Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Mobil ovanför skötbordet också när barnet blir något äldre... Men det går ju att hitta för några kronor på vår stora kedja...

Men man är väl två föräldrar? Den ena handlar, den andra passar barnet, tänker jag. Verkar enklare (och billigare!) än att köpa på sig en massa saker som man inte vet om de kommer behövas eller inte - som din hoppgunga, till exempel.

Tar två på smällen :angel:

Men varför kallar man det "boa"? När vi skaffade fiskarna förberedde vi nog minst lika mycket, men vet inte om jag skulle kalla det boa för det? Betyder "boa" helt enkelt att köpa saker, oavsett om det är en kattlåda eller en barnvagn?

Ja, det funderar jag lite på också. Stötte på uttrycket (som jag personligen tycker är lite småfjantigt :D) för första gången rätt många år sedan, och ser ju nu i tidningarna mm. att det verkar vara välanvänt. Vad jag gissat mig till så tycks städa, "göra fint" och allmänt preparera inför ankomsten rymmas i ordet, men vore intressant att höra om bakgrunden och uppkomsten.

Jag glömde, jag smörjer magen med mjukgörande, men det är för att det är skönt och huden är lite torr och stramar.

Att allmänt smörja torr hud har jag full förståelse för ;) Ifrågasätter mer det ritualmässiga smörjandet och masserandet med olja under dess man sjunger för magen och filosoferar över dess innehåll :D

Fast om nu någon skulle vilja det. Varför har andra rätt att säga att det är fel? Varför ska det ena sättet vara "finare" än det andra? Jag tror man ska lägga mindre energi på vad andra gör och spara den till det man själv tycker är relevant.

Haha- Ja- varför heter det boa.... Jag har ingen aning. Men jag boar lika mycket till allt jag köper typ. Och när hunden ska ha valpar och hästen föl... Förberedelse helt enkelt...

Anledningen till att JAG vill vara färdig innan är att jag har ev en sjukdom som kan göra att jag ligger platt fall efteråt- i höstas när de undersökte mig för detta kunde jag inte gå till postlådan utan att pausa :(
OM jag blir så dålig behöver min sambo ta hand om barnet och jag kan defenitivt inte gå o shoppa då- MEN det behöver inte bli så...
Sen ÄLSKAR jag att shoppa- och det är inte ett dugg tråkigare till en ofödd krabat kan jag tänka mig. Har redan skaffat lite bassaker- Skulle det hända något med min Räka så ska både syrran och brossan ha barn månaden efetr så det känns som om att det kommer till användning i vilket fall....

Själv står jag och kliar och svärt och smörjer hela kroppen just nu för det är så torrt överallt. Stressad är jag till jobbet också. Men för den skull predikar jag ju inte att det är det enda rätta förhållningssättet.

Tar två på smällen :angel:

Att allmänt smörja torr hud har jag full förståelse för ;) Ifrågasätter mer det ritualmässiga smörjandet och masserandet med olja under dess man sjunger för magen och filosoferar över dess innehåll :D

Haha, får man extra dålig humor som gravid också? Jag skrattade gott åt din första mening...

Haha, ja nån ritual kan jag inte påstå att det är direkt, mer nödvändigt ont ;) Men de som har det som en liten ritual kanske vill komma närmare bebis eller nåt? Kanske ett försök för pappan att känna barnet mer? Äh, jag vet inte, bara funderingar...

Finare har jag aldrig sagt att endera varianten är. Inte heller att det är fel, såvitt jag vet. Men det är väldigt långt ifrån mig och mina val, och känner inte att min energi ödslas bort när jag funderar över "den andra sidan". Att ifrågasätta och fundera är snarare för mig ett sätt att komma till insikt och nya lärdomar.

Fast Brandgul kanske tolkade dina inlägg lite som mig ;)

Dvs, du gjorde dig lite lustig på dom mammornas bekostnad som följer alla råd och sitter tillsammans med sambon/pappan i en ring och sjunger för barnet i magen :)

Jag börjar känna mig så trött på att vara gravid.. vill kunna kissa normalt, sova en hel natt, inte ha ont i ryggen och slippa vara pms-känslig konstant. Kan inte bebis bara komma nu? =(

Usch, inte kul att känna så allra redan. :( Jag börja också tröttna nu, men jag ser ju i alla fall slutet (56 dagar kvar bara på ett ungefär)

Åh, vad jag håller med dig! Är sååååå trött på det här, "redan"... Och det känns som det bara blir värre och värre och värre... :(

Slutet känns så långt bort för min del..

Finns det något man kan göra för att höja humöret? :(

Gör sånt du tycker är kul! Åk på utflykt, se en bra film, träffa vänner...

Själv tycker jag första halvan var mycket värre, nu har man ju slutet i sikte, och folk fattar varför man är orörlig och trött. Värre i början när man bara framstod som lat, dessutom var jag mycket tröttare första halvan. Vidrigt!

Jag gör det jag tycker är kul men det känns fortfarande så tradigt. Och det som är roligast av allt (stallet) ger mig bara ont i ryggen.

Jag känner mig tröttare nu, får jag inte sova middag och somnar efter elva blir jag en zombie. I början var jag trött men nu är det ändå värre och ingen järnbrist.. :confused:

Jag längtar också tills bäbisen är ute. Ser inte fram emot att bli ännu större och otympligare. Bäbis, ja tack - gravid, nej tack.

Skönt att jag inte är ensam om att känna så i varje fall! :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka