Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag gjorde i v 8 såg vi bara två små cashewnötter med tickande hjärtan. :) Vid kub några veckor senare var det plötsligt två små minibebisar med huvud, armar och ben!

Exakt så såg det ut för oss med, fast vi gjorde första UL vecka 9 och sen nästa vecka 13 :)

Har inte hunnit vara inne på några dagar, så ligger lite efter men såå härligt att mötas av glada nyheter :love: Grattis @ninsan - så otroligt skönt! Och välkommen och grattis @Hyldeblomst :)

@Flutterdash och @hemlig - ja, tiden går verkligen såå långsamt men tycker ändå det känns liiite lättare nu efter vecka 12 - de första veckorna var verkligen olidligt långsamma. Snart, snart är vi alla förbi de mest kritiska veckorna! :bump:

Ang diskussionen om VUL har jag heller aldrig gjort någon, men gjorde som sagt ett vanlig UL i vecka 10 och tyckte jag kunde så mycket då! Jag hade kanske låga förväntningar :p men tyckte det var så häftigt att vi kunde urskilja huvud, kropp, ansikte och ben.

Haha... jag förstår inte hur dom på jobbet inte har fattat än.
Jag har dragit ner från konstant en kaffekopp i näven till enbart enstaka gånger istället dricker jag massa bubbelvatten istället.
Sen har jag slutat röka tvärt.
Jag är tröttare än vanligt och har sämre tålamod med vikarier. :p

Jag tänker lite samma, tror dock att många anar men mina kollegor är finkänsliga och skulle aldrig fråga utan att jag säger något först. Skönt tycker jag.

Annars hade jag tänkt berätta för chefen och kollegorna efter julledigheten och hoppas magen inte får något växryck under julen. Jag brukar alltid gå upp lite under hösten och vintern men nu kan jag knappt stänga byxorna och magen putar lite, lite. Men jag gillar lite bylsiga blusar och koftor så tror att jag kan dölja det ganska väl.

Vi berättade för min familj förra helgen och det var fantastiskt att dela nyheten med dem, de blev så glada. Har även berättat för två av mina närmsta vänner och tänkte berätta för andra vänner under julen när vi är många som samlas.

Idag gick jag in i vecka 14 :)

Ska ni ta reda på könet eller låta det blir en överraskning?
Varför/ varför inte?

Vi ska inte ta reda på det, hellre överraskning, oavsett så blir jag glad!

Varför/ varför inte?

Vi tar reda på om det går att se :) jag är för mkt planeringsmänniska för att inte veta haha. Förra gången var jag så säker redan från början att det var en kille så då bad jag bara att bm skulle bekräfta vid RUL. Nu har jag ingen aning alls men det är ju iaf två av samma sort ;)

Varför/ varför inte?

Vi kommer be bm att berätta kön ifall det går att se på RUL, vi är så himla nyfikna båda två. Jag har hela tiden haft en jättestark känsla av att det är en pojke, men min man tror det är en tjej. Spelar noll och nada roll såklart :)

Varför/ varför inte?

Jag tror vi kommer ta reda på det, OM bäbis vill visa vilket. Kommer inte göra några extra UL för att kolla det just.

Är främst för smidigt förberedande jag tänker. Vitt missfärgat hos oss pga vattnet, inget farligt men väldigt tråkigt. Därför är det lättare att inhandla kläder om man vet kön. :)

Alla gör dom de vill men jsg blir lika förvånad varje gång jag läser det.
Är du likadan med färg till er vuxna MikaTela? Blått till mannen, rosa till dig? Eller är det en barngrej?

Alla gör dom de vill men jsg blir lika förvånad varje gång jag läser det.
Är du likadan med färg till er vuxna MikaTela? Blått till mannen, rosa till dig? Eller är det en barngrej?

Har jag skrivit nånstans om blått respektive rosa till att börja med? :s
För det andra avgör väl jag själv hur jag klär mitt blivande barn - mitt barn kommer iaf vara en HAN eller HON och ingen höna. Men framförallt så kommer mitt barn vara en egen individ!

Och nä min karl skulle ALDRIG klä sig i rosa! Och ja jag använder mycket olika röda nyanser.

Jag skrev att alla gör som de vill... Rosa/blå varför att det är så dt ser ut i butikerna. Rosa eller vitt fluff till flickor, blått eller mörkt till killar i de butiker som delar upp.
Jag kör mest unisexkläder a la Mini Rodini stil, mycket färg men inte rosa/blått.
Jag var bara nyfiken hur ni resonerar till er själva, om färgen är lika viktig där.

Har jag skrivit nånstans om blått respektive rosa till att börja med? :s
För det andra avgör väl jag själv hur jag klär mitt blivande barn - mitt barn kommer iaf vara en HAN eller HON och ingen höna. Men framförallt så kommer mitt barn vara en egen individ!

Och nä min karl skulle ALDRIG klä sig i rosa! Och ja jag använder mycket olika röda nyanser.

Vad tänker du att vara "egen individ" påverkas av?

Hej! Jag hoppas att det är okej att jag kommer in här med er för jag skulle verkligen behöva någon annans syn och råd angående min situation. Jag har fått reda på att jag är gravid i vecka 2-3 enligt Clearblues digitala test, vilket då skulle motsvara vecka 4-5 enligt hur läkarna räknar om jag förstått det hela rätt (med BF i början/mitten av augusti i så fall). Jag har testat med vanliga stickor två gånger tidigare i veckan och jag gjorde det digitala idag, så nu är även min hjärna med på att det definitivt är såhär det ligger till. Jag berättade för min pojkvän igår och reaktionen blev inte riktigt som jag hoppats. Att han blev chockad förstår jag, vi bor inte ihop så han har inte sett hur jag mått den senaste veckan (illamående, uppsvälld mage och saker som inte smakar som dom brukar). Av den anledningen blev jag även tvungen att ta det över telefon, då vi bor en bit ifrån varandra och inte kommer ha möjlighet att ses på flera dagar. Det fanns inte en chans att jag skulle kunna hålla det för mig själv och låtsas som ingenting till nästa gång för att då släppa det som en bomb.
Han upprepade mest att han inte är redo och att han inte visste vad han skulle säga. Han fick lite tid för sig själv och ringde sedan upp igen, då vi kom fram till att han skulle landa i det och prata med någon av sina bästa vänner och sin bror (som har barn sedan innan). Jag bad honom även att inte bestämma sig för ett beslut innan vi ses och har möjlighet att prata om det öga mot öga, och försöka att inte bara se allt negativt det skulle innebära att behålla.

Vi hade en diskussion för några månader sedan om att jag skulle sluta med preventivmedel för att lära känna min kropp utan hormoner, och för att jag vill ha barn framöver. Han var helt med på det. Han har ända sedan vi började träffas varit tydlig med att han vill ha barn i framtiden. Sedan har vi haft oskyddat sex och jag har sagt rakt ut att det är en rejäl risk, trots att vi enligt menskalendern inte prickat in någon ägglossning. Inte helt oväntat blev det som det blev och nu sitter jag i den här situationen. Jag tror att jag vill behålla och han vet just nu knappt vad han själv heter.
Ska jag vara ärlig så är jag lite rädd för att göra en abort. Tänk om det inte skulle gå att bli gravid igen efteråt? Då skulle jag ångra sönder mig.

På måndag ska jag ringa barnmorskemottagningen och boka in ett besök. Men jag behöver få bolla tankar och funderingar med någon utomstående innan dess.

Om det syns på RUL vill vi gärna veta könet, för mig känns det enklare med anknytningen om det blir en person där inne liksom. :p
Könskodade kläder skyr jag som pesten, barnet kommer ganska snabbt ändå tvingas in i samhällets mall för "pojke" eller "flicka", något jag naturligtvis kommer motverka i den mån jag kan. Vill att mitt barn ska ha alla möjligheter i världen att bli en egen individ, inte ett kön.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 023
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar