Skönt om ni får komma hem snart
@Thalbaz!
Jag kan nog inte tipsa om så mycket som är livsviktigt att ha när man kommer hem, men det jag fortfarande inte köpt som jag tänkt hinna med innan är i alla fall badbalja och termometer, både vanlig febertermometer och sådan som man mäter badvattnet med. Och så blöjor, tvättlappar och babyolja och lite sånt då
Mycket kan man nog köpa allt eftersom dock, men kan ju vara skönt att ha hemma.
Helt annat ämne..
Jag är så less på att saker och ting inte bara kan få rulla på nu!
Jag har gått på moderskapsledighet (vilket faktiskt är jätteskönt egentligen, rygg mår bättre!) men känner att jag inte kan slappna av och fokusera på bebis alls. Varit hemma i tre dagar nu, under den tiden har jag hunnit med veterinärbesök för alla djuren. Katterna verkar tack och lov okej nu men hästen är ett mysterium. Så himla typiskt att allt ska komma just nu, han har alltid varit frisk i princip men nu under senare delen av graviditeten händer allt. Har ju skrivit om diverse bekymmer kring honom tidigare i tråden och det mesta har väl löst sig, men det kommer nytt hela tiden..
Nu har han slutat dricka i boxen och är dålig i magen. Svullna lymfar. Har också fått nåt konstigt skav vid skänkelläget, han har aldrig fått så förut men nu kommer det bara medryttaren skrittar ut en stund och knappt använder skänklarna. Veterinär kom igår och de hittade absolut inget fel på honom utan tyckte att han såg välmående ut.. De tyckte förstås att det är konstigt att han slutat dricka inne, men han var inte uttorkad så han dricker väl förmodligen ute (svårt att veta vem som druckit vad då de är tre hästar i samma hage). Jag har funderat lite på magsår men veterinären trodde inte det då hon inte såg några tecken på det. Tog blodprover och vi får svar i nästa vecka. Han beter sig lite konstigt också, stressad emellanåt för saker han aldrig brytt sig om förut och sedan helt normal. Ridningen funkar bra som vanligt.
Jag vill bara veta vad det är, blir tokig snart! Vill att han ska må bra, men vill faktiskt också kunna få vara höggravid och ta det lugnt och förbereda mig på förlossning och bebis. Det är svårt nu
Sen är jag otroligt obekväm i allmänhet nu, magen är ivägen jämt och BM-besök i veckan visade plus 3 kg.. Känner mig så himla tung och otymplig!
Sorry för långt gnällinlägg!