Sommarföräldrar 2014

Kanelbullar och fotboll funkar f.ö. inte heller... trots att jag till och med toppade med att koka björnbärsmarmelad under första halvlek. Det kanske var det som var felet? Vad tror ni om Ikea imorgon?

Just nu känns det bra med tösabiten i magen. Semester och jag är lugn och harmoniskt, hon buffar ganska snällt i magen så det är mysigt, inga måste eller springa runt så fogarna håller sig i schack. Inser att det är sista gången på många år sambon och jag har två veckor helt barnledigt, bäst att njuta! Efter semestern är det bara 3-4 veckor kvar med magen så nu känns det inte alltför avlägset.

@Energi och @majola båda mina förlossningar startade på småtimmarna utan provokation så då blir väl mitt tips att sova :-)

Precis hemkommen från barnmorskan. Sfmåttet är eh.. Gigantiskt. 40 cm! Hon gissar på en 4kilos klump.

Ingen hinnsvepning och ingen gynundersökning. Fick ny tid den 24e, då planeras igångsättning..

@majola Tack! Hoppas på det jag med. Men är allt lite nervigt nu.

Precis hemkommen från barnmorskan. Sfmåttet är eh.. Gigantiskt. 40 cm! Hon gissar på en 4kilos klump.

Ingen hinnsvepning och ingen gynundersökning. Fick ny tid den 24e, då planeras igångsättning..

Hua. Jag hade 37 cm i tisdags. Men här är det ju 4,4 kg nu enl UL. Stämmer ju inte alltid men det är därför dom inte vill att jag ska gå över.
Trist o behöva vänta ända till 24e. :cool:

Jag har tid pa fredag och tankte be om ultraljud for att kolla storleken da...

Ikea avklarat. Tre korgar stryktvatt och barngympa med kidsen kvar. Om inte det hjalper satter jag mig bara ner och vantar pa battre tider tror jag.

@Madick
Hur lyckas du bli två veckor helt barnfri? Lämnat iväg på kollo? :D
Men lät helt underbart lugnt och skönt :up:

@Energi
Igångsättning, då kan du verkligen börja räkna ner nu. Men jag tror liten kommer komma ut tidigare :)

@majola vila är inte helt fel det heller!

Jag var hos bm idag. Bebis har vuxit en hel del sen sist och sf -måttet låg på 34 tror jag.
Lagt på mig 8 kg sen lägsta vikt :)
Sen pratade vi nog nästan en timme kring förlossning, både om den som varit och stundande.

Jag har lyxigt mycket semester med de stora i år så det känns som en ovanligt välplanerad sommar.

Väldigt skönt att bara vara vuxen och inte förälder ett tag.

Inser dock att det går rätt snabbt att vila upp sig utan barnen hemma. Orkar mer och hinner känna mer på alla plan.

Funderar på om det är värkar jag har, såhär på bf-dagen till ära.
Det gör ont i nedre delen av magen, precis där man får mensvärk. Men i stället för det där dova molandet så är det en skarpare smärta.

Det som får mig att fundera är att det inte gör tokont. Så himla hanterbart, inte så att jag kan sova men helt okej liksom.

Det går att klocka, cirka 6 minuter mellan och smärtan håller i sig 1-1,5 minuter.

Låter lovande @Energi!

Jag upplevde det nog så med dottern, en tydlig/kraftig mensvärk. Helt ok liksom!
Sen gick vattnet två timmar senare och då ändrades det och blev mycket skarpare.

Lycka till nu :)

Regelb
Funderar på om det är värkar jag har, såhär på bf-dagen till ära.
Det gör ont i nedre delen av magen, precis där man får mensvärk. Men i stället för det där dova molandet så är det en skarpare smärta.

Det som får mig att fundera är att det inte gör tokont. Så himla hanterbart, inte så att jag kan sova men helt okej liksom.

Det går att klocka, cirka 6 minuter mellan och smärtan håller i sig 1-1,5 minuter.

Regelbundet och att de ar sa langa later bra! Haller tummarna for dig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka