Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy, vad trist!
Hoppas du har något som du kan fördriva tiden med, men antar att det blir långtråkigt ändå. Hoppas du får komma ut i rullstol. Då kanske din sambo kan gå en sväng med dig så du får komma utomhus lite, eller iaf se något annat än rummet du ligger på. Eller är du uppkopplad på någon maskin eller dropp som förhindrar det?
Inga maskiner. Bara sängläge... Fast vi har smitit ut lite med rullstol i helgen ändå.
 
Inga maskiner. Bara sängläge... Fast vi har smitit ut lite med rullstol i helgen ändå.

Åh vad jag lider med dig! Var tvingad till sängläge i tre dygn i samband med förlossningen och höll på att storkna bara av det! Hoppas verkligen att det utvecklar sig åt det bättre hållet!
 
Jag försöker säga till dem! Nu sista dagarna har de varit så vilda i magen att det inte ha gått ta ctg på dem. Bara sparkar och flyttar på sig....

Jag har 83 dagar kvar till beräknad förlossning... Hoppas de kan stanna kvar minst hälften av dem. Håller med, har gått sjukt fort! Misstänker att sista tiden kommer bli riktigt dryg om jag måste ligga till sängs...

Har en häst som ska föla 13 maj. Tanken var ju att hon iaf skulle hinna före mig och att jag inte skulle ga några problem att vaka på henne. Till själva fölningen har jag snälla och kunniga vänner att kalla in. Sambon kommer också assistera, men han har bara sett en fölning innan. Ligger jag, hoppas inte (!!!!), på neonatalavdelningen, ställer det till det en del...

Det där är ungefär anledningen till att jag väljer att inte betäcka mitt sto förrän jag har kalvat själv. Eller iaf är tillräckligt långt ifrån varandra i tid. Men man kan ju inte alltid välja!
 
Det där är ungefär anledningen till att jag väljer att inte betäcka mitt sto förrän jag har kalvat själv. Eller iaf är tillräckligt långt ifrån varandra i tid. Men man kan ju inte alltid välja!
Mkt som inte blev riktigt som man trodde. Vem trodde att jag, 36 år, skulle bli gravid på första försöket?' Och med tvillingar?! Jag är beräknad till 3 juli och hästen till 13 maj. Trodde det skulle vara lugnt, trots allt.... Men det blir ju sällan som man planerar.
 
Mkt som inte blev riktigt som man trodde. Vem trodde att jag, 36 år, skulle bli gravid på första försöket?' Och med tvillingar?! Jag är beräknad till 3 juli och hästen till 13 maj. Trodde det skulle vara lugnt, trots allt.... Men det blir ju sällan som man planerar.

Nej livet är ju så.
Själv blir jag ju inte gravid utan IVF, så just den biten kommer iaf inte som en överraskning ;) Men jag trodde ju att jag skulle ha en snart ettåring (tvåbent) vid det här laget.
 
Får inte ens åka rullstol..... Försökte få gå på föräldrarutbildning på sjukhuset. Nope, får inte sitta uppe.
Åh :( usch så jobbigt du har det med det där. Det går inte ens att föreställa sig. Jag skänker dig tankar men så mycket mer kan jag väl inte göra antar jag. Man får försöka tänka att det inte är på obegränsad tid. När hade de tänkt att plocka ut barnen om de inte kommer självmant?
 
Usch @Mauen Lider med dig! Kan inte vara kul att ligga där!

Kl. Var på förlossnings förberedande kurs idag! Trodde jag skulle bli nervös inför förlossningen under tiden men känner mig rätt så trygg faktiskt. Sambon däremot såg lite blek ut och sa efter : nu är jag ännu mer nervös ju :p
 
@Mauen jag tänker på dig! Kan inte förstå hur det känns att ligga där, men var ett tag rädd för samma sak. Jag har ju BF den 6/7 och min häst ska föla 19/5. Inga problem, tänkte jag, men när blodtrycket steg och det fanns tecken på havandeskapsförgiftning blev jag lite skraj, av flera anledningar men även över fölet... Inte konstigt att blodtrycket steg!

I övrigt går jag in i v 29 idag. Fortsatta blodtryckskontroller en gång i veckan men just nu är det stabilt. Bebisen är mycket lugn och beskedlig, rör sig dagligen men väldigt försynt. Viktuppgången har stannat av (tack och lov! Har nog redan 15 kg upp sedan inskrivningen). Vi är på plats i nya lägenheten och de senaste två nätterna har jag sovit så gott att jag inte ens gått upp och kissat. Det kommer jag nog få ångra att jag skrev... ;)
 
Tack för alla varma tankar!

Även om jag vet att det är bättre att ligga här med barnen i magen än att sitta jämte en kuvös tar det enormt på psyket...
 
Håller tummarna verkligen @Mauen!

Var hos BM igår, v32 nu, allt var bra.
SF-mått 32,5, fortfarande stort, men följer min kurva.
Blodvärde på 141 (utan extra järntabletter).
Minus 1 kg i vikt sen inskrivning.

Och bebis ligger i startposition, huvudet är dock fortfarande något ruckbart.

Imorgon blir det tillväxtultraljud, blir spännande att se om det fortfarande är en tjej eller om det blir till att gå tillbaka till affärerna med en massa kläder... :angel: :D
 
Tack för alla varma tankar!

Även om jag vet att det är bättre att ligga här med barnen i magen än att sitta jämte en kuvös tar det enormt på psyket...

Håller också tummarna att det stabiliserar sig för dig så du får börja sitta och sen åka hem.
 
Håller tummarna verkligen @Mauen!

Var hos BM igår, v32 nu, allt var bra.
SF-mått 32,5, fortfarande stort, men följer min kurva.
Blodvärde på 141 (utan extra järntabletter).
Minus 1 kg i vikt sen inskrivning.

Och bebis ligger i startposition, huvudet är dock fortfarande något ruckbart.

Imorgon blir det tillväxtultraljud, blir spännande att se om det fortfarande är en tjej eller om det blir till att gå tillbaka till affärerna med en massa kläder... :angel: :D

Varför har du fått tillväxtul? Det har min bm inte frågat mig om.... Vill också gärna se bäbis igen :)

Idag har jag sprungit på Ikea och sen köpt en spjälsäng begagnad men tycker den va i fint skick! Fick med täcken och kudde också till både barnvagn och säng. De nya lakanen ska tvättas här hemma sen ska jag bädda lite <3

Men vet fortfarande inte om jag vågar tro på att jag ska få ett barn?!
 
Varför har du fått tillväxtul? Det har min bm inte frågat mig om.... Vill också gärna se bäbis igen :)

Idag har jag sprungit på Ikea och sen köpt en spjälsäng begagnad men tycker den va i fint skick! Fick med täcken och kudde också till både barnvagn och säng. De nya lakanen ska tvättas här hemma sen ska jag bädda lite <3

Men vet fortfarande inte om jag vågar tro på att jag ska få ett barn?!

Jag tror att man får tillväxtultra här om man har över ett visst BMI, precis som med glukosbelastningen.

Men sen spelade det nog in att min första vägde 4310 gram och att jag har stort SF-mått denna gången.
 
Jag tror att man får tillväxtultra här om man har över ett visst BMI, precis som med glukosbelastningen.

Men sen spelade det nog in att min första vägde 4310 gram och att jag har stort SF-mått denna gången.

Aha! Hoppas de inte ändrar sig om könet på ditt barn, för det är ju lite retligt om du redan köpt kläder med kjol på och så :P
 
Tyvärr gick det inte att se så mycket, bebis är för stor så här långt in i graviditeten. Så vi kör på tjej fortfarande, BM var ju 80-90% säker vid RUL...

Dessbättre är det ingen jättebebis, hen beräknas väga runt 3500 g vid 40 veckor, så det känns lagom. Antagligen har jag mycket fostervatten bara.
 
Tack för alla varma tankar!

Även om jag vet att det är bättre att ligga här med barnen i magen än att sitta jämte en kuvös tar det enormt på psyket...

Sänder också en säskild tanke till dig!

Hoppas att småttingarna stannar så länge som möjligt (eller ja inte till vecka 42)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 128
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp