Sommarföräldrar 2014

I morgon ska jag köra drygt 60 mil... men körning funkar faktiskt. Där jag brukar få ont fixar TENSen. En vecka på Falsterbo, hoppas folk står ut med att jag sitter mest.

Har aldrig provat bälte, men det i framfogen känns mer som att det är tyngden som påverkar.

Jag är på toa minst 4ggr per natt oberoende av vad jag druckit eller värmen. Tur att jag oftast kan somna om snabbt.

Än så länge har jag sluppit många toabesök, skönt det för vi har ingen toa på övervåningen utan jag måste gå nerför knarrtrapp..
Förra grav var det tio ggr/natt, det var hemskt. Börjar det bli så igenom kommer jag söka hjälp.

Jag tycker det kan vara skön avlastning med bälte oavsett vilken fog som bråkar, får känslan av att bältet "håller ihop" graviddelen av kroppen.

@Pilo klaga på du, jag lider med dig, kan verkligen inte vara kul att ha så ont . Peppar peppar är jag än så länge förskonad och kan sova riktigt bra om jag får sova själv och inget (ingen) väcker mig.

@Energi Åh vad skönt :)
Hur mår du nu?
Spännande att få följa dig nu ju ;)

I morgon ska jag köra drygt 60 mil... men körning funkar faktiskt. Där jag brukar få ont fixar TENSen. En vecka på Falsterbo, hoppas folk står ut med att jag sitter mest.
Åh shit, ska jag hoppas på att det blir mulet och skönt ? :)
Eller du kanske klarar av sol och värme?

Själv hade jag i mitt nuvarande skick aldrig stått ut med värme, långa dagar och så allt folk :devil::o

Det ska vara mulet och vi har i år en plats under läktaren så det borde vara hyfsat ok värmemässigt. Är där till torsdag så chefen tar de tyngsta dagarna.

@DarkInNight
Det har varit ganska lugnt hela dagen, nu gör det inte ont hela tiden utan det kommer mer som attacker ibland. Däremot har jag fått mer sammandragningar.
Men jag vet inte, jag gör ju inte annat än går och känner efter hela tiden. Känner mig rätt löjlig faktiskt, kopplar ihop ALLT med förlossningen.

Tänk om jag går över tiden? Skulle vara så himla typiskt!

@Madick Oj! Det låter spännande! Håller tummarna för dig att det inte blir jobbigt!

@DarkInNight Hoppas det håller sig så, när ska du ha?

En allmän fråga... känner av förvärkar, sammandragningar,foglossnig och annat otyg mm, men jag hade sååååå gärna velat gå och se Maleficent. Närmaste biograf är ca 7 mil bort... törs man åka nästa vecka... vilket då blir v38? Det är iaf i samma stad som förlossningssjukhuset ;)

Är man för optimistisk då?

@Energi Första säger ju "alla" att man kommer att gå över med.. En kompis sa just idag att hon tippade på att jag skulle gå över en vecka... Nej tack!;)

@Madick Oj! Det låter spännande! Håller tummarna för dig att det inte blir jobbigt!

En allmän fråga... känner av förvärkar, sammandragningar,foglossnig och annat otyg mm, men jag hade sååååå gärna velat gå och se Maleficent. Närmaste biograf är ca 7 mil bort... törs man åka nästa vecka... vilket då blir v38? Det är iaf i samma stad som förlossningssjukhuset ;)

Jag hade åkt! Du får väl ta väskan med dig om det ändå är dit du ska om det sätter igång :)

@DarkInNight
Det har varit ganska lugnt hela dagen, nu gör det inte ont hela tiden utan det kommer mer som attacker ibland. Däremot har jag fått mer sammandragningar.
Men jag vet inte, jag gör ju inte annat än går och känner efter hela tiden. Känner mig rätt löjlig faktiskt, kopplar ihop ALLT med förlossningen.

Tänk om jag går över tiden? Skulle vara så himla typiskt!

Men så skönt att värken lugnat ner sig, håller tummarna att det är lugnet före stormen ;)

Är ul-beräknad till 15 augusti. Men tycker att mens -beräkningen 9/8 blir bättre.

Jag tycker absolut du ska åka på bio! :-)

Jag skulle inte ha några betänkligheter med det (förutsatt att du mår bra under dagen och inte har värkar stup i kvarten alltså).

Jag har gjort något jättedumt... Beställde journalerna från mina tidigare förlossningar och de kom idag och jag var förstås tvungen att läsa direkt. Nu efter att ha återupplevt allt minut för minut har jag ingen som helst lust att föda... :( Det enda positiva var att jag mindes utdrivningsfasen med båda barnen som evigt lång, men i själva verket var det typ 12 minuter med andra och något längre med första barnet. Det överlever man ju. Typ.

Jag skulle inte ha några betänkligheter med det (förutsatt att du mår bra under dagen och inte har värkar stup i kvarten alltså).

Jag har gjort något jättedumt... Beställde journalerna från mina tidigare förlossningar och de kom idag och jag var förstås tvungen att läsa direkt. Nu efter att ha återupplevt allt minut för minut har jag ingen som helst lust att föda... :( Det enda positiva var att jag mindes utdrivningsfasen med båda barnen som evigt lång, men i själva verket var det typ 12 minuter med andra och något längre med första barnet. Det överlever man ju. Typ.

Jag läste min tillsammans med barnmorskan och hon förklarade varje del och vad allt innebar.

Åh.. :(
Jag har de där papprena hemma. Har inte tittat i dem mer än en -två gånger men varje gång har jag börjat stortjuta.
Men, det kändes något bättre vid sista bsöket hos BM, vi gick igenom papprena.
Även om jag upplevde det som helvetet på jorden så gjorde ändå kroppen det den skulle, det känns som en tröst inför nästa förlossning, att även om huvudet inte pallade det så gjorde kroppen det.
En annan stor tröst är att jag fick veta att mina värkar var långa med kort återhämtning emellan, det var liksom inte så konstigt att jag kände det som allt var en enda stor smärta utan återhämtning. Hann liksom inte få till lustgasen tillräckligt mellan.

Tror du att genomgång av papprena med BM kan hjälpa för dig?

Igår var jag till dietisten som läkaren på mvc skickade remiss till med anledning av mina (tidigare) låga järndepåer.

Och hon bekräftade väl bara att när det gått så pass långt så är järnbristen inget man kan förändra med hjälp av kosten.
Och järnbristen kunde bero på illamåendemånaderna när jag knappt fick i mig mat så tog liten det järn som fanns kvar i mig helt enkelt.

Hon undrade vad sjutton jag skulle till henne för, ja det undrade jag med :p

Men det bekräftar bara min misstänksamhet mot vården och deras syn och 'kunskap' om allt. Varför kunde jag inte fått järndropp direkt?

Tänk om jag inte brutit ihop den där måndagen som ledde till att jag fick järndropp hos spec. mvc , då hade jag fortfarande mått som en tom blöt säck potatis, håglös, svimfärdig och utmattad. Usch :(

Nä jag ska nog berätta det för BM vid nästa träff att de kanske behöver se över vissa rutiner.
Skicka mig till dietist för svår järnanemi och psykolog för "depression" , när det egentligen bara behövdes en vända järndropp för att vända ALLT. :banghead:

Idag har jag till och med gjort i ordning dotterns sandlåda :), flyttat släpvagnen m hjälp av fyrhjulingen och sen skottat över lite i taget. Det tog hela fm men det blev gjort och hon blev så glad :)
Så vi har bakat massor av sandkakor!

Det hade jag verkligen inte klarat om järnbristen varit kvar.
Då hade jag sett till att vi varit inne, att hon haft något att roa sig med och jag själv liggandes i soffan. Usch, blir ju lite nedstämd bara jag tänker tillbaka på hur det kändes att må sådär.

Vad jag ältar :yuck:

Nu har jag läst ikapp allt i tråden och lider verkligen med er som fortfarande är gravida och har krämpor, det kan inte vara kul nu när det har blivit sommarvärme igen.

Min egna lilla kille närmar sig en månad nu och utvecklas fint, han rullar runt, ler, fokuserar blicken och har till och med börjat jollra lite nu. Så himla roligt att följa utvecklingen

Precis som någon annan skrev började jag fundera på framfall ett tag, så jättebra att den personen (blev så mycket att läsa ikapp att jag inte kommer ihåg vem det var) beskrev känslan jag hade och berättade att det var helt normalt :-)

Tyvärr har jag varit lite trött och trodde på dåligt järnvärde, men det låg på 125 redan, så beror nog på sömnbrist. Mindre roligt är att det verkar som att det orsakat 4 ep-anfall senaste månaden samt flera axelluxar i samband med det :-( så nu måste jag verkligen lära mig sova när Plutten sover samt att vi ser över om vi kan ändra några rutiner för att underlätta för mig och har ändrat medicineringen. Det är inte roligt det här, men jag är verkligen lycklig över min lilla kille iaf :-D

Ber om ursäkt för långt och virrigt svar, skyller på all bedövning jag fick tidigare idag och dåligt med sömn.
20140617_203358_zpsgfju7j39.jpg
[/URL][/IMG]
20140617_203358_zpsgfju7j39.jpg

Men du @lillepia

Har du kollat järndepåerna vad de ligger på?
Jag hade 120 i HB när mina depåer var uttömda och låg på 6-7.
Man kan alltså ha ordentligt HB och ändå ha låga värden på förrådet.

Så fin liten pojk du fått :)

Nu har jag läst ikapp allt i tråden och lider verkligen med er som fortfarande är gravida och har krämpor, det kan inte vara kul nu när det har blivit sommarvärme igen.

Min egna lilla kille närmar sig en månad nu och utvecklas fint, han rullar runt, ler, fokuserar blicken och har till och med börjat jollra lite nu. Så himla roligt att följa utvecklingen

Precis som någon annan skrev började jag fundera på framfall ett tag, så jättebra att den personen (blev så mycket att läsa ikapp att jag inte kommer ihåg vem det var) beskrev känslan jag hade och berättade att det var helt normalt :-)

Tyvärr har jag varit lite trött och trodde på dåligt järnvärde, men det låg på 125 redan, så beror nog på sömnbrist. Mindre roligt är att det verkar som att det orsakat 4 ep-anfall senaste månaden samt flera axelluxar i samband med det :-( så nu måste jag verkligen lära mig sova när Plutten sover samt att vi ser över om vi kan ändra några rutiner för att underlätta för mig och har ändrat medicineringen. Det är inte roligt det här, men jag är verkligen lycklig över min lilla kille iaf :-D

Det kan nog varit jag som skrev om framfall, här har den känslan nästan försvunnit när jag inte promenerat på några dagar i samband med mjölkstockningen.

Har inte haft någon mer gråtdag efter i måndags och mjölkstockningen och febern gav med sig i onsdags så nu mår jag toppen :) Vi har hittat en bra nattrutin nu så jag får tom sova så mycket jag behöver. Pumpar ut ett mål under dagen som sambon ger vid kl 24. Själv går jag och lägger mig mellan 22-23 nånting och sen sover lilleman till 4-5 ca. Efter amning sover han ytterligare ca 3 timmar och jag har inga problem att somna om så jag stiger oftast bara upp en gång per natt och får rätt många timmars sömn åt gången.

Får man säga att man är trött på sitt barn? Får dåligt samvete när jag tänker så men dottern är liksom så påfrestande just nu. Varje läggning är det tjafs, ska inte borsta tänder ska inte sova ska inte ditten och datten. Det blir så drygt när hon hela tiden ska ifrågasätta allt man säger och strunta i det ändå.
Vill bara ge bort henne. Men det räcker ju med en stund så har ju irritationen gått ner till hanterbar nivå :) Såklart påverkar de färre sovtimmarna för mig det här men det är ju bara att gilla läget liksom. 3,5 är en fantastisk ålder... :/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka