Jag har haft ett rent helvete i några dagar.
Allt började när mjölken rann till. Fick ganska snabbt ont vid amning, hade lite så med sonen också. Sår och var på hela nipplen ungefär. Ena bröstet blev som en sten, rätt som det var hade jag 39,5 i temp mot mitt normala 35,6.
Testade med amningsnapp, men hon hade svårt att få ut nåt med den.
Amningen gjorde så ont att jag skrek av smärta. Svettades så det rann och grät typ hela tiden. Bebis ville inte suga på det onda bröstet, till slut kom det inget ens när jag pumpade.
Efter 3 dygn med skyhög feber fick jag komma in till BB igår, var först prat om att dränera bröstet, tack och lov slapp jag.
Hade däremot skyhög sänka så fick antibiotika.
Har inte provat att få ut nåt från det onda bröstet mer. Det andra bröstet har funkat att amma ifrån, dock började det också göra ont inatt.
Funderar på att lägga ner det här med amning, hur mycket jag än vill så verkar jag inte gjord för det. Helammade sonen i fem månader, det var aldrig jag kände mig helt smärtfri. Är inte sugen på det igen, och speciellt inte nu när detta varit så mycket värre direkt.
Det här har varit 7 resor värre än själva förlossningen... Och bara det att jag missat så mycket på grund av alla tårar och ångest...