Sommarföräldrar 2014

At losande kost? Har du provat?

Det var faktiskt aldrig nagot problem fod mig trots betydligt storre bristningar. Om det gor ont att kissa ar det smart att ha en vattenkanna eller dylikt med ljummet vatten att skolja med.

Hörrni, jag behöver lite råd!
Jag fick bara ytliga bristningar, bland annat ett stygn i mellangården. Hur vågar man bajsa? Jag är liksom livrädd och har dödsångest inför att kissa!

Xylocain är smärtstillande salva, fungerar bra.

Om det gör väldigt ont eller svider att kissa så gör det i duschen :)

@Energi Jag stod och grinade i duschen i 3 veckor och kissade. Som DarkInNight tipsade om så är xylocain en räddare för att våga göra nummer 2. På med salva och sen vänta typ 30 minuter.

Jag väntade medvetet i typ 5 dagar innan jag vågade göra nummer två. Jag ljög på BB och sa att jajjemensan jag har varit på toa och det fick såååå bra! Kanske inte den smartaste taktiken men det fanns liksom inte på världskartan just då att det någonsin skulle komma ut mer grejer där nerifrån :arghh:

Lycka till! Jag lider med dej!

Mvh Miks

Tack alla!
Laxermedel är alltså helt ok trots amning? Någon speciell sort som är bra?

Angående kisseriet så tycker jag inte att det gör någon skillnad om jag sköljer med vatten samtidigt. Svider ändå som eld!

Xylocain ska jag definitivt inhandla. Guld värt att ha er att rådfråga! :love:

Tack alla!

Angående kisseriet så tycker jag inte att det gör någon skillnad om jag sköljer med vatten samtidigt. Svider ändå som eld!

Jag hade supervarmt vatten på och då blir det aningens bättre. Dock får man typ värmeattack och håller på och dör när man är färdigkissad.

Ett tips från en van duschkissare är att köpa Cillit Bang badrum med klor. Efter ett tag luktar det lätt gammal herrtoa i badrummet. Sprejar man lite medel tillsammans med det sista duschvattnet som rinner ner i avloppet så är det lugnt.

Mvh Miks

Tack alla!

Laxermedel kan intas från andra hållet ;)

Xylocain är vad som håller mig rörlig efter en hästvurpa. Bra skit! ;)

Jag hade supervarmt vatten på och då blir det aningens bättre. Dock får man typ värmeattack och håller på och dör när man är färdigkissad.

Ett tips från en van duschkissare är att köpa Cillit Bang badrum med klor. Efter ett tag luktar det lätt gammal herrtoa i badrummet. Sprejar man lite medel tillsammans med det sista duschvattnet som rinner ner i avloppet så är det lugnt.

Mvh Miks

Hann bli cirka livrädd när jag läste köp cillit bang badrum med klor. "Menar hon att jag ska spraya klor i mitt underliv!?" :D

Men bra tips!

Hann bli cirka livrädd när jag läste köp cillit bang badrum med klor. "Menar hon att jag ska spraya klor i mitt underliv!?" :D

Men bra tips!
Ha ha ha! Har man inte ont innan så lär ju det iallafall göra förskräckligt jäkla skitont! Hua! Dont try! :D

Mvh Miks

Ni som fått barn nu i sommar, blir värmen mer uthärdlig när bebis kommit ut ?

Varmt idag och jag blir som vanligt vimmelkantig och helt jäkla slut.
Och så lovar de varmt väder minst en vecka framöver :devil::devil::devil:

Min kära syster köpte sempers katrinplommon på babyburk, funkade superb det med ;) Känns nästan värre nu dock, har bara tre stygn, men det känns "sårigt". Apoteket imorn då alltså efter xylocain.

@DarkInNight Ja! Så mycket lättare med värmen, men nu svettas man ju ihjäl av andra skäl ;) Och ja, de upptäckte spalten på UL i v 19. På torsdag ska vi tillbaka till Uppsala, men den här gång med trollet här... Usch... Jag visste att det skulle kännas jobbigt men fy.... Vi var tvungna att åka tillbaka till sjukhusets eftervårdskontroll efter utskrivning vilket innebar 7 mil hem, sen nästa dag samma resa fram och tillbaka, 14 mil. Det var jobbigt att åka med liten. Nu ska vi åka 36 mil enkel resa för tre olika läkarbesök och sen hem igen. ... Phu. Men men. Sverige är världsledande på spalt och till skillnad från andra länder behöver vi inte betala för vården så jag ska vara tyst nu.

Åh så inne i "babybubblan" man är, vill inte gå ur den. Bara familjen <3. Känns som jag tappat nästan all förankring man hade innan. Samtidigt vill jag inte ha besök heller... =/ Känner mig så dum som säger "nej tack, orkar inte"

Min kära syster köpte sempers katrinplommon på babyburk, funkade superb det med ;) Känns nästan värre nu dock, har bara tre stygn, men det känns "sårigt". Apoteket imorn då alltså efter xylocain.

@DarkInNight Ja! Så mycket lättare med värmen, men nu svettas man ju ihjäl av andra skäl ;) Och ja, de upptäckte spalten på UL i v 19. På torsdag ska vi tillbaka till Uppsala, men den här gång med trollet här... Usch... Jag visste att det skulle kännas jobbigt men fy.... Vi var tvungna att åka tillbaka till sjukhusets eftervårdskontroll efter utskrivning vilket innebar 7 mil hem, sen nästa dag samma resa fram och tillbaka, 14 mil. Det var jobbigt att åka med liten. Nu ska vi åka 36 mil enkel resa för tre olika läkarbesök och sen hem igen. ... Phu. Men men. Sverige är världsledande på spalt och till skillnad från andra länder behöver vi inte betala för vården så jag ska vara tyst nu.

Åh så inne i "babybubblan" man är, vill inte gå ur den. Bara familjen <3. Känns som jag tappat nästan all förankring man hade innan. Samtidigt vill jag inte ha besök heller... =/ Känner mig så dum som säger "nej tack, orkar inte"

Känner samma sak med babybubblan. Jag vill ju visa upp honom för hela världen men samtidigt vill jag vara ifred. Jag orkar ju med besök men vill egentligen inte.
Har jättesvårt att säga ifrån så hela helgen är uppbokad med besök.

Värst känns det med sambons familj. När det gäller ens egen känns det mer okej att inte vara så social och trevlig. Usch vad svårt..

@Pilo då får min lilla komma ut meddetsamma så jag står ut med värmen!

Trist att ni måste åka så långt, men det är som du säger iaf gratis och det blir åtgärdat.
Tänker på alla stackars barn i mindre lyckligt lottade länder som får leva med spalt hela livet :(
Kommer det bli många operationer?

Hihi, apropå inte vilja träffa folk.
Jag var helslut igår, orkade knappt med dottern eller ens mig själv.
Så dök sambons släkt upp åtta på kvällen ..och jag bara inte orkade, kände mig helt trängd, som ett djur i bur.
Så jag tog bilen och åkte iväg. :o
Så fruktansvärt oförskämt men det fanns ingen energi kvar till att samla ihop sig och vara trevlig.

Tycker ni bådea, Pilo och @Energi gott kan stanna i bubblan ett tag till utan dåligt samvete :bump:

Vi var på bio i värmen igår, helt ensamma i salongen och svalt och skönt. Rekommenderas!

Nu när ni pratar om toabesök inser jag att jag saknar bidén jag hade när de två första kom, väldigt smidigt.

Just nu mår jag superilla, får inte äta frukost, ska strax iväg på glukosbelastning. Uäch.

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet) Pojke född 21/6, 50 cm, 3490 g

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6. Sixten född 16/7. 3610 g, 52 cm.
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet) Pojke född 10/7, 50 cm, 3315 g

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet) Pojke född 21/6, 50 cm, 3490 g

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6. Sixten född 16/7. 3610 g, 52 cm.
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet) Nellie född 17/7. 4065 g, 53 cm.
23 Pilo (första barnet) Pojke född 10/7, 50 cm, 3315 g

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka