Sommarföräldrar 2014

Ja det där regnvädret som kommer om några dagar längtar jag också till. Till helgen kommer det hit.
Kan inte somna pga värmen, mkt dåligt för då kommer morgondagen bli ett rent helvete (nästan bokstavligen).

Under skolåren tyckte jag alltid synd om de som fyllde år under sommaren, deras födelsedagar blev liksom lite bortglömda .

Här där vi bor börjar sommarlovet i regel i augusti, så vi har tajmat perfekt! Sista födelsedagskalaset, sedan går man direkt på diverse sommarfester och sedan är det lov.

Sitter i montern i skuggan och roar mig med att titta på en galen mage som hoppar åt alla håll. Jösses så hon sprätter omkring därinne. Tycker det borde vara trångt (v33). Jag är så TRÖTT och insåg i morse att jag jobbat 2v i sträck nu, det var ju inte meningen. Bara idag och i morgon kvar, sen hemresa och 5v semester!

Lider med er som ska ha nu snart! Idag är det exakt 2 veckor kvar, hur fort går det inte nu?!
Äntligen är alla hantverkare kvar och bergvärmen är igång, tjohoo! Har varit mycket borrande och inte lätt att gå och va sig själv med folk i huset, tycker inte jag iaf.

Men åååååh så underbart det var att bada idag! Förutom att det är så sjukt mycket folk överallt och inte så kul att öka vattennivån =P

Oooh, ja, har liksom lite svårt att tro det här ändå, fast trollet far runt. Även om det är en annan typ av rörelser nu tycker jag. Fötterna far inte ut lika mycket. Igår fick jag ett täcke till vår vagga av mammas kompis <3

Grattis @Pilo !
Måste förresten fråga vad du fått Pilo ifrån? :)
Vi funderar också på att borra för bergvärme, det är bara diskussionen runt som fattas, och då måste man ju hinna prata med varandra också ^^

Själv somnade jag äntligen vid ett, dottern väckte mig vid fem. Fyra timmars sömn var inte riktigt vad jag klarade av. Stackars lilla tös som hade ett lik till mamma.. vid nio bröt jag ihop, tror ni inte min tvååring slutar upp med det hon gör för att komma och smeka mig på ryggen. Fina underbara tjej.
Så vi gick och lade oss och sov till tolv, sen fungerade livet OK igen. Mot eftermiddagen så bosatte vi oss i barnpoolen, såå skönt med svalka :)

Skulle vilja åka in till stan/sjön och bada, men jag vet inte riktigt om jag orkar med, gör man det?
Eller så väntar jag tills sambon går på semester.

Snart borde det komma fler bebisar i tråden tycker jag . Min mormor sa idag att hon trodde det inte stod på innan det är dags att åka till förlossningen för oss, får se om hon har rätt eller fel :eek::bump:

@DarkInNight Pilo är bruna goset i bilden, den andra är Pia. Mina hjärtas fröjd och glädje. Tyvärr är de på andra sidan bron båda två. Han var e: Pilo Pirat.

Vi hade pelletspanna innan, en gammal sak. Det var glapp i värmemätaren i den så den kokade till och från. Superläskigt. Trotts mycket pengar känns bergvärme som helt rätt investering.

Åh, de är ju för goa och känner av så väl. Här kommer det vara varmt till på söndag... att åka och bada var det bästa jag gjort idag! Men det är ju skillnad när man ska packa/åka och ha uppsikt över en liten med. Tropisk värme under nätterna här, inte konstigt att det är svårt att sova... är ju nästan omöjligt utan 20 graders värme.

Jag väntar också på bukebäbisarna, eller känner de av att det är för varmt att komma ut?

@Pilo Då var det som jag misstänkte :) , jag hade också en pojk e Pilo Pirat. Min bästa vän, han var DEN hästen. Också RIP.
Han fanns med mig vid min förra graviditet och jag saknar stödet, orken och glädjen han gav, livet är sig inte likt utan honom.

Här kör vi med vattenburen el, inte det billigaste så någon förändring måste till innan vintern.

Ja jag tror min tvååring känner av mina humörsvängningar och hanterar dem bättre än min sambo.
Just nu försöker jag uppehålla mig en stund nere efter kisspaus så hon somnar till igen, jäkla knarrtrapp :cautious:
Ska nog leta reda på listan nu när jag sitter med datorn.

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet) Pojke född 21/6, 50 cm, 3490 g

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Vaknade av förvärk och sen trodde jag att jag att jag inte hann på toaletten. Nu rinner det liksom av och till och början var det svagt rosa. Förlossningen sa att jag skulle återkomma kl 8 om det fortsatte... för att åka inte för ev, vattenavgång. För det kan vara så att det bara blivit provocerat av min bm i måndags då hon inte kunde känna huvudet.

Men det fortsätter at "rinna till" då och då, och nu är förvärkarna lite jobbigare än innan. Redan på gång?!?!
Åh hjälp... INTE beredd det minsta!!

Vaknade av förvärk och sen trodde jag att jag att jag inte hann på toaletten. Nu rinner det liksom av och till och början var det svagt rosa. Förlossningen sa att jag skulle återkomma kl 8 om det fortsatte... för att åka inte för ev, vattenavgång. För det kan vara så att det bara blivit provocerat av min bm i måndags då hon inte kunde känna huvudet.

Men det fortsätter at "rinna till" då och då, och nu är förvärkarna lite jobbigare än innan. Redan på gång?!?!
Det är ju mindre än två veckor kvar, då får den ju komma ut :) lycka till!
Här har bebis sovit som en Gud i natt, vaknade nu kvart i sju för att äta, åt senast vid 22. Helt galet! Synd att man inte kom i säng förrän vid tolv! Men det var ju helt ok ändå med 7 timmar i sträck. Nu är han mätt och sover igen så jag ska väl också sova en skvätt till :)

Men så himla spännande, lycka till!
Är dock lite bitter över att du smiter före ;)

Ni som redan pluppat ut era bebisar, äter dom oftare nu när det är så varmt? Min pojke är så trött i värmen, vaknar var 3-4 timme, kanske mer var fjärde nu idag och hoppade ju över ett mål i natt. Han kissar ju och så men känner ändå att man blir fundersam på om han inte behöver få i sig mera!
Hur gör era bebisar?

Min lille som blir 3 veckor på lördag har druckit oftare och mindre varje gång, nätterna är som vanligt med ca 3-4 timmar emellan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka