Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag grät också :D
Puh, då är jag inte ensam :p Åh, jag börjar gråta igen när jag tänker på det hon berättade om sin pappa som önskade den där upplevelsen och när hunden slickade honom i ansiktet i slutet. Hualigen! Det var en väldigt gripande berättelse måste jag säga.
 
Men skit!!! Var på ultraljudsundersökning idag. Barnen mår bra och växer som de ska. Vilda där inne! Men tydligen är det rutin vid tvillingar att man kollar livmoderhalsen med, att den inte öppnat sig. Och där såg det inte lika bra ut.... Inlagd, risk för förtidig förlossning. Så nu ska jag ligga här och glo i taket 3-4 dagar. Så fruktansvärt tråkigt. Mår ju jättebra. Men, självklart, bra att det uppmärksammades! Vill inte föda nu!!
 
Men skit!!! Var på ultraljudsundersökning idag. Barnen mår bra och växer som de ska. Vilda där inne! Men tydligen är det rutin vid tvillingar att man kollar livmoderhalsen med, att den inte öppnat sig. Och där såg det inte lika bra ut.... Inlagd, risk för förtidig förlossning. Så nu ska jag ligga här och glo i taket 3-4 dagar. Så fruktansvärt tråkigt. Mår ju jättebra. Men, självklart, bra att det uppmärksammades! Vill inte föda nu!!

Bra att de håller koll men fy vad långtråkigt det låter..! Vilken vecka är du i nu?
 
Men usch! Hoppas dom ser till att hålla sig kvar därinne ett tag till!!
Ska hålla alla tummar och tår!!
Vilken tur att dom uppmärksammade det så att dom kanske kan stanna kvar ett tag till.

Kl.
Var också hos barnmorskan idag. Fick en förklaring på varför jag mår skit, varit så trött och utmattad hela tiden. Hade jätte låga järnvärden trots järntabletter varannan dag. Så nu blir det till att öka dosen och eventuellt byta sort också.

Annars såg allt bra ut, min tapp var inte påverkad trots "förvärkarna". Skönt.
Och bebis växte som han skulle, mitten på den mittersta kurvan.
Sf mått på 27 nu i V.29.
Fick en ny läkartid tills min sjukskrivning går ut, skönt att ha det inbokat.
 
Men usch! Hoppas dom ser till att hålla sig kvar därinne ett tag till!!
Ska hålla alla tummar och tår!!
Vilken tur att dom uppmärksammade det så att dom kanske kan stanna kvar ett tag till.

Kl.
Var också hos barnmorskan idag. Fick en förklaring på varför jag mår skit, varit så trött och utmattad hela tiden. Hade jätte låga järnvärden trots järntabletter varannan dag. Så nu blir det till att öka dosen och eventuellt byta sort också.

Annars såg allt bra ut, min tapp var inte påverkad trots "förvärkarna". Skönt.
Och bebis växte som han skulle, mitten på den mittersta kurvan.
Sf mått på 27 nu i V.29.
Fick en ny läkartid tills min sjukskrivning går ut, skönt att ha det inbokat.
Ja, hoppas de inte tänker titta ut än. Får kortison för att deras lungor ska utvecklas fortare om de trots allt bestämmer sig för att titta ut!

Jag hatar järntabletter, blir så konstig i magen... Men ändå skönt att du fick en förklaring.
 
Ja, hoppas de inte tänker titta ut än. Får kortison för att deras lungor ska utvecklas fortare om de trots allt bestämmer sig för att titta ut!

Jag hatar järntabletter, blir så konstig i magen... Men ändå skönt att du fick en förklaring.

Blir också helt knäpp i magen av järntabletter.. :down:
 
Testa en annan sort om du inte redan gjort det. Niferex är väl det de flesta brukar få eftersom de flesta funkar bäst på det, men själv mår jag mycket bättre av Duroferon (som de betydligt fler reagerar negativt på jämfört med Niferex).

Tack för tipset. Jag äter Niferex, har ätit varannan dag och det fingerar sådär.. Kan bara tänka mig hur det blir nu när jag ska ta varje. Blir nog till att byta sort faktiskt..
 
Tack för tipset. Jag äter Niferex, har ätit varannan dag och det fingerar sådär.. Kan bara tänka mig hur det blir nu när jag ska ta varje. Blir nog till att byta sort faktiskt..

Du har inte funderat på blutsaft? Jag kräktes upp niferex direkt med ettan så har inte ens testat det nu utan gått på blutsaft istället. Inte alls så äckligt som det låter :D En liten shot på 20 ml och sen några klunkar juice eller något för att dölja eftersmaken funkar för mig, och jag är mycket kräsen..!
 
Fy vad det här är trist! Har svårt att sova i normala fall, hur ska det gå till om man inte ens får gå en runda i korridoren utan att bli tillsagd att ta det lugnt? Å med massa kortison i kroppen som gör att hjärtat rusar? Suck. Hoppas de snart kommer på att allt är bra.
 
Fy vad det här är trist! Har svårt att sova i normala fall, hur ska det gå till om man inte ens får gå en runda i korridoren utan att bli tillsagd att ta det lugnt? Å med massa kortison i kroppen som gör att hjärtat rusar? Suck. Hoppas de snart kommer på att allt är bra.
Usch, ingen rolig sits. Hoppas såklart främst på att bebisarna stannar där de är i många veckor till, men också att du får komma upp och ut liiite grann iaf.

Vi sover första natten i nya lägenheten :banana: Sängen står bäddad mitt bland tapetserargrejer och flyttkartonger, stora flyttlasset går egentligen i helgen men jag kunde inte hålla mig längre. Ny säng, nya kuddar/täcken och nya lakan. Hur skönt och lyxigt som helst, men jag har som vanligt mina vakna timmar... :grin:
 
Fy vad det här är trist! Har svårt att sova i normala fall, hur ska det gå till om man inte ens får gå en runda i korridoren utan att bli tillsagd att ta det lugnt? Å med massa kortison i kroppen som gör att hjärtat rusar? Suck. Hoppas de snart kommer på att allt är bra.
Hade de gillat läget bättre om du haft en rulle att ta din "runda" med? Förstår att det känns pest. Hoppas att det är falskt alarm så att säga.
 
Hade de gillat läget bättre om du haft en rulle att ta din "runda" med? Förstår att det känns pest. Hoppas att det är falskt alarm så att säga.
Bra tanke. Jag ska prata lite mer med dem idag. Antar att de först vill undersöka mig och se hur läget är idag.
 
Jösses, här är det full fart. Eller ja, allt är relativt. Ska packa ihop allt i hyllorna i vardagsrummet (inte särskilt mycket) och vill gärna hinna det innan sambon kommer hem för han blir extremt stressad av såna saker och det är skönt att få göra det i lugn och ro och själv få sortera ut vad som ska ligga i lådorna så får han bära iväg lådorna sen ikväll när han kommer hem i stället. Jag har även oljat trädgårdsmöbler. Gör bara lite i taget som det känns bra :p det är lite roligt att känna att man har att styra med. Har inte haft den känslan på länge innan och har tappat all struktur. Som igår när jag kom hem efter att ha handlat. Packar ur påsarna, alla utom en pryl, låter påsarna stå och håller på att ramla över dem när jag är på väg att göra nästa grej. Konstigt att det ser ut som en bomb slagit ner här hemma. Har gjort en lista som jag hoppas kan hjälpa mig lite att få ordning.

Lite roligt, jag stod i fel position på toaletten förut och fick tokont i en fog. På toaletten av alla ställen...

I helgen firar vi en blivande 2-åring och i morgon kommer mamma och hjälper mig med det sista inför renovering och kalas. Känns bra.
 
@Mauen hoppas de vill vara kvar ett bra tag till! Säg till dem att det fortfarande är kallt ute... :idea:

Jag har precis avverkat sista heltidsveckan, så nu blir det graviditetspenning på halvtid fram till sista maj.

62 dagar till BF, sjukt vad fort tiden går. Smart drag att vara höggravid den tiden på året som går som allra fortast! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 130
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp