Vad tråkigt..
Tyvärr är det inte på topp här heller. I mitt fall känns det som jag lika gärna kunnat vara ensamstående. Makens "problem" är att han inte är intresserad av eller engagerad i nått annat än jobbet och sig själv. Avlastning måste jag ständigt be om, utom de få gångerna vi varit iväg på någon tillställning, då ska det visas upp vilken duktig pappa han är... I mitt fall så är problemet inte nytt och jag har nog innerst inne vetat om att det skulle bli så här, eftersom det varit samma gällande allt annant - mig, huset och hunden (som han ville skaffa). Men man hade ändå hoppats på lite mer engagemang... Tvivlar inte på att han älskar och tycker om oss, men det är inte samma sak som att faktiskt bry sig om någon. Han säger en sak men gör en annan kan man väl sammanfatta det med.
Samtidigt är jag dålig på att prata med honom om det och med sömnbristen på det så är humöret sällan på topp när han är hemma och det blir en ond cirkel.
Börjar också få lite hemlängtan, alla vänner plus min familj bor 100 mil bort. Har bott här i 1,5 år men inte lyckats hitta några nya vänner här än, känns svårt att träffa folk och inte blir det lättare av att man går hemma. Men det vill jag inte riktigt ta upp, för han vill garanterat inte flytta. Trivs egentligen rätt bra, men det är lite ensamt.
Annars flyter dagarna på, tiden går ju fort oavsett om man har roligt eller inte. Har tyvärr allt för långt till vännerna som sagt och här verkar det inte ordnas några babyaktiviteter. Simhallen är stängd pga renovering så något babysim blir det väl inte för oss
Det vi gör om dagarna är att bada balja, gå ut med hunden osv. Bristen på social stimulans höjer inte direkt humöret heller, tur man har en glad skit här hemma om dagarna iallafall som får en att överleva trots sömnbristen
Apropå kläder så är R två månader nu (igår
) och här används strl 56, eller 62, beroende på märke. Vi har lite problem med pyjamasar med fot, för hon har så stora fötter
Samtidigt är det skönt att slippa strumpor som hon ändå tar av sig, så hon får stå ut med att pyjamasarna är lite luftiga på bredden