Sommarföräldrar 2015 del 2

Idag påbörjar jag behandling för epilepsi. 2 försök max är planen, dvs 2 mediciner ska testas och om det inte släcker symptomen blir det operation. Växer den blir det också operation.
 
Idag påbörjar jag behandling för epilepsi. 2 försök max är planen, dvs 2 mediciner ska testas och om det inte släcker symptomen blir det operation. Växer den blir det också operation.

Skönt att ha en plan antar jag? Hur ofta kommer de kolla om den växer? Håller tummarna att det funkar med medicin!
 
Antons nyvunna rörlighet trodde jag skulle innebära att han blev mer självständig, men han är mer klängig än någonsin. Han blir väl överväldigad av möjligheterna i den stora världen antar jag.
Jag får sätta på babblarna för att kunna sitta ner och dricka lite kaffe.
Vi gungar ett och två haka på stompa med oss det är lääääätt... Hjärntvätt :p
 
@TinyWiny tack! <3 det kommer att gå bra detta. Vore skönt att slippa op om det går. Min make sa igår att han försöker att inte oroa sig och jag sa halvt på skoj åt honom när vi var där att han kan sluta oroa sig nu varpå neurologen vände sig direkt till honom och berättade detaljerat allt han kunde tänkas behöva veta för att lugna sig. Just det här är mycket speciellt då det, hjärntumörers sällsynthet till trots, finns en nära släkting som har en riktigt elak variant och vi fick veta det samtidigt. Neurologen hade träffat den personen också och hade därför lite bakgrundsfakta. Otroligt fin läkare som på ett väldigt tydligt sätt kunde slå sönder hans oro. De är värda en stor bukett blommor när det lugnat sig lite här och planen funkar så att säga.

@Honungshumlan jag vet inte hur ofta det kommer att ske men jag skulle gissa att de kollar ganska tätt kanske närmaste året för att få en bild och sen lägger det mer sällan om den står stilla? Det är ju ungefär så planen såg ut för cellförändringar i på livmodertappen och det borde ju vara nåt liknande tycker jag.

@Kaki tack! :)
 
Antons nyvunna rörlighet trodde jag skulle innebära att han blev mer självständig, men han är mer klängig än någonsin. Han blir väl överväldigad av möjligheterna i den stora världen antar jag.
Jag får sätta på babblarna för att kunna sitta ner och dricka lite kaffe.
Vi gungar ett och två haka på stompa med oss det är lääääätt... Hjärntvätt :p

Hahaha känner igen mig :p
Babblarna är en favorit här hemma också och perfekt om man behöver gå på toa :rofl:
 
Nu är en era över, jag sänkte just ner As spjälsäng. Den har stått med långsidan borttagen mot vår säng, det gör den i och för sig fortfarande, men nu inte i samma höjd som vår säng, utan 40cm lägre.
Vi får se vad mammagrisen säger om det i natt. Jag lär förmodligen sörja mer än A, men det ska bli skönt att slippa oroa sig om kvällarna att han ska ramla ner när jag inte ligger i sängen. Går utvecklingen i samma takt som nu dröjer det inte länge innan han klättrar upp i vår säng antar jag.

Hur sover era ungar?
 
Nu är en era över, jag sänkte just ner As spjälsäng. Den har stått med långsidan borttagen mot vår säng, det gör den i och för sig fortfarande, men nu inte i samma höjd som vår säng, utan 40cm lägre.
Vi får se vad mammagrisen säger om det i natt. Jag lär förmodligen sörja mer än A, men det ska bli skönt att slippa oroa sig om kvällarna att han ska ramla ner när jag inte ligger i sängen. Går utvecklingen i samma takt som nu dröjer det inte länge innan han klättrar upp i vår säng antar jag.

Hur sover era ungar?
Mellan oss i stora sängen. Får se framöver hur det blir. Äldsta dottern fick egen säng vid ett års ålder.
 
Nu är en era över, jag sänkte just ner As spjälsäng. Den har stått med långsidan borttagen mot vår säng, det gör den i och för sig fortfarande, men nu inte i samma höjd som vår säng, utan 40cm lägre.
Vi får se vad mammagrisen säger om det i natt. Jag lär förmodligen sörja mer än A, men det ska bli skönt att slippa oroa sig om kvällarna att han ska ramla ner när jag inte ligger i sängen. Går utvecklingen i samma takt som nu dröjer det inte länge innan han klättrar upp i vår säng antar jag.

Hur sover era ungar?

Jag sänkte hennes säng till botten när hon var 7 månader. Va rädd hon skulle häva sig ut mitt i natten innan. Hon sover alltid själv i sin säng, bredvid min. Men väntar på eget rum för hon sov mycket bättre när vi va i fjällen och hon fick eget rum.
Nu tror jag dock på separationsfasen på riktigt för nu vaknar hon varje timme oftast och somnar om så fort man plockar upp henne till bröstet.
 
Hm, den där eran var visst inte alls över... A ville inte somna i sin säng när den var låg. När vi sen lagt ned honom när han somnat så vaknade han ledsen efter några timmar och försökte klättra upp till mig. Det gick inte att få honom att somna om igen i sin säng utan det var mellan oss som gällde.
Följden blev dels två nätter med usel sömn för mig och att A fick fritt spelrum när sambon gått upp på morgonen att krypa ur sängen på hans sida. Så nu höjde jag upp sängen igen :). Vi får lita på att babyvakten gör sitt jobb på kvällarna.
 
Hm, den där eran var visst inte alls över... A ville inte somna i sin säng när den var låg. När vi sen lagt ned honom när han somnat så vaknade han ledsen efter några timmar och försökte klättra upp till mig. Det gick inte att få honom att somna om igen i sin säng utan det var mellan oss som gällde.
Följden blev dels två nätter med usel sömn för mig och att A fick fritt spelrum när sambon gått upp på morgonen att krypa ur sängen på hans sida. Så nu höjde jag upp sängen igen :). Vi får lita på att babyvakten gör sitt jobb på kvällarna.

Vad svårt när man inte har något riktigt bra alternativ. Alla ska ju helst få sova bra! Men det går säkert bra ju! Så kan man prova igen om 2-3 veckor?

Här är jag gräsänka ikväll, inte alls kul för jag ville ha sällskap och mys! Nu proppar jag i mig popcorn istället :p
 
Vad svårt när man inte har något riktigt bra alternativ. Alla ska ju helst få sova bra! Men det går säkert bra ju! Så kan man prova igen om 2-3 veckor?

Här är jag gräsänka ikväll, inte alls kul för jag ville ha sällskap och mys! Nu proppar jag i mig popcorn istället :p

Hade vi bara haft en säng det hade räckt med att skruva av benen på så hade det löst problemet. Tyvärr är det en kontinentalsäng som är typ 70cm hög så det blir ju ett rejält fall om han skulle ramla ner.

Som väl är så har vi vår gamla 140 säng på As rum, utan ben och med kuddar runt så kan han ta sig ur den utan att slå sig. Där får han sova på dagarna och i värsta fall får väl jag och han sova där på natten också.
 
Idag var vi på 10 månaderskontroll. Han följer sina kurvor fint och vägde in på 11 kilo och 75.5cm. Det känns helt sjukt att om två månader fyller han ett år :nailbiting::love:
 
Idag har lilltjejen väckt mig före 6 och jobbar nu stenhårt på projekt mammamisshandel. Fyy! Övar dagarna i ända på ljud i så hög db att jag ibland fantiserar om att beslagta hennes stämband. Jag tror på allvar att ungen gett mig nedsatt hörsel på ena örat. Jag tycker mig uppleva en tydlig skillnad i alla fall. Det känns sådär faktiskt. Tur att hon är söt mellan övningarna.
 
Idag har lilltjejen väckt mig före 6 och jobbar nu stenhårt på projekt mammamisshandel. Fyy! Övar dagarna i ända på ljud i så hög db att jag ibland fantiserar om att beslagta hennes stämband. Jag tror på allvar att ungen gett mig nedsatt hörsel på ena örat. Jag tycker mig uppleva en tydlig skillnad i alla fall. Det känns sådär faktiskt. Tur att hon är söt mellan övningarna.
Usch! Sådär höll han på ett tag. Hon blev rädd och började gråta varje gång, så högt tjöt han...

Trodde aldrig att jag skulle börja nojja över att de inte lärt sig tillräckligt med saker, men märker att jag är lite bekymrad över att de inte kryper... Nu är de 9,5 månader. Visserligen är de födda lite för tidigt, men det känns som de "borde" kunna nu? Hon jobbar iaf på det, går ofta upp på knä. Det gjorde han också innan, men nu känns det som han nästan slutat med det. Hasar bakåt på mage gör de. Jaja, det är få (friska) vuxna som inte kan gå....
 
Usch! Sådär höll han på ett tag. Hon blev rädd och började gråta varje gång, så högt tjöt han...

Trodde aldrig att jag skulle börja nojja över att de inte lärt sig tillräckligt med saker, men märker att jag är lite bekymrad över att de inte kryper... Nu är de 9,5 månader. Visserligen är de födda lite för tidigt, men det känns som de "borde" kunna nu? Hon jobbar iaf på det, går ofta upp på knä. Det gjorde han också innan, men nu känns det som han nästan slutat med det. Hasar bakåt på mage gör de. Jaja, det är få (friska) vuxna som inte kan gå....

Minns inte exakt hur gammal L var när hon började krypa, men hon hade hunnit passera nio månader i alla fall (och hon är inte född ett dugg för tidigt och överlag alldeles normal). Jag njöt av lugnet så länge det varade och jag hoppas hon väntar ett gäng månader till innan hon börjar gå. :D

Normalspannet är STORT och det är lätt att glömma. Så länge knattarna försöker, och det gör de ju (att de pausar emellanåt eller stundtals rent av går bakåt i utvecklingen är normalt), så skulle jag känna lugnet.
 
Minns inte exakt hur gammal L var när hon började krypa, men hon hade hunnit passera nio månader i alla fall (och hon är inte född ett dugg för tidigt och överlag alldeles normal). Jag njöt av lugnet så länge det varade och jag hoppas hon väntar ett gäng månader till innan hon börjar gå. :D

Normalspannet är STORT och det är lätt att glömma. Så länge knattarna försöker, och det gör de ju (att de pausar emellanåt eller stundtals rent av går bakåt i utvecklingen är normalt), så skulle jag känna lugnet.[/QUOT
Du har rätt. Och det är skönt att de är kvar ungefär där man sätter dem. Men man hör så mycket om vad alla andra kan...
 
Minns inte exakt hur gammal L var när hon började krypa, men hon hade hunnit passera nio månader i alla fall (och hon är inte född ett dugg för tidigt och överlag alldeles normal). Jag njöt av lugnet så länge det varade och jag hoppas hon väntar ett gäng månader till innan hon börjar gå. :D

Normalspannet är STORT och det är lätt att glömma. Så länge knattarna försöker, och det gör de ju (att de pausar emellanåt eller stundtals rent av går bakåt i utvecklingen är normalt), så skulle jag känna lugnet.
Du har rätt. Och det är skönt att de är kvar ungefär där man sätter dem. Men man hör så mycket om vad alla andra kan...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 940
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 397
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 429
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp