Sommarföräldrar 2014

Jag tror allt och alla i min omgivning turas om att hålla mig vaken :p

Katten, dottern, värmen, sambon, gravidkroppen, bebis etc.
Nytt för inatt var förvärkar i flera timmar, tack för det liksom :devil:

Hoppas på mer sömn i natt!

Tycker så vansinnigt synd om mig själv idag. Vindstilla och 34 grader i skuggan. 28 grader inne. Näver bäver ett sommarbarn igen alltså!

jag fick barn i februari och att vara nygravid med illamående och yrsel i högsommarvärmen var urk det med ;)

Undrar när det egentligen är sådär trevligt och mysigt att vara gravid som man kan läsa om?

jag fick barn i februari och att vara nygravid med illamående och yrsel i högsommarvärmen var urk det med ;)

Undrar när det egentligen är sådär trevligt och mysigt att vara gravid som man kan läsa om?

Jag har börjat tvivla på om "mysiga" graviditeter finns. Vad är det som är så mysigt med hemorrojder, svettningar, illamående, sammandragningar, svårt att hålla tätt, förstoppning, bristningar osv osv.

Mina fötter är så svullna att det på riktigt tränger ut vätska ur dom. Varför blev jag aldrig varnad för det här innan jag blev gravid?
/bitter till tusen

Håller bara med, nästa gång ska vi planera bättre =P Om man blir gravid i slutet av juli borde man ju komma undan illamående under högsommarvärme och ha bra väglag till bb ändå...

Igår lyckades jag med konststycket att dra sönder ett par stödstrumpor. Jag hatar stödstrumpor.... men klarar mig inte utan dom. Har ni något knep?

@Energi Fy 17, hur överlever du? Har du källare eller nånstans att fly till? Bil med AC?

@Pilo Jag fick rådet att vända dem ut och in ner till hälen, stoppa in foten och så dra på resten. Fungerade förvånansvärt bra faktiskt!

Håller bara med, nästa gång ska vi planera bättre =P Om man blir gravid i slutet av juli borde man ju komma undan illamående under högsommarvärme och ha bra väglag till bb ändå...

Igår lyckades jag med konststycket att dra sönder ett par stödstrumpor. Jag hatar stödstrumpor.... men klarar mig inte utan dom. Har ni något knep?

@Energi Fy 17, hur överlever du? Har du källare eller nånstans att fly till? Bil med AC?

Det gör jag inte! Jag sitter mest och flämtar och grinar ungefär. "Varför är det så vaaahaaahaaarmt?!"

Vi har faktiskt åkt bil två gånger idag, enbart för att njuta av ac. :D

Det gör jag inte! Jag sitter mest och flämtar och grinar ungefär. "Varför är det så vaaahaaahaaarmt?!"

Vi har faktiskt åkt bil två gånger idag, enbart för att njuta av ac. :D

Funderat på att köpa AC? Det har jag klurat över ett antal gånger idag ^^
Eftermiddagen blev faktiskt mer uthärdlig när jag insåg att jag kunde spendera den med att städa källaren. Vi har källaren så praktiskt så att källardörren ligger på markplan, så det gick att hålla ett öga på dottern i lilla poolen medan jag höll mig inomhus.
Ett steg utanför ut i solen och jag blev svimfärdig, klev tillbaka så blev jag klar igen, helt sjukt :p^

Och jag skulle inte ha några som helst invändningar emot att vända på dygnet just nu. Vaken natt, sova 11-19 :)

Stackare, jag tycker det är varmt ogravid! Och svårt med bebis när det är så här varmt.
Dessutom dör jag just nu manliga förkylningsdöden. Jag dör av huvudvärk och igenkorkade bihålor. Tänkte jag skulle somna om här när bebis ätit kl 7 men då vaknade den andra. Tack för det, blir en rolig dag när hon inte somnade förrän efter halv tio igår :/

Var o kollade bäbis igår efter vändningsförsöket och det verkar ha gått bra. Huvudet är iaf neråt fortfarande. :)
Sitter just nu och mår illa efter att ha druckit sockerlösningen på en andra glukosbelastning. Urk va det smakar illa alltså! :yuck: :wtf:
Så nu har jag en timme och 50 min kvar typ innan jag får göra nästa blodprov. Segt.
Var tvungen att göra om det eftersom bäbis växer lite snabbt nu på slutet. Var jättebra sist så tvivlar på att det är något nu heller, men man vet ju aldrig.

Vi har skärmat av ett rum med plastridå och kör luftvärmepumpen på kyla i bara det rummet.

Där flämtar jag och hundarna sådana här dagar, lidande utan Alien i magen!

Mitt andra barn blev till i slutet av juli, född 17 april. Det var perfekt. Hösten kändes inte lika deppig för man hade något att se fram emot. Och man slapp jättemage under kallaste vintern. Bra väglag när vi skulle till förlossningen.

Har provat på att vara höggravid på sommaren en gång förut. Första barnet föddes 31 augusti. Tänkte då att aldrig mer. Grät nästan när jag vaknade och såg att solen sken.
Tredje barnet föddes 4 februari. Det var inte optimalt, nygravid på sommaren.
Fjärde barnet kom 19 december. Inte heller så bra. Gick inte att ha på sig varma kläder i slutet när man skulle ut. Allt var för litet.

@keilir :( kan inte vara vidare trevligt med bebis och sjukdom i den här värmen

@Energi också, blä för att vara sjuk. Tungt nog med värmen!

Jag fick min tös den 15 mars. Upplevde aldrig höggraviditeten som lika tung. Men svällde sjukt mycket i fötterna då med och lånade sambons jackor och skor :)
Var perfekt lagomt väder för nyfödd, jag fick klä på henne lagom för att hålla bra temp. Och sen hann hon bli någon månad (dvs starkare, van och härdad ) innan den riktigt jobbiga värmen kom.

Min syster får bebis nu i november, tror det också är en bra tid. Hon har tagit sig förbi första trimesterns plågor och nu växer bara magen under sommaren, upplever inte värmen så mycket värre än vanligt , sen höggravid i höst innan kylan och svårigheter med passande kläder börjar.
Bebis hinner också växa på sig lite innan den riktiga kylan sätter in.

Så bf under vår mars-maj eller höst oktober -november verkar vara bra att planera in :)

Min första är född i början på november och det var ju ganska bra också. Då har man "den bästa" perioden under sommaren och när bebis väl kom så behövde man inte ha dåligt samvete för att msn hängde i soffan dag in och dag ut :)
Men jag måste nog säga att maj var ganska bra också, fast en månad tidigare hade nog vart ännu bättre. Det jag ser som mest positivt nu är att man inte behöver klä på så mycket. Det är bara att gå utanför dörren både för stora barnet och bebis. Idag är det bara blöja som gäller för den lilla, det är galet varmt!

Och jag är lite motvalls och tycker det är jättebra med sommarbarn! (våra är födda juni 2011, maj 2013 och så blir det juli 2014 nu). Viss tär det skitjobbigt när det är 30+ grader varmt, men graviditeten varar så kort tid egentligen (fast det känns ju inte så just då...) och resten av fördelarna överväger tycker jag. Man kan ha födelsedagskalas utomhus, de blir 2 under sommaren vilket är en ganska lagom tid att sluta med blöja på (betydligt enklare utan vinterkläder!), presenter sprids ganska jämnt under året osv osv. Men både min man och jag fyller i december, så vi kanske är partiska! Och våra barn är inte planerade i den meningen utan har kommit som de har kommit. Jag hade ett missed abortion mellan första och andra barnet och den bebisen hade bf 31.12.2012. Det kändes betydligt sämre.

Och efter att ha varit så förment hurtig kan jag ju erkänna att jag bara vill att bebisen ska komma snaaart, för det är ju skitjobbigt med värmen (fast nu har vi regnväder ett par dagar). :p Trodde nästan att det var på G medan jag nattade sonen med ett par lätta värkar med 7-10 minuters mellanrum, men sedan slutade det igen. Presenter till storasyskonen är beställda (Tiptoipenna med 2 böcker till sonen och ett dockhus till dottern. Det låter väldigt könsstereotypt, men dockhuset är ju lika mycket till honom, som precis börjat leka med figurer). Men sedan kom vi på att vårt lilla babyskydd är i Sverige! :banghead: Vi har två, men det som vi har här nere är för stort för en nyföding, vår dotter började sitta bra i det runt 5-6 månader. Extremt korkat, eftersom mina föräldrar nyss var på besök och åkte bil ner, så de hade hur lätt som helst kunnat byta ut dem. Nu ska vi få låna ett av goda vänner, men de kommer inte förrän på lördag så det vore ju stökigt om han kommer innan det. :D

Hmm, min man tyckte tidigare ikväll att det vore bra att åka in idag eftersom det är ganska lite trafik när alla tittar på fotboll. Efter den här fotbollsmatchen gäller det att allt är lugnt dock! Sannolikt är det snudd på omöjligt att komma igenom stan pga av alla bilkorteger nu!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka