Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

hittade nu ett par från 1055:- men det verkar vara för oskodda. Så så himla dyrt var det inte. Men kanske inte något man vill lägga ut för några månader.

Mabuse: Jaha, det är ju inte så farligt. Värt att prova kanske. :)
Min tränare skojade om att jag inte får hoppa något mer för henne. :confused: Har du känt av något i ridningen?

Bollen: Nä fy! Så mycket skulle jag aldrig lägga ut på ett par oskodda att bara ha i några månader. :(

Mina gravidbyxor är rätt stora i häcken, men blir kanske bättre när magen vuxit lite mer så de hålls högre upp. Än så länge är de lite väl rymliga i midjan också.

Mabuse: Jaha, det är ju inte så farligt. Värt att prova kanske. :)
Min tränare skojade om att jag inte får hoppa något mer för henne. :confused: Har du känt av något i ridningen?

Jag hoppar bara låga hinder på trygga hästar, blev avbockad i v 19 och jag har nog aldrig slagit mig så mycket, landade på höften och kunde inte gå på flera dagar. Så jag aktar mig för att åka av!

Annars är faktiskt hoppningen det som funkar bäst, eftersom man står upp i lätt sits mycket då. Annars är nersittningen i trav och galopp det som funkar sämst, trav går inte alls och galopp bara korta stunder, pressar jag mig så krampar hela magen, mycket obehagligt och rätt smärtsamt.

Och sen kan jag inte gå precis när jag har ridit heller, kommer tillbaks från ridbanan som Agda, 85 ungefär. Men det brukar ge med sig efter en stund, så det är nog mest stelhet.

Men på det hela taget fungerar det ändå ganska bra, tycker jag. :)

Känner mig också som Agda numera :crazy: Har lite ischiaskänningar, eller det är väl den så kallade "falska ischiasen", så vänsterskinkan är inte nådig ibland efter avsittning. Blir en långsam, haltande gång.

Känns mer obekvämt att rida även i övrigt. Häst 1 är skönare att sitta på, men eftersom han är en vilde håller jag mig till lugna pass på honom för att inte riskera något. Visserligen har han bara dängt av mig en gång precis i början av inridningen när han blev rädd för ett ljud, men känner att balansen och hållningen inte är som förr så chansar inte. Häst 2 är en okomlicerad typ, men mindre/smalare/mycket mindre gång vilket av någon anledning är mindre bekvämt att sitta på.

Att sitta av är obekvämt, dessutom!

Jag trodde också att liten gång=bekvämare häst, men så är det inte alls för mig. Den häst som är bekvämast att rida har rätt stor gång, medans ponnyn och gammelgubben med symaskinstrav är döden för magen. Jag har kommit till slutsatsen att det inte är hur stor gången är som spelar roll, utan hur mjuk hästen är. Spänd häst med sänkt rygg --> ajajaj, elastiskt häst som jobbar rätt med ryggen --> inga problem.

Ja *ouff* trav, även i lättridning, pallar jag inte lång stund på araben. Men det är väl bara att anpassa sig och gilla läget :) Jag är glad så länge jag kan rida åtminstone lättare pass utan större besvär, och det kan jag ju fortfarande. Drar mig för att börja leta medis/halvfodervärd/fodervärd..

*kl*

När ska vi i tråden ha egentligen. Såg att de pratade lite om det i vårtråden... Det börjar närma sig för dom...

Ganska sjukt egentligen.. Jag tycker fortfarande att veckorna sniglar sig fram i graviditeten- samtidigt är det 2 månader sen det var jul redan.... Jag får inte ihop det ;)

Det funkar med magband, då känns det inte riktigt lika oknäppt. Men med bara tröja känns lite skumt. Har ett par vanliga brax som jag fortfarande kan knäppa under magen, men alla ridbyxor är för höga i midjan. Men men, det är ju byxor man har på sig tre timmar om dan, så det funkar för mig :)

Känner faktiskt att jag har lättare att rida nu, i v.26 tror jag jag e i än vad det var för några veckor sen. Nu kan jag rida en timme dressyr utan att hålla på å kissa på mig, kunde jag inte förut :) Tränade för min tränare i lördags också, det var nog ett av de allra bästa passen jag någonsin ridit för henne. Så både jag och hästis verkar må gott rent ridmässigt av den här graviditeten :)

Jag är beräknad 5 juni. Tycker att det är eeeeevigheter kvar... Känns verkligen så... Speciellt med all den här snön, som aldrig verkar vilja försvinna...

Jag är beräknad 22a juni, tycker också att det är gott om tid kvar. Var till barnmorskan idag och kollade värden, mätte magen och lyssnade på hjärtljud. I v 24 som jag är nu: SF-måttet var 22, järnet 122, vikten -1 kg och bt 115/65. Allt var bra och både jag och bebisen var tydligen RH-negativa vilket tydligen var positivt, är det något som vet vad det innebär?

Jag är ju 2 juni- känns också som en evighet- enda tills man inser att det är drygt 3 månader kvar och julafton var igår för två månader sen..... hihihi

Att vara rh negativ är ganska ovanligt. Det innebär att just rh delen i blodet inte finns. Oftast är det så att man då måste få en imuniserings spruta efter förlossningen om barnet är rh positiv (vilket är vanligt då ens partner oftast inte är rh neg, då det är ovanligt). Kroppen klarar av att få ett barn med en annan typ av blod, men kan bilda antikroppar till nästa graviditet och då stöta ut fostret. Men då både du och barnet är negativa behövs ingens spruta. Sök mer om imunisering så kan du läsa mer.

Jag är själv negativ och fick vid skrapningen en imuniserings spruta så att min kropp inte skulle stöta ut ett ev positivt foster vid nästa graviditet.

Lite luddigt, men det går att läsa massor om det.

Ah, jag får hålla ut nån vecka till så kanske det blir bättre igen :D Avbrotten galopp-trav var inte graciösa igår, kändes som att magen (eller innehållet?) studsade som en basketboll.

Kanske vi ska ha en BF-lista? (Om det inte redan finns en som jag missat)

Maj:

Juni:
2 Emelie R
5 Zazzarazz
22 Kaktusblomma
25 Modett

Juli:

Augusti:

Kanske vi ska ha en BF-lista? (Om det inte redan finns en som jag missat)

Maj:

Juni:
2 Emelie R
5 Zazzarazz
22 Kaktusblomma
25 Modett

Juli:

Augusti:
21 Bollen

Jodå, det är helt ok. Kan känna mig galet avundsjuk på er alla ibland och ibland tänker jag att det var ju ett sjukt barn som aldrig "blev"... Kroppen verkar funka som den ska och jag har haft en mens redan och även äl, så nu väntar jag in nästa mens (som helst kan få utebli...).

Jo det förstår jag verkligen, jag beundrar ändå din inställning, du är stark! Jag håller tummarna för att mensen uteblir, du får hålla oss uppdaterade.

Maj:

Juni:
2 Emelie R
5 Zazzarazz
15 Moonbabies
22 Kaktusblomma
25 Modett

Juli:

Augusti:
21 Bollen

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka