Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Jag är också mycket tröttare än tidigare, trots järntabletter... Och tycker dessutom att typ ingenting är kul längre heller... Allt är mer bara jobbigt... Och det hjälpte ju inte riktigt att planen för hästis under mammaledigheten troligtvis spricker... :(

Trist att det inte fungerar med den du har tänkt... Men du hinner säkert hitta en annan, annars dör den inte av att vila. Jag lovar :) Jag tycker du letar upp ett bra bete i backup :)

Tänk att vi alla här inne längtar tills de kommer ut. Vi klagar över att vi är trötta, känner oss meningslösa, klarar ingenting mm mm.
Min kompis sa häromdagen att man ska njuta så mycket man kan av graviditeten. För även om det är mysigt när den tittar ut- blir det inte enklare....
Ligger mkt i det....

Usch det där din kompis sa vill jag inte höra ;)

För min del vill jag ju bara att det ska lösa sig med hästen, tror att allt skulle kännas skönare om det var löst (eller rättare sagt, vet ju att det kändes skönt så länge jag trodde att allt löst sig...) Bete funkar ju över sommaren, men han kan ju inte vila i ett år... Det känns ju också ganska meningslöst...

Tråkigt med hästen, vad skulle han ha gjort?

Och vila ett år behöver han väl inte göra, tror du inte du kan rida tidigare än så?

Nä, jag hoppas på att kunna rida från i september-oktober... Men med tanke på att föräldrapenningen gör att man blir fattig har jag inte råd att ha honom under ledigheten... :( Så på nåt sätt måste jag lösa det hele... Men men, det får lösa sig helt enkelt :)

Hade det inte varit så långt hade jag kunnat bistå med billig stallplats under tiden. Men Skåne är långt iväg...
hur har du den boende nu? Är det många andra där?

Ja, Skåne är ju lite off... Inte riktigt på vägen ;) visst var det du som håller till i närheten av Åhus?

Han bor i ett stort stall nu, bara fem minuter hemifrån mig :)

Nä, jag hoppas på att kunna rida från i september-oktober... Men med tanke på att föräldrapenningen gör att man blir fattig har jag inte råd att ha honom under ledigheten... :( Så på nåt sätt måste jag lösa det hele... Men men, det får lösa sig helt enkelt :)

Kanske nån som kan ha honom på foder eller halvfoder? Det senare beror ju förståss på om det finns någon hågad halvfodervärd som kunde rida honom där han står nu.

I närheten är att ta i. Men det är nog inte mer än 3½ mil...
Finns det någon ridskola i närheten av ditt? Du kanske kan snoka fram en duktig elev som vill prova på att ha egen häst ett tag... Det är ju lite vågat men pratar man med ridlärarna kanske de har tips om seriösa folk. De vet ju ofta om det är någon som satsar mer eller letar häst eller så...
Sätter man ut annons är det ju säkert massor som är intresserade men letar man lite backstage kan man ju spionera lite på lämpliga offer... hihihi

Det var det som var planen... Men men, får hoppas att det går att lösa sig ändå :)

Du får väl helt enkelt hitta en ny fodervärd, med tanke på hur fodervärdsmarknaden ser ut borde din vara glödhet (tar för givet att den är frisk och tävlingsbar).

Hästfrågan har jag inte tagit tag i än. Eftersom min plan är att låta dem få ett långt sommarbete så inbillar jag mig att jag har tid :)

Det är egentligen den ena av dem som skulle behöva en halv-, möjligtvis hel-, fodervärd då han mår bäst av att aktiveras varje dag. Och även om jag hoppas vara redo för det snabbt så vet man aldrig, komplikationer kan inträffa. En kompis som akutsnittades för 5 mån sedan är fortfarande inte helt återhämtad så ridning är det inte tal om. Sen räknar jag med att det kommer gå mycket mer tid till bäbisen än jag ens kan ana - även om pappan såklart finns där också.

Sen är det pengabiten också, för all del. Skulle inte skada att kunna dra in på några utgifter när inkomsterna är mindre..

Problemet är att jag helst vill att hästen står kvar på gården, så det krävs någon som har bil och kan tänka sig att åka en bit offside. Hästen är dessutom ingen nybörjarhäst, utan har mycket energi och vilja. Så det gäller att hitta rätt person, som kan ta det. Sen spelar det ingen roll om det är någon som vill rida ut i några månader eller om det är någon som vill träna mer.

Såklart han är frisk och tävlingsbar! :) Men, jag vill ju allra helst inte att han ska flytta... Dels för att jag vill kunna gå dit och klappa på honom och dels för att jag inte vill bli av med boxen... Men men, som sagt, det måste lösa sig :)

ja, var ju ett tagsedan som man skrev någonting här, Har inte riktigt haft tid att sitta vid internett känns det som.

Lite uppdateringar,Var ju på UL igår, och allt såg fint ut, för utom att det var två bebisar i stället för en, så man fick ju som sagt en lite chock. mycket att tänka på nu och allt som måste ordnas och sådant.

Men det var kul att ändå få se dem, känns mer verkligt nu när man sett att det verkligen inte är inbillning som man trott innan.

MVH sandra!

Hoppsan :) Va trevligt, och ännu mer att tänka på såklart :)

Jag var hos BM i onsdags. första besöket efter inskrivningen med henne. Dags för glukostest nästa gång :(
Går in i v 26 idag :)

Jahapp, så gick man in i ny vecka idag. Vecka 19.
Har inte ul-tid förrän den 1:a mars,alltså om drygt en vecka. Min praktik börjar på måndag och håller på i 5 veckor.
Bebben i magen slår kullerbyttor och kickar mer och mer nu, känner mest på kvällarna och förmiddagarna.
Köpte mina första mammabyxor igår. :D
Ryggen gör mer och mer ont, hoppas det funkar under praktiken bara. :(

ja, var ju ett tagsedan som man skrev någonting här, Har inte riktigt haft tid att sitta vid internett känns det som.

Lite uppdateringar,Var ju på UL igår, och allt såg fint ut, för utom att det var två bebisar i stället för en, så man fick ju som sagt en lite chock. mycket att tänka på nu och allt som måste ordnas och sådant.

Men det var kul att ändå få se dem, känns mer verkligt nu när man sett att det verkligen inte är inbillning som man trott innan.

MVH sandra!

Hoppsan då. Det måste ha kommit som en chock????
Men vad mysigt med två små,
Grattis!

Hej!
Tackar!

Ja det kom lite som en chock. Stakas sambon han blev nog mer chokad än jag blev, men som sagt nu blir det att börja planera om lite.
Och det kommer ju innebära att man kommer nog inte hinna med hästarna som man hade velat.

Men samtidigt ska allt bli kul!.

MVH sandra

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka