Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Senaste listan jag kunde hitta:
Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett - Harry föddes 9/7

Juli
23/7 aneka - Milton föddes 28/7
27/7 Charlotte1975 - Julia föddes 4/8

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
12/8 Sar - möjligtvis en Vidar, föddes den 25/7
13/8 Bubbaz - Malcom föddes den 23/8
16/8 Milschen - Aldor, föddes den 22/8
20/8 Luden
22/8 Bollen - Vera 26/8
23/8 Aaricia - Mitra föddes fredagen den trettonde

Hehe!
Har ni lagt märke till att Aaricia och Bubbaz bytte datum med varandra?

*kl*
Ebba som sovit som en klocka i många veckor nu är väldigt ledsen idag....

Sedär, nummer 3 minsann!

*kl*
Aaricia: vi har en ganska liten bil (Mazda 626 halvkombi), 2 stora hundar (rottis och dobermann) och förstås bäbis och vagn (Teutonia Fun). Att rymma hundar OCH vagn räknar vi inte med att någonsin kunna klämma in i mindre än en van/minibuss. Dock sväljer den mer än man kan tro! Kan du plocka isär chassi och liggdelen åtminstone relativt lätt? Kanske rymma en av delarna i hundburen? *spånar hejvilt* Vi har nån gång gjort lösningen chassi bak - liggdel i passagerarsätet fram. H åker alltså bak, som du nog förstår :) Annars går det ju att ha liggdelen bak.

Kan tillägga att större bil nog snart blir verklighet för oss, bara vi hittar rätt!

KL

Svar till Aricia i gamla tråden :)

Har du med dig skötväska också? Knöligt att få med allt utan vagn inbillar jag mig...

jag lämnar stora skötväskan i bilen och bär med en liten "necessär" med typ blöja, engångsunderlägg, liten kräktrasa o några våtservetter, då klarar man ett byte, blir det kris har man resten i bilen :D Har även en filt med hängande på selen eller runt M.
Funkar super ;)

Uppdaterar!

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett - Harry föddes 9/7

Juli
23/7 aneka - Milton föddes 28/7
27/7 Charlotte1975 - Julia föddes 4/8

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
12/8 Sar - möjligtvis en Vidar, föddes den 25/7
13/8 Bubbaz - Malcom föddes den 23/8
16/8 Milschen - Aldor, föddes den 22/8
20/8 Luden - Johan föddes 30/8
22/8 Bollen - Vera 26/8
23/8 Aaricia - Mitra föddes fredagen den trettonde

Jasså tråd nr 3
Ser att dessa trådar håller sig levande ungefär ett år, alltså tråd för sommarmammor -09 har stagnerat och höst -09 går segt. Får se hur sega vi är. :D

Hehe!
Har ni lagt märke till att Aaricia och Bubbaz bytte datum med varandra?
Jag vill inte bli sist iaf :)

Ebba som sovit som en klocka i många veckor nu är väldigt ledsen idag....
Usch, det är jobbigt med ledsna bebisar. Min var gnällig från 16 till 19 när hon slocknade. Gnäll, gråt, inget som hjälper. Vill inte äta, inte sova, inte sitta i famnen, inte babysitter...suck. Man räcker inte till, känns det som.

Aaricia: vi har en ganska liten bil (Mazda 626 halvkombi), 2 stora hundar (rottis och dobermann) och förstås bäbis och vagn (Teutonia Fun). Att rymma hundar OCH vagn räknar vi inte med att någonsin kunna klämma in i mindre än en van/minibuss. Dock sväljer den mer än man kan tro! Kan du plocka isär chassi och liggdelen åtminstone relativt lätt? Kanske rymma en av delarna i hundburen? *spånar hejvilt* Vi har nån gång gjort lösningen chassi bak - liggdel i passagerarsätet fram. H åker alltså bak, som du nog förstår :) Annars går det ju att ha liggdelen bak.

Kan tillägga att större bil nog snart blir verklighet för oss, bara vi hittar rätt!
Jag har också smygtittat på större bil, har idag en passat. Men jag vet inte. Borde vara enklare att köpa en smidigare vagn, eller låta hunden sitta utan bur. Eller hur?
Ska först lära mig att plocka av hjulen på vagnen, tror det funkar då.

jag lämnar stora skötväskan i bilen och bär med en liten "necessär" med typ blöja, engångsunderlägg, liten kräktrasa o några våtservetter, då klarar man ett byte, blir det kris har man resten i bilen :D Har även en filt med hängande på selen eller runt M.
Funkar super ;)
Varför låter det så enkelt, varför ska jag krångla till det så. Provar The Western_Ivy-way imorgon då jag ska till en galleria med norpan (scary :p)

Johan! :D Namnet har du inte avslöjat tidigare va?
Var ett tag sedan du uppdaterade. Hur går det för er?

*kl*

Oj vad tiden rinner iväg med en liten hemma. Första gången på länge jag har tid att verkligen sitta framför datorn.

Malcom har nu blivit 3 veckor väger nu 4140 gr och är 55,5 cm lång. Hittills har han var en snäll bebis. Amningen har fungerat bra fast han har lite svårt att ta bröstet ordentligt ibland så vi använder amningsnapp under delar av amningen o det måste jag säga har varit en livräddare.
Denna amning förresten, Malcom äter mellan var 3:e - 6:e timme men då kan han gärna ligga allt från 15 min per bröst till 1 timme. På BVC tyckte dom att jag skulle försöka hålla mig till mat var 3:e timme då han inte gick upp i vikt lika fort som dom önskade (han hade tappat ca 300 gr vid utskrivningen från BB o gick inte upp i vikt så som dom ville men har nu passerat födelsevikten). Som duktiga första föräldrar prövade vi men det gillade inte lilleman, att väcka honom på natten innebar att ingen fick sova ordentlig sen sov han mycket sämre på dagen också. Så nu håller vi oss till var 3:e-4:e timme på dagen o när han vaknar på natten = mer frid i familjen.

Måste ju ärligt säga att jag var en fantastisk optimist vad gäller hur mycket man ska hinna på dagarna. Har nu varit hemma i 3 veckor o har fortfarande inte lyckats ta in min häst från hagen :o (hon står i beteshagen ännu). Det är så mycket jag vill hinna med att göra på dagarna men inget blir gjort. Lilleman sover 3-4 timmar mitt på dagen o då ska jag hinna göra ALLT men oftast blir det att titta till hästarna o kanske hjälpa mina föräldrar lite med fåren eller grönsaksodlingarna. Övrig tid på dygnet känns det som om han ligger vid bröstet. Jag hoppas att det ska jämna ut sig lite så jag kanske kan göra något mer än sitta i soffan o amma hela dagarna, ja jag har svårt att bara sitta rätt upp o ner o släppa kraven på mig själv att jag måste prestera något varje dag. Får så dåligt samvete för att jag inte kan hjälpa till så mycket som jag vill hos mina föräldrar eller en så enkel sak som att ta in häststackaren från hagen o borsta upp henne. Jag vet att jag inte behöver göra allt detta, det är ingen som kräver det av mig, men jag VILL kunna göra det.
Hoppas att på någon vecka till fått till rutinerna lite så att jag kan få lite ordning på mig själv. Just nu är jag lycklig om jag lyckas duscha varje dag :idea:

Men trots att jag låter bitter är jag otroligt lycklig. Varför har jag inte fattat att det är så underbart med barn tidigare! Lovar att Malcom kommer att få syskon inom en snar framtid. Trots att förlossningen bitvis inte var det bästa jag upplevt så längtar jag tills nästa gång - trodde aldrig jag skulle känna så faktiskt.

Känner igen känslan av att vilja göra mer än vad som blir av. Jag gick dock en kurs i våras där det diskuterades mycket att vara i nuet. Jag rförsöker praktisera det nu och släppa alla måsten :)

Jag känner också som du ang syskon. Något jag trodde var otänkbart tidigare... Funderar också på varför jag varit så neg inställd till att skaffa barn öht. Jag är helt överväldigad av hur mycket kärlek min mysgosa lockar fram! :love:

Senast ändrad:

Orkar inte svara ordentlig och citera ni fattar nog iaf vad jag menar:

Ang ligga i vagn: Milton älskar ju att ligga i sin vagn och kan ligga i den timme efter timme! :love: Även om han är lite gnällig innan så tystnar han när han hamnar i vagen! Så skönt! Synd att vi inte kommer ut mer med vagnen som vi borde kunna göra! Så jag skulle verkligen kunna bli en latte-mamma. Men det kankse kommer när sambon väl kommer iväg till jobbet :p

Aaricia: Förstår att du är trött på att vara hemma om du inte kommit ut något än. Jag va till gallerian när Milton va 4dagar redan och strosade runt och åt mat på resturangen. Va tvungen å handla någon luvtröja i strl 50 med dragkedja då eftersom det blev kallt precis när han kom ut ;) Det kommer säkert gå galant för er imorgon! Allt blir så jobbigt som man gör det! :p

*kl*

JAG HAR RIDIT IDAG!!! :banana: :bump:
Hur härligt som helst och det hade gått super för sambo och barnvakten/sällskapet hemma med Milton! Så härligt! :love: Grymt skönt att röra på fläsket! Men jag kommer nog ha ont i morgon! :p

Johan! :D Namnet har du inte avslöjat tidigare va?
Var ett tag sedan du uppdaterade. Hur går det för er?
Har inte funnits något namn att avslöja tidigare heller. Maken och jag har haft några namn som vi sas valt mellan och det var nu i helgen som vi definitivt bestämde oss för Johan.

Allt funkar verkligen toppen! Lillkillen är så härligt okomplicerad, sover helt okej, amningen funkar utan strul (han ökade 80 g de första fyra dagarna efter förlossningen och hade gått upp ytterligare 360 g till BVC's hembesök efter ytterligare sju dagar) och jag börjar komma in i de vardagliga rutinerna som nu även inkluderar hästskötsel. (Har haft hästen borta på utbildning och visning vid kvalitets de tre sista graviditetsmånaderna, tog hem henne för tio dagar sedan.)

Ang smidigare vagn så har jag en teutonia fun och jag älskar den! Lätt och smidig att lasta in i bilen, i vår avensis går den in på längden och är smal så det är gott om plats i övrigt. Dessutom är den lättkörd som bara den, men lite stötig på väldigt ojämn mark.

Bubbaz och zazzarazz, jag funderar i precis samma banor som ni, men syskon får nog vänta lite, jag har ingen längtan efter det än.

Men visst finns det vagnar som man tom kan sätta bakom ett säte i bilen... Brio Go och Buggabo är inte stora ihopfällda :)
Jag har Teutonia Cosmo och den är också smidig :) JAg har min ovanpå mina små hundburar i båda mina kombibilar. Ford och audi.

Jag har också smygtittat på större bil, har idag en passat. Men jag vet inte. Borde vara enklare att köpa en smidigare vagn, eller låta hunden sitta utan bur. Eller hur?
Ska först lära mig att plocka av hjulen på vagnen, tror det funkar då.

Smidigare än Teutonia Fun tror jag att man får leta efter :) Älskar den vagnen! Vi har helt enkelt förlikat oss med att vi får välja vagn eller hundar, de enda gångerna som vi egentligen behöver skjutsa hundarna nu för tiden är om det är veterinärbesök och då behövs ju inte vagnen :) Eller om vi ska hem till tjocka släkten 20+ mil bort, och då lämnar vi också vagnen för de korta dagarna.

Eftersom bilen gick sönder sist vi skulle hem så fick vi låna svärfars äldre Volvo kombi, lovely :love: Inte bara hade hundarna mer plats därbak, vi slapp sitta som packade sillar :banana:

Förresten så är vi inne på en Chevrolet Tahoe, den sväljer hyfsat mycket.

Vi har varit på babymassage och sen gått en skön vända i skogen med sele och hunden. Sen vart det även en vända till affären med vagnen då jag tyckte att den stått för många dagar nu.

Jag har dessutom fått mer och mer träningsvärk under dagen. Ajajaj, inte skönt alls! Usch vad otränad man är! nu ammas det och när han är klar hoppas jag på att få sova till kl5 iaf eller längre! :)

*typ kl*

Gäsp, trött.. I vanliga fall brukar H sova till ca 08.30, dvs jag kan somna om en stund efter jag släppt ut hästarna vid 06. Men inte idag, när man ser jättesmajlet så vet man att det är lika bra att masa sig ur den varma, sköööna sängen.

*kl*

Igår var det premiärtur till en galleria med bäbis. Var dels runt i några butiker på jakt efter varmare kläder till M, dels lunch.
Det gick bra!! Var t.o.m tvungen att amma på lunchstället vilket jag inte var bekväm med att göra, men man vänjer sig nog... Skönt att komma hemifrån och se något annat. Hade henne i sele.

Men det största av allt; Igår kom första svarsleendet! :love: Det var till maken som gullade med henne innan sängdags, men jag stod bakom axeln och såg det. Tårarna rann på mig, så söööt!

Naaaw! Det är så härligt när det kommer!! :love: Nu kommer du börja ramla in varje dag! :)

Ang. amning offentligt så tycker jag det verkar som jag är en av dom få som verkligen inte bryr sig ett dugg om att amma offentligt. Bryr mig mer om stackarn som tar illa upp så försöker skärpa mig ibland och använda amningsrum när det finns, men jag skulle lika gärna kunna göra det mitt i fiket om så skulle behövas. Fast man kan ju lära sig och sköta det lite snyggt! Man måste ju inte sitta och ha tutten framme i en kvart! Barnet måste ju få mat lika gärna som en annan och tuttar har väll alla sett? :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
716
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 576
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
54 55 56
Svar
1 115
· Visningar
58 061
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 240
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod