Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Grattis! Vad roligt med två :) Min sambo blev nästan lite besviken när det INTE var två ;) Näää, men han hade på känn att det skulle vara två, så var det "bara" en där inne.. Helt ok för mig!

Jag vill bara ha ett barn så det skulle ju inte förvånat mig om där var två ;) Men vem vet vad man säger efter denna iofs...

Jag kan bara tänka mig vilken chock det måste vara att ligga där och bara VA? 2?
Jag gillar inte överraskningar alltd. Denna är väl trevlig men ändå mycket mer att tänka på.

*knapplån*

Usch sitter här och är skitnervös! Kl 8.00 imorgon är det dax för RUL och jag är livrädd! Har redan sett vårat mirakel med VUL i v.12+0 och då va allt fina fisken! Men tänkt om det hänt något tills nu och om det finns någon utvecklingsstörning. Hua!

Trodde jag ville gå och lägga mig tidigt så det snabbt blev morgon men icke sitter nu här och törs knappt gå och lägga mig, inge kul! Men antar att jag lär göra det nu om jag ska komma upp övht imorgon. :crazy:

Någon mer som kännt så här inför Ul?

Jobbigt att känna så, men det är nog rätt normalt det med. Jag hade nog någon sådan tanke men slog den ifrån mig rätt fort. Nu lär det vara över för din del och jag hoppas att det har gått lika bra som jag tror och att du snart uppdaterar här!

Själv måste jag fråga er andra om ni har känsliga bröstvårtor när det är kallt ute? Det ilar liksom i mina trots varma kläder och jag har aldrig upplevt det förut.

Jag är skraj att det inte ska vara något där inne.. :D
Jag har ju inte fått någon kula på magen än och "alla" jag har sett har redan fått det.....

jag var livrädd med, så du är inte ensam:D jag hade, precis som Bollen skrev, inte heller nån kula, kände inga rörelser, hade mått hur bra som helst hela tiden så det enda tecknet på graviditet jag fått på de 19 veckorna var plusset.

det går nog hur bra som helst! det är urhäftigt att gå på UL!

Nu så är jag hemma igen!

Vi fick se en riktigt morgonpigg och frisk liten kille :love:
Så skönt att ha fått se honom! Nu gäller det bara att komma på killnamn, det som är så svårt :confused:

Fick hoppa tillbaka till mitt första datum som va uträknat på senaste mens, men handlade bara om två dagar så det gör varken till eller från!
(Blev framflyttad två dagar när vul:et gjordes)

Nu känns det som man kan andas ut lite mer och börja sikta in sig på juli och allt som ska ordnas innan dess! :bump:

Kaktusblomma: Jo jag har också jätte känsliga bröstvårtor. Svider om jag tar på dom och ilar när jag gå ut trotts tjocktröja och vinterjacka! Inge skönt alls!

Grattis till ett lyckat UL, skönt att allt var som det skulle och vad roligt att ni väntar en pojke!
Vi var glada ur namnsynpunkt att vi väntar en tjej då vi hade fler tjejnamn som känns bättre än killnamn, det tyckte vi också var svårare.

Skönt att jag inte är ensam om mitt problem, men jag tycker att det är så obehagligt! Att de är ömma visste jag, men att de skulle bli så känsliga för kyla nu hade jag inte haft en tanke på!

Ja killnamn är ju så svårt och sen att man ska kunna samsa med sambon gör ju det hela inte så mkt enklare :P

Har haft planer på att köpa bröstvärmare men har än inte kommit mig för. Någon annan som testat om det funkar mot ilande bröstvårtor?

Ja, det är ju inte helt enkelt att komma överens om namn... Vi har inga helt spikade namn, men jag har två heta förslag ;)

Jamenåååh, varför måste killnamnen VARA SÅ SVÅRA? Ett namn jag gillat i många år har blivit superpoppis, och det är givetvis ett av de få namn som även sambon gillar. Så då är frågan, ska man ta det eftersom vi gillar det och strunta i att det ligger högt på topplistan, eller fundera vidare? På ett sätt känns det som att det kvittar, och idag (läste jag någonstans) är det betydligt färre barn som har topplistenamnen än förr, eftersom det gärna ska vara så unika namn..

Tycker jag har läst namnförslag till leda men ändå inte hittat något som känns 100% :(

Jag tycker att ni ska strunta i om det är poppis eller inte och ta det som ni gillar oavsett om det finns med på listor eller inte. De namnen jag gillar finns inte med på topplistor tror jag, men de är inte helt ovanliga heller, jag kan nästan tycka att det blir lite väl ibland med att hitta namn som är unika. Men, alla gör som de vill, huvudsaken är ju att man själv gillar namnet :)

I slutändan lär vi nog ta det vi gillar, topplista eller ej. Är inte speciellt förtjust i "för unika" namn eller konstiga unika stavningar. Vill att namnet ska vara rätt kort, helst internationellt gångbart fast ändå med ett svenskt uttal i Sverige. Sen är namn svåra på så sätt att de ofta kommer med en association - och föredragsvis ska ju denna vara positiv.

Nån som vill dela med sig av vilka namn ni funderar på?

Mina två som jag gillar nu är:

Theodor
Love

Som tjejnamn hade vi:
Ellen
fast jag gillar även Esmeralda.

Fast än är det långt kvar till Juli så antar att det hinner komma upp iaf några killnamn till!

ja just associationer till namn är knepigt, jag har flera namn som jag aldrig skulle döpa mitt barn till bara för att det ger mig helt fel associationer.

Aha :laugh: Så då blir det kanske en liten Theodor eller Love denna gången då. Och visst är det skönt att man har god tid på sig att fundera..

Ja det skulle vara toppen om man kunde göra det. Synd att alla dåliga associationer ska stanna istället för dom bra!

Yepp den här gången blir det antigen en Theodor eller Love fast än är det ju måååånga måndare kvar så mkt kan hända.

Lite OT: Så tror jag att jag börjat känna lillfisen mer idag! <3

Ååh, Love var vårt killnamn no. 1 alla kategorier! Vi bestämde det typ när vi blev tillsammans! Ett helt underbart namn tycker vi! :)

Men, nu ska vi ju ha en liten tjej. Då blidde det svårare att bestämma sig... Men vi var överens efter en kväll. Och nu kallar vi henne redan vid namn, så vi kommer nog inte att ändra oss när hon föds... Men man ska aldrig säga aldrig ;)

Haha, ja man har ju inte hört bara en gång om hur bäbisen kom ut och inte var en XXX, utan en YYY! Men jag vill ändå ha en liten arsenal med namn, för jag litar inte på att det plötsligt ska uppenbara sig något när han väl är ute. Vilden, bäbisen och ungen heter han dock för närvarande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka