;) Nu fick alla tre killar, så det blidde inget problem, haha! En annan nära vän ska få om tre veckor, men hon har annat tjejnamn, för hennes borde vara en tjej. Tuva kommer få en syssling några veckor efter hon föds, men vi vet att även det är en kille. Så en så länge är hon ensam i bekantskapskretsen med namnet :)

(Hade dock Saga som första val, men så döpte min svägerskas familj sin hund till det, så det föll bort... Tyvärr... Men det blir lite konstigt om både hund och bebis heter samma sak när man är på släktträffar å så...)

Våran lilla kille kommer heta Love. Får hoppas att det stämmer nu bara för vi har redan börjat kalla honom för det :D

Hur har ni andra gjort med ridbyxorna? Gillar inte riktigt att rida med gylfen öppen :o

Tänkte på det senast idag, det här med ridbyxorna. Mina går omöjligt att knäppa längre... Har har ett skärp som jag stänger dom med, sen har jag ett bellybelt om jag har för kort tröja, men försöker rida med lite längre tröja annars... Rider med en väst också, som hjälper till att hålla in magen när jag sitter på toto... :)

(Hade dock Saga som första val, men så döpte min svägerskas familj sin hund till det, så det föll bort... Tyvärr... Men det blir lite konstigt om både hund och bebis heter samma sak när man är på släktträffar å så...)

:rofl: Och min mamma hann döpa sin valp till det första namnet jag och sambon var helt eniga om! Givetvis ett pojknamn, damn it. Och givetvis känns det som att iiiinga namn är riktigt lika bra.

Jag rider i täckbyxor sedan början av december ungefär, har inget ridhus och hatar att frysa. Fast de börjar faktiskt vara lite trånga ibland när jag knölar in lite extrakläder, så får väl se hur länge de funkar.

Whiiiii! Idag har jag 99 dagar kvar!!! Äntligen tvåsiffrigt.... När det blir ensiffrigt tuggar jag säkert naglar av skräckrädsla.... hihihi
Min kompis har idag typ 10 dagar kvar till sitt andra barn- hon ser värre på denna än förra, fast att hon vet vad det innebär. Hon trodde att det skulle vara enklare, göra mindre ont, att hon inte var så känslig mm.mm.
Denna gången vet hon ju....

Åh, jag har 101 dagar kvar. Men jag hoppas att hon kommer tidigare :) Enligt mina uträkningar så borde hon komma i slutet av maj, men inte enligt RUL. Så vi får se vi får se. Båda mina vänner som fått nu förra veckan fick iaf 1-2 veckor för tidigt, så vi får se om jag bryter kompis trenden ;)

Men :p på dig!

Jag har oändliga 121 dagar kvar, till så vida inte allt går enligt mina planer och ongen kommer ut två veckor för tidigt. Inte mer, inte mindre. (Fast antagligen lär jag väl gå som en sprängfylld, övermogen melon långt in i juli istället :cool:)

Jo men om jag skulle föda när jag blev född har jag typ 50 dagar kvar ;)
Drömde lite om för tidig födsel häromnatten- sjukt insatt. Mitt största problem var hundarna och att ambulanspersonalen skulle låsa min dörr :)
Antagligen bearbetar man allt i sömnen...

Jag hoppas på att jag inte går över men har sjukt mkt att stå i så fort snön försvinner. Banken vill att vi ska värdera bygget hemma innan juni och jag har inte satt innertak, dragit el och vatten i stallet. Putsat är det inte heller för den delen.
Desstuom är det lite småskit som lister i huset- inte sååå viktigt men avloppet behöver vi nog gräva fram till o koppla på för att det ska kunna räknas in i lånet. Man vill ju binda så mkt som möjligt nu innan räntan går upp ..... Alltså vårt gamla avlopp fungerar så det är ingen kris.
Att vi dessutom ska riva en byggnad och göra om stallplanen är väl också ett projekt... hua
Kanske hade det varit bra om snön försvann NU så jag kunde börja på allt.... Eftersom man är så pigg efter jobbet så orkar man ju allt också.... hjälp:crazy:

I get where you´re comin´from!

Har massor jag vill göra, vi köpte gård månadsskiftet januari/februari. Men dels är jag ju trött efter en dag på jobbet, man ska börja med middagen och sen ska hästarna ha sitt. Så inte blir det så mycket gjort som jag hade önskat! Tack och lov har vi egentligen ingen tid att passa, mer än att jag vill få klart för att få det hemtrevligt.

Sen lär det väl inte bli mer tid när bäbisen kommit.. Hoppas bara på att inte råka ut för några komplikationer vid förlossningen (varken jag eller bäbis, såklart) för kan det ta länge innan man är på banan. Bara se på min kompis, som jag säkert nämnt flera gånger, som fortfarande inte återhämtat sig efter sitt akutsnitt - för 5 månader sedan :crazy:

Det lät smart! Men jag tycker det är så himla obekvämt att rida med byxorna öppna, även fast jag har lång tröja. Kanske borde prova ett magband.. Känns det öppet även fast man har det? :D

Modett: täckbyxor och mjukisar rider jag i hemma och det är hur skönt som helst :laugh: men ibland måste jag in till ridhuset och där kan man ju inte rida i mjukisar direkt. :mad:

Funderade på att köpa ett par större ridbyxor men då kommer dom ju se helt hemska ut i benen.. fast det borde gå att lösa ganska fort med symaskin.

Beställde hem ett par mammabyxor häromdagen, fy så hemska dom var! Haha var minsta storleken (34) och de bara hänger i rumpan. Sitter "okej" på benen. :( Har ni köpt några mammakläder än?

Jag köpte rätt tidigt ett par lite större ridbyxor som är väldigt låga i midjan, de kan jag fortfarande ha utan problem fast jag snart är i sjunde månaden och har en normalstor mage.

Red också med oknäppta ridbyxor i början, men mycket bättre med ett par som går att knäppa, tycker jag.

Hur blev de i benen då? Fast om de är låga i midjan kanske man inte måste ta en så mycket större storlek. Finns det gravidridbyxor? Det borde det finnas!

De är liiite långa i benen, men inte mycket. De är bara en storlek större än vad jag brukar ha i vanliga fall, så de sitter lite lösare och är lite längre, men inte så att det är ett problem. Gravidridbyxor har jag inte sett, tror att de allra flesta slutar rida när magen börjar bli stor, så då blir efterfrågan inte tillräckligt stor.

På min ridklubb är många förvånade över att jag fortfarande rider, många slutar så fort det känns det minsta konstigt eller obehagligt.

det finns ridbyxor för gravida, men priset på dessa är inte att leka med har jag för mig...

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka