Sommarföräldrar 2014

:D

Har samrått med min man och vi räknar iskallt med att det inte blir någon hemmaförlossning i natt. Med T hade jag i alla fall 2-3 timmar från att det var onda värkar tills hon föddes och på den tiden ska vi allt hinna fixa barnvakt och åka in tänker vi. Med L tog det ca 3-3,5 timmar från onda värkar till födsel.

Men som sagt, det ökar inte så värst i intensitet nu, så jag tror det stannar av igen.

Grattis @Energi och @ako !!

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet) Pojke född 21/6, 50 cm, 3490 g

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet) Pojke född 10/7, 50 cm, 3315 g

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Igår blev vi äääääääääääntligen utskrivna från sjukhuset, mamma pappa och Gabriel!! Det var en lång väntan även om jag är otroligt glad att de ville hålla koll på oss =D

Då Gabriel har läpp-käk och gomspalt så ville de se till att matningen kom igår och att han hade två positiva viktresultat innan vi fick åka hem. Sen besök hos öron-näsa-hals på sjukhuset, träffa kurator, prata med bvc, ringa kontakter i Örebro och Uppsala mm, mm. Men han är världens finaste lilla kille och matningen funkar jättebra! Även om han tyvärr får i sig en del luft och därav en del magknip, som även blir till då han får en del ersättning även om jag pumpar för fullt (infoga Mumma Mu smiley på buke tack) .

Men vi mår toppen. Vi var inne 9 och 12:46 kom han till oss, mitt discotroll med VÄRLDENS kalufs av långt lockigt mörkt hår :love:

Lycka till resten nu! :banana:

Imorse kl 4.58 kom våran tjej Nellie till världen.:love: 4065 gr och 53 cm lång. Så som tur är inte så stor som befarat från början. :)
Vattnet gick ca 7.30 igår morse och strax efter drog värkarna igång.
Började krysta ca 1 tim innan hon tittade ut.
Tog ganska lång tid innan jag var helt öppen osv.

Stoort grattis även till @Pilo och @Energi :love:

Tänk att det var den här lilla som levde runt i magen!
864A07A1-205A-4822-ADEB-479018CC1203.jpg
864A07A1-205A-4822-ADEB-479018CC1203.jpg

Hörrni, jag behöver lite råd!
Jag fick bara ytliga bristningar, bland annat ett stygn i mellangården. Hur vågar man bajsa? Jag är liksom livrädd och har dödsångest inför att kissa!

Hörrni, jag behöver lite råd!
Jag fick bara ytliga bristningar, bland annat ett stygn i mellangården. Hur vågar man bajsa? Jag är liksom livrädd och har dödsångest inför att kissa!

Laxermedel.
Det räddade mig efter utomkvedset och jag var ju inte ens trasig då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka