Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, igår när jag lade mig märkte jag att det smög sig ett flimmer framför ögonen - migränaura. Läste idag att för de som har migrän med aura är det större risk att det blir oftare än annars när man är gravid. Ja, det vore precis min tur :cautious:.

Känner att skallen är mosig idag. Paracetamol är inte direkt i vanliga fall mitt förstahandsval vid migrän.

Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
Hjartagna 39 år, BF 30/6 3e barnet

Juli
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti

Uskan hade glömt kryssa i rutan för hepatitprovet så jag fick agera nåldyna idag igen :cautious:. Klart att alla kan göra fel men det är inte så himla kul att bli stucken, eller bli av med 2 timmar komp...

Var på ultraljud för mitt hjärta idag. På slutet fick jag ligga på rygg och så kollade de aorta - vilket innebar ett tryck mot magsäcken. Har väl aldrig varit så nära att spy under graviditeten hittills som när jag satte mig upp sen :crazy:.
Som tur var hade jag berättat innan att jag är gravid, så de förstod att det inte smittar...
Fick en mugg vatten och en spypåse och var tvungen att sitta och vila 10 min innan jag kunde köra hem.

Ska man verkligen börja må mer illa vecka 15? Ska det inte bli bättre nu?
Borde anat oråd när jag fick kväljningar vid tandborstningen i morse. :p

Var på ultraljud för mitt hjärta idag. På slutet fick jag ligga på rygg och så kollade de aorta - vilket innebar ett tryck mot magsäcken. Har väl aldrig varit så nära att spy under graviditeten hittills som när jag satte mig upp sen :crazy:.
Som tur var hade jag berättat innan att jag är gravid, så de förstod att det inte smittar...
Fick en mugg vatten och en spypåse och var tvungen att sitta och vila 10 min innan jag kunde köra hem.

Ska man verkligen börja må mer illa vecka 15? Ska det inte bli bättre nu?
Borde anat oråd när jag fick kväljningar vid tandborstningen i morse. :p
Det är säkert lite olika. Men vecka 16 säger de väl att det ska avta. Jag har inte mått så illa att jag känt mig spyfärdig, men vid tandborstning har jag också fått kväljningar flera gånger. Tror att jag inte klarar av att få tandkräm ner mot halsen typ och måste spotta ofta. I övrigt mår jag faktiskt väldigt bra, men är trött.

När sonen håller på att få tänder och lägger av megabajsblöja som luktar på 5 meters avstånd ute i vagnen :yuck::wtf:

Glad mannen var hemma och räddade oss. Själv stod jag ute på verandan och ulkade

Ska väl uppdatera listan. Datum flyttat en dag mot vad jag själv hade räknat fram, och så har jag hunnit bli äldre:

Juni
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet

Juli

Augusti

Migränattack igår kväll igen och det visade sig att jag hade slutat på Alvedon :down:. Tur jag har lergigan kvar sen ångesten, blev ett par såna för att få hjälp dåsa bort från smärtan.
Idag blir det en sväng till apoteket och fylla förråden. Får jag migrän en gång till denna veckan ringer jag nog BM för att få koll av blodtryck osv. Två gånger på en vecka, ok. Skulle det bli tre gånger känns det som nåt är knas.

Migränattack igår kväll igen och det visade sig att jag hade slutat på Alvedon :down:. Tur jag har lergigan kvar sen ångesten, blev ett par såna för att få hjälp dåsa bort från smärtan.
Idag blir det en sväng till apoteket och fylla förråden. Får jag migrän en gång till denna veckan ringer jag nog BM för att få koll av blodtryck osv. Två gånger på en vecka, ok. Skulle det bli tre gånger känns det som nåt är knas.

Jag får supermycket migränanfall när jag är gravid. Det är tydligen ganska vanligt under graviditet pga nåt med hormonerna. Otroligt irriterande är det iaf. :wtf:

Jag får supermycket migränanfall när jag är gravid. Det är tydligen ganska vanligt under graviditet pga nåt med hormonerna. Otroligt irriterande är det iaf. :wtf:
Verkligen. Vill alltid plocka av mig huvudet och slänga in det i frysen medan värken pågår :p.
Tur jag inte jobbar förrän nästa lördag (tjänstledig för studier så tar dagarna i min egen takt).

Ska väl uppdatera listan. Datum flyttat en dag mot vad jag själv hade räknat fram, och så har jag hunnit bli äldre:

Juni
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet

Juli

Augusti
Mäh, är jag inte med på listan längre? :p

Jag har fått tid för ultraljud för KUB 19 december. Vanligt ultraljud i februari. Ser fram emot att se om/att knyttet är kvar! Nu har jag semester sen 20 minuter ungefär :D ska svänga förbi med lite saker och kläder till pappan samt brev med uppdatering om hur jag/vi mår. På måndag flyger jag till gran canaria! Det känns rätt bra just nu :)

Ny vecka idag, 15+0.
Det känns bara så långt till RUL. Jag vill se liten, veta att h*n mår bra. Jag känner inget fladder än och vikten står fortfarande stilla och magen växer inte. Bör jag ringa BM om det? Eller är det bara min noja som vanligt...:o. Bm här har inget ultraljud, möjligen en doppler men det har jag ju själv. Så vad de kan göra vet jag inte. BM sa vid inskrivningen att om jag inte går upp i vikt kan jag ju byta till vanlig mjölk istället för mellanmjölk. Bara det att min mage ju inte tål fett nåt vidare så det går inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 925
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 896
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka