Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Hoppningen funkar bäst för mig med, bara det att jag blivit så himla feg. Min häst är snäll men kan bli lite övertaggad.. får se hur länge jag fortsätter hoppa honom ordentligt. :)

Är det inte fler som vill skriva in sig i listan?

Maj:

Juni:
2 Emelie R
5 Zazzarazz
15 Moonbabies
22 Kaktusblomma
25 Modett

Juli:

Augusti:
21 Bollen

Jag har nu bestämt mig och beställt barnvagn :)
Nu väntar jag på våren så att man kan få lite frisk luft och förhoppningsvid lite ork innan man blir föt stor....

Min bästa vän fick en liten gosse idag =D

Maj:

Juni:
2 Emelie R
5 Zazzarazz
15 Moonbabies
22 Kaktusblomma
25 Modett

Juli:

Augusti:
17 Milschen
21 Bollen

Jag är avundsjuk på alla er som ska ha i juni, börjar redan bli less på det här med att vara gravid.

Jag blev i alla fall faster för andra gången i måndags då min brors fru födde en liten Amanda.

/Milschen

En cosmo. Med travelsystemet :) Storshoppade allt typ :)
vagn, liggdel, babyskydd, åkpåse, spjälsäng, skötbord och en babysitter med gungfunktion och vibration i... haha...
Har nog det mesta jag behöver beställt nu...
sjukt- JAG är ute i god tid :)

Åh, en Cosmo. Som sagt tidigare, skulle kunna köpa den bara pga namnet ;)

Åkpåse? Kommer det behövas? I juni menar jag... Har nämligen funderat på det själv... Förhoppningsvis åker vi iväg i helgen och beställer våran. Har dock problem att bestämma vad vi ska för babyskydd... Vad köpte du får något?

Jag skriver in mig jag med, men jag är mest här och läser... tycker att tiden kan få gå liiiite fortare nu och att sommaren kan få komma :)

Maj:

Juni:
2 Emelie R
5 Zazzarazz
15 Moonbabies
20 Western_Ivy
22 Kaktusblomma
25 Modett

Juli:

Augusti:
21 Bollen

Hallå där! Har funderat över var du tagit vägen! Kul att du är med oss iaf, även om du inte skriver :)

Hej! :)

Nu har jag äntligen traglat igenom hela tråden och skulle väldigt gärna vara med erat lilla gäng. :D

Min parvel i magen är beräknad till den 28 juni! :laugh:

Det är först nu mina hormoner i kroppen börjar viska till mig att jag ska bli mamma och väntar på mitt alldeles underbara barn i magen, hehe ;).
Så nu kollar jag mer på barn/gravidsidor (info, kläder, prytlar, barnvagnar, ja allt!) än på hästsidor.. :p

Min graviditet har varit ok. Ingen illamående, knappt någon halsbränna, men en j*kla trötthet. Den har varit jobbigast tycker jag för man känner sig sååå lat..
För några veckor sedan fick jag rejält ont i magen när jag mockade och bar tungt i stallet samt hade huvudvärk dagligen i två-tre veckors tid. BF rekommenderade mig att lugna ner mitt tempo och be någon ta grovjobbet i stallet så nu mår ja bättre (fast ja känner mig grymt lat när jag inte hjälper till lika mycket i stallet)..

Jag har ridit regelbundet under hela graviditeten men har börjat känna värk, hmm, hur ska man förklara, mellan benen, typ inuti. Blandning mellan mensvärk och träningsvärk. Denna värk gör inte skitont men håller i sig i ca 1-2dgr. Någon som känner igen sig i detta? Vad kan det vara? Foglossning? Fast foglossning är väl mer i ryggen eller?
Sammandragningar? Fast inte så länge som 2dagar?? :crazy:

Jag tyckte inte jag växte särskilt mycket förrän jag kom till vecka 20 tror jag, då bara det small till. Tyvärr växer tydligen rumpa och lår ikapp med magen... :eek:

Jag och sambo kollade på barnvagn i lördags, vilken djungel!
Tror det ändå lutar mot en Emmaljunga citycross. Den verkar stabil och bra att ha här ute på landet. :)

Mvh
New Dawn

Tar mig friheten att lägga till mig på listan :)

Maj:

Juni:
2 Emelie R
5 Zazzarazz
15 Moonbabies
20 Western_Ivy
22 Kaktusblomma
25 Modett
28 New Dawn

Juli:

Augusti:
21 Bollen

Skulle tro att det inte är dina hormoner som viskar åt dig att du ska ha barn, utan ditt alldeles egna huvud. ;)

Hormoner kan göra mycket, men de snackar inte.:D

Värken mellan benen får jag också när jag rider, det är som att det strålar ut från sittbenen. Foglossning tror jag. Man har två fogar, fram och bak, så foglossningsvärk behöver absolut inte sitta i ryggen. Jag har oftast ont fram, började med att blygdbenet var ömt, och nu är det som att sticka knivar i ljumskarna när man går.

Oki, tack för svaret. Antar att det inte är någon fara då utan bara att rida på tills det gör så ont så det inte är värt det? ;)

Fast jag börjar bli lite tramsig i ridningen nu. Börjar bli rädd att det ska hända något (man ramlar av och skadar barnet). Jag rider på väldigt snälla hästar, men det hade ju vart så typiskt om det skulle hända något nu..
Tja, jag tänker väl rida ett tag till och känna hur det känns. Så fort snön försvinner (om den nu gör det;)) så kan ja ju alltid få min "dos" av häst genom körningen av shettisen. :D

Vet alla könet på sin bäbis?
I Småland där vi bor får man inte reda på könet utan vi måste åka ner till Göteborg i sådana fall. Min sambo vill gärna ta reda på könet, medans jag är lite klyven.

Mvh
ND

Shit, såg att ja missat Milschen på listan! :o

Nej, det är ingen fara, inte såvitt jag vet i alla fall.

Är också lite harig för att åka av, men mest för att jag vet att jag själv kommer slå mig så väldigt. Bebisen ligger mycket mer skyddad än du, det skulle vara om du får en spark i magen, men det är ju extremt ovanligt. Annars så är det nästan garanterat du som kommer åka på mest stryk om du trillar av.

Vi vet inte könet på vår bebis, och känner väl kanske att det inte spelar så stor roll heller. Mellan varven är det dessutom väldigt bekvämt att ärligt kunna säga att man inte vet, så slipper man en del diskussioner. I helgen exempelvis var det en släkting som menade att vi absolut måste ta reda på könet, så att hon kan köpa saker till barnet - med andra ord, hon kommer köpa könsstereotypa saker som vi inte vill ha till vårt barn. Mycket smidigt att inte behöva ta den diskussionen utan bara helt enkelt säga att "Nej, vi vet inte".

Haha, jag känner igen mig massor i det du skriver. Läser inte heller så mkt hästsidor längre, mer gravidsidor och jag trodde verkligen ALDRIG att jag skulle göra det när jag var i typ v.15-16. Då var det här med barn nödvändigt ont... Nu ser jag fram emot det såååå himla mycket. Jag och sambo förbereder järnet med shoppingplaner och planer för sommaren osv. Även om allt är med bisatsen, "om det funkar med bebisen".

Jag har aldrig i hela mitt liv "velat" ha barn och jag är glad att kroppen/huvudet ändrar sig nu när det är skarpt läge (vilket jag iofs alltid har trott att det ska göra).

Och vagn har vi lika tankar om också. På lördag ska vi beställa vår City Cross :D

Fast jag tror ju inte att det handlar om att hormonerna gör att man tänker annorlunda, jag känner inte igen mig alls i era beskrivningar, och det borde jag ju göra om det var biologiskt, eftersom jag ligger före bägge två veckomässigt. ;)

Tycker att barnprylar etc är extremt tråkigt, mest ett nödvändigt ont, och absolut inget jag tittar på att det är kul. Och jag har alltid varit rätt säker på att jag vill ha barn utan att vara särskilt intresserad av spädbarn, och graviditeten har inte ändrat särskilt mycket där.

Självklart är bebisen med i de planer vi gör för sommaren och nästa år, vi kan ju inte planera sommaren som att bebisen inte fanns, boka utlandssemestrar etc.

Jag har iofs aldrig sagt att det beror på hormonerna, eller??

Jag var väldigt mycket så som du beskriver att du är innan jag blev gravid och tom fram till någon/några veckor efter RUL. Sen började jag bli intresserad. Jag tycker att det är skönt att jag är det, faktiskt. Hade tyckt det var tråkigt att fortsätta känna så som jag gjorde tidigare i grav.

Men sen går jag nästan alltid in med 100% fokus på det mesta jag gör, oavsett om det är jobb, häst, träning eller som i det här fallet, barn :)

Fast det har nog inte så mycket med att gå in för saker för 100%, som att barnet inte är fött än. Tills dess är det 100% som behövs för jobbet, och så ska vi flytta också. Barnet sköter sig själv just nu, så det har ju ingen nytta av att jag springer i tusen affärer och tittar på bebiskläder. Det finns liksom inte så mycket man kan göra just nu - däremot väldigt mycket man kan göra sen.

Var sak har sin tid, som jag ser det. Just nu är det jobbet och flytten som kräver min uppmärksamhet, när barnet är fött så behöver det min uppmärksamhet.

Det betyder inte att jag är ointresserad, men jag är intresserad av det som är just nu, hur långt fostret har kommit i sin utveckling t ex. Inte av vilka kläder det eventuellt ska ha på sig i juni.

Och där är vi alla olika. Jag gillar att vara förberedd. Vilket iofs inte betyder att jag springer i tusentals butiker och köper kläder å grejer, för det hinner jag inte. Både jobbet och hästen har mitt fokus just precis nu. Men jag processar hur vi ska göra om hemma, vad vi behöver tills hon föds osv. Och sen ägnar jag lite tankar åt hur jag tror att det kommer vara att inte jobba 24/7 och ta hand om hästen jämt också. Hur det kommer vara att leva ett lägre tempo helt enkelt... Jag tror att jag behöver vara förberedd på det av tidigare erfarenheter :)

Ja, då förstår jag. Eftersom vårt barn är extremt planerat, så hade jag tänkt igenom de sakerna (livsstilsförändringar etc) både en och femton gånger innan jag blev gravid. Så där är det nog mest att jag är "färdig" med de funderingarna, jag har inte så mycket mer att tillägga där. Likadant med funderingar kring vad som behövs fixas hemmavid, vilka anpassningar som skulle behövas.

Det skulle nog vara väldigt annorlunda om barnet hade varit oplanerat, då fick man självklart ta alla de funderingarna nu!

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka