Sv: Sommarmammor 2010
Hej!
Nu har jag äntligen traglat igenom hela tråden och skulle väldigt gärna vara med erat lilla gäng.
Min parvel i magen är beräknad till den 28 juni!
Det är först nu mina hormoner i kroppen börjar viska till mig att jag ska bli mamma och väntar på mitt alldeles underbara barn i magen, hehe
.
Så nu kollar jag mer på barn/gravidsidor (info, kläder, prytlar, barnvagnar, ja allt!) än på hästsidor..
Min graviditet har varit ok. Ingen illamående, knappt någon halsbränna, men en j*kla trötthet. Den har varit jobbigast tycker jag för man känner sig sååå lat..
För några veckor sedan fick jag rejält ont i magen när jag mockade och bar tungt i stallet samt hade huvudvärk dagligen i två-tre veckors tid. BF rekommenderade mig att lugna ner mitt tempo och be någon ta grovjobbet i stallet så nu mår ja bättre (fast ja känner mig grymt lat när jag inte hjälper till lika mycket i stallet)..
Jag har ridit regelbundet under hela graviditeten men har börjat känna värk, hmm, hur ska man förklara, mellan benen, typ inuti. Blandning mellan mensvärk och träningsvärk. Denna värk gör inte skitont men håller i sig i ca 1-2dgr. Någon som känner igen sig i detta? Vad kan det vara? Foglossning? Fast foglossning är väl mer i ryggen eller?
Sammandragningar? Fast inte så länge som 2dagar??
Jag tyckte inte jag växte särskilt mycket förrän jag kom till vecka 20 tror jag, då bara det small till. Tyvärr växer tydligen rumpa och lår ikapp med magen...
Jag och sambo kollade på barnvagn i lördags, vilken djungel!
Tror det ändå lutar mot en Emmaljunga citycross. Den verkar stabil och bra att ha här ute på landet.
Mvh
New Dawn