Tyvärr dåliga nyheter från mig
har ju blött sen i söndags och det var ju väldigt sparsamt i början men igår ökade det och sen i tisdags kväll fick jag ont i ryggslutet. Hade inskrivning igår hos BM och jag sa direkt att jag tror jag håller på att få missfall. Efter att beskrivit allt sa hon att de inte va säkert osv men dom ville gärna skicka mig till gyn eftersom ja fått ryggont i tillägg.
Idag hade jag tid där och magontet började bli mer framträdande och jag va verkligen inställd på det värsta. VUL visade en fin fosterblåsa och allt såg så normalt ut som det kunde förutom att 8 veckors-fostret hade inga hjärtljud och va bara 3-4 mm långt. Läkaren sa att antingen hade vi räknat helt fel, vilket inte är ovanligt, eller så har riskornet stannat i växten vid typ vecka 6 och död helt enkelt. Hon gav mig en tid för uppföljning om en vecka. Om inte fostret stöts ut innan dess borde det ha växt rejält och fått hjärtljud.
I bilen hem från sjukhuset fick jag världens kramper och jättekraftig mensvärk samt ryggont. Blödde inte så mycket då men när ja kom hem såg jag fosterblåsan helt intakt kommit ut och man såg den lilla sjöhästen inuti
då visste jag att de va kört. Sen kom det kraftig mens och magont.
Känns som jag har bearbetat detta i flera dagar och nu känna det på ett sätt skönt att veta att det är över och inte gå runt och hoppas. Känns tungt att det inte blir någon julibebis
men det är bara att bryta ihop och komma igen!