Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får ibland, haft i säkert 2-3 månader redan. Har dock mer problem med magsårsliknande smärta :cautious:
Sedan några veckor får jag också ordentliga sammandragningar, är inte det tidigt?! :confused: V 21 idag.

Jag haft haft sammandragningar sen v.15. Det är ingen fara så länge de inte gör ont, går över om du vilar eller är regelbundna. Vid sammandragningar blir magen hård och der känns obehagligt men gör inte ont!
Mina sammandragningar blev helt plötsligt smärtsamma och gör jätte ont i v.27.. Jag skulle inte vara orolig enligt förlossningen så länge de känns bättre med alvedon och dom inte blir regelbundna. Blir dom det måste jag in för koll för då kan de vara på g för tidigt! Förlossningen kallade mina onda sammandragningar för förvärkar, vad som egentligen är skillnaden är jag osäker på..
 
Hahaha ja det var en bra fråga :p
Är du orolig är det alltid bättre att ringa din barnmorska alt. Förlossningen och fråga. Fråga alltid en gång för mycket än en gång för lite säger dom på min förlossning!
 
Jag gör inget annat än vilar men har ändå haft sammandragningar länge. Har inte oroat mig särskilt mycket. Ibland gör det lite ont men det är okej känner jag. Är inte orolig alls :)

Halsbränna har jag med. Sitter jag är det värst. Det går över om jag dricker ganska mycket mjölk. Känner att mjölk får mig att må bra ändå så det är absolut inga problem för mig att hinka mjölk :) den röda är dessutom ganska god även om den inte är lika god som den man får direkt från gårdarna. Dricker jag kaffe är det viktigt att ungefär hälften av koppen är mjölk för att magen ska godkänna det. Undviker läkemedel så mycket jag kan och tänker därför inte sätta i mig sånt om det inte är nödfall :)
 
Åhhhh mjölk... Vad gott!!!!!!!! Nu vart jag jätte sugen på det!! :love: Måste nog åka och köpa lite mjölk! Den tog slut igår!!
Jag har blivit tokig i det, tack och lov iom att jag behöver den för halsbrännan. På kryssningen i helgen när andra drack öl och läsk köpte jag en sån liten mellanmjölk och drack på caféerna :D
 
Massor! Sedan länge O_o Dock mest dagtid, till skillnad från er. Tar 1 omeprazol varje morgon, känner av framåt lunch om jag glömt den. Och Novalucol vid behov.

V 28 i morrn och nytt besök hos barnmorskan :heart På torsdag ska vi titta på vagn :nailbiting:

Hemsk som jag är så är jag glad att inte va ensam om det då :P fast känner fortfarande nu på förmiddagen litegrann. Blir illamående av värken också, eller tror att det är halsbrännan som gör mig illamående i alla fall.

Vad kul att titta på vagn :D vilka sorter är du inne på?
 
Hahaha ja det var en bra fråga :p
Är du orolig är det alltid bättre att ringa din barnmorska alt. Förlossningen och fråga. Fråga alltid en gång för mycket än en gång för lite säger dom på min förlossning!
Nej jag är inte orolig, tyckte bara det var tidigt :) Minns inte att det var så tidigt med ettan...
 
Jag har börjat jaga efter bärselar nu. Tänker mig att jag ska köpa en beggad manduca att börja med. Tror att det kan bli bra då den sägs passa fler bärare. Spännande att planera för bebisen lite mer. Om inte så lång tid är den tillräckligt "bakad" för att man ska försöka rädda den om den råkar födas för tidigt. Det går undan nu.

Ska ställa till med kalas för dottern i helgen. Då får väl de sista släktingarna veta att vi väntar nr.2. Det är ju inte så det går att dölja. Får plocka fram "nej du får inte klappa"-tröjan tills dess tror jag ;) jag är så obekväm i livet som hund eller katt som folk tror sig få klappa på hur som helst.
 
Hemsk som jag är så är jag glad att inte va ensam om det då :P fast känner fortfarande nu på förmiddagen litegrann. Blir illamående av värken också, eller tror att det är halsbrännan som gör mig illamående i alla fall.

Vad kul att titta på vagn :D vilka sorter är du inne på?
Vi är sugna på en Brio Go efter att ha provkört en hos sambons bror. Vi kommer få en gammal rejäl Emmaljunga att ha som hemma/stallvagn så den vi köper blir mer "finvagn" :p:d

Har i övrigt köpt lite mer kläder, och en jättefin filt. En tricotsjal oxå. Och fått en babysitter och en badbalja. Det tar sig!
 
Jag har börjat jaga efter bärselar nu. Tänker mig att jag ska köpa en beggad manduca att börja med. Tror att det kan bli bra då den sägs passa fler bärare. Spännande att planera för bebisen lite mer. Om inte så lång tid är den tillräckligt "bakad" för att man ska försöka rädda den om den råkar födas för tidigt. Det går undan nu.

Ska ställa till med kalas för dottern i helgen. Då får väl de sista släktingarna veta att vi väntar nr.2. Det är ju inte så det går att dölja. Får plocka fram "nej du får inte klappa"-tröjan tills dess tror jag ;) jag är så obekväm i livet som hund eller katt som folk tror sig få klappa på hur som helst.

Vi köpte en manduca till ettan, hade en lånad babybjörn först och komforten går inte att jämföra..! Upplevde att hon satt mycket bättre i manducan också.
 
Vi köpte en manduca till ettan, hade en lånad babybjörn först och komforten går inte att jämföra..! Upplevde att hon satt mycket bättre i manducan också.
Manduca är ju ergonomisk till skillnad från babybjörn så skillnaden är stor såklart men den ska ju även vara mer ställbar än ergobaby som jag förstod det vilket känns lättare att chansa med då och köpa utan att ha provat. Den jag hittade var använd ett par gånger och såldes för 500:- så det känns som pengar jag kan få igen. Om den finns kvar.

Jag har ju en bärsele till dottern nu med, en som är byggd för större barn, och de är ju himla bra att bära med om man har en som passar bäraren. Dottern är en riktig apa och blir gärna buren. Smidigt på kryssning, museum, fester och annat där vagn inte är riktigt lika smidigt.
 
Glukosbelastningstest just ju. Sitter i väntrummet och gör mest ingenting. Bara 50 min kvar att vänta nu... ;)
 
@superstar Tyckte faktiskt inte att det var så farligt. Kändes lite som att dess hemska rykte är lika uppblåst som ryktet om sprutorna man fick i mellanstadiet. :D
Låter bra!

Jag var hos barnmorskan idag! Tror hon var lite stressad för hon var väldigt sen och jag insåg nu att hon inte tog varken blodsocker eller hb... Men SF-måttet var 28,5 och bebisens puls 146. Hon tror att bebisen ligger med huvudet neråt redan, men det kan ju ändras många gånger än. Mitt blodtryck var 125/80 så det var ju skönt, men vi fortsätter med kontroller en gång i veckan ändå.
 
Jisses, nu sitter jag och storbölar till "min hemlighet" på tv3 :p Dessa förbannade hormoner! Samtidigt är det rätt skönt att vara känslosam ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 130
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp