Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller att hitta en balans där. Jag vill att barnen själva ska ha möjlighet att lära sig läsa av djuret och hantera dem på ett respektfullt sätt, samtidigt som djuret inte ska känna sig ofredad.Jag försöker lära hundarna att flytta när lillen kommer. "Akta dig" säger jag.
Gamlingen kommer ihåg storasyster så han vet att det är bäst att gömma sig... Den andra har inte förstått hur bebisar luggas...
Jag tänker att det kommer sen när han uppför sig bland folk... Annars får han klappa hund under övervakning... Han har ju noll impulskontrollDet gäller att hitta en balans där. Jag vill att barnen själva ska ha möjlighet att lära sig läsa av djuret och hantera dem på ett respektfullt sätt, samtidigt som djuret inte ska känna sig ofredad.
Nä, att inte ha övervakning är inget alternativ . Katten håller sig undan för det mesta som tur är så det är ett av de mindre stressmomentenJag tänker att det kommer sen när han uppför sig bland folk... Annars får han klappa hund under övervakning... Han har ju noll impulskontroll
Jag försöker lära hundarna att flytta när lillen kommer. "Akta dig" säger jag.
Gamlingen kommer ihåg storasyster så han vet att det är bäst att gömma sig... Den andra har inte förstått hur bebisar luggas...
Djur ja... Har ett fasligt sjå med att sära på unge och hund för tillfället. Han får klappa FINT (dvs inte knyta ihop handen och dra allt vad han orkar), under strikt övervakning, då tjuter han av skratt. Hunden är inte lika road men har lärt sig att gå undan i vissa lägen, mot att jag tar bort honom i andra.Hög igenkänning på det med blöjorna! Och även på när man tar bort honom från saker han inte ska leka med. Det allra värsta som kan hända är när man inte får äta kattmaten. Då kan det bli ett ordentligt utbrott. Jag måste komma ihåg att ta bort den från golvet innan jag sätter ner bebis så han inte hinner se att den finns. Som tur är går det över fort. Brukar också be honom hålla saker åt mig på skötbordet så går blöjbytet lite enklare, men ibland är det stört omöjligt alltså
En annan sak vi jobbar med är att man inte får slita i katten. Han blir så himla glad när han ser dem så han har svårt att hejda sig. Nu är just denna katt oerhört snäll och dessutom lite konstig av sig och gillar hårda tag, man ser nästan hur han njuter, men jag vill absolut inte lära mitt barn att man får göra så med djur. Lite svårt ibland när bebis leker på golvet och katt kastar sig ner framför honom och vill bli "klappad". Man får vara fort framme..
Haha tror vår är precis som er, och mycket av det dåliga humöret beror säkert också på att han inte kan gå och inte får en massa saker. Det är onekligen inte lätt att vara liten!Hoppas knodd är på bättre humör idag @Fritidsryttare!
Vi har också en grinig bebis. Han är sååå frustrerad över allt han inte kan och får göra. Han är långt ifrån att gå själv men jag tror han kommer lära sig snabbt för han är inte alls nöjd med att bara stå. Han står där och brölar ilsket tills jag kommer och tar hans händer så att han kan gå med stöd. Det älskar han. 9 månader idag.
Ska också börja jobba snart (fast om 2 månader). Hur känns det för dig? Hur mkt ska du jobba?Lillebror fick en egen gunga igår. Så roligt
Och Jag har bara 1 månad ledigt kvar...
Ja just det. Er lilla har ju börjat på förskolan! Hur har det gått? Hoppas det flyter på bra. Låter lovande att hon somnat redan .S. Lämnad på dagis, de provade att lägga henne igår men det blev ramaskri så sambon fick komma och hämta igen. Idag har jag lämnat då jag har fri, lämnade voksi påsen där också så hoppas jag hon känner sig lite tryggare. Poppade precis upp på appen att hon sov från 9.02 men vågar inte helt tro på det ännu...
Vi säger ofta dagis här hemma ändå. Svårt att lära om och lättare att säga till ett litet barn .@Rhinos
Just det, förskola heter det ju nu i Sverige
Hon började förra måndagen men då var där stängt torsdag och fredag så var inte helt optimalt med fyra dagars avbrott. Första veckan var de där bara knappt 1,5 h och gick hem när hon skulle sova. Idag som sagt andra dagen hon ska prova att sova förmiddagsluren där och så hämtar vi henne när hon vaknar igen. Hon tar det ok, var lite ledsen när jag gick idag men tycker alla nya leksaker är väldigt spännande, men sitter mest och kollar på allt. Hon är ju fortfarande inte jätterörlig så det begränsar lite. Men det skal nog bli bra,hon har alltid varit lite kinkig med vem som lägger henne plus att vi fortfarande brukar gå en runda med vagnen när hon ska sova så är inte förvånad över att hon blev ledsen igår. sambon börjar jobba d 1 juni så vi har tid ännu till att få det att fungera.
Hur känns det inför att börja jobba?