Sommarföräldrar 2014

Jag mår också bra!
Klarade sista tentan, så nu äntligen, efter tre års studier plus två år för mammaledighet/depression och plugg av de kurser som jag inte klarade när dottern kom, så har jag min ekonomtitel!
Blandad chock och en otrolig lättnad.

Nu kan jag fokusera fullt ut på familjen och förbereda mig mentalt inför förlossningen :)

Jag mår också bra!
Klarade sista tentan, så nu äntligen, efter tre års studier plus två år för mammaledighet/depression och plugg av de kurser som jag inte klarade när dottern kom, så har jag min ekonomtitel!
Blandad chock och en otrolig lättnad.

Nu kan jag fokusera fullt ut på familjen och förbereda mig mentalt inför förlossningen :)

Grattis, fasen vad bra jobbat!!

Har inte sovit alls inatt. Så fort jag lägger mig ner får jag en förjävlig mensvärk. Har badat och tagit pamol. Blää jag vill bara att det ska komma igång på riktigt!
Men fy fan vad drygt att det inte kommer igång ordentligt!

Och du måste ju få sova och vila nu inför förlossningen.

Kroppen är verkligen motstridig när det gäller graviditet.
Man ska vila och må bra så mycket det går inför bf , men det finns alltid sjuttioelva olika graviditetsproblem som gör att man inte kan sova eller må bra :banghead:

Finns det inget att göra så du får sova?

Men fy fan vad drygt att det inte kommer igång ordentligt!

Och du måste ju få sova och vila nu inför förlossningen.

Kroppen är verkligen motstridig när det gäller graviditet.
Man ska vila och må bra så mycket det går inför bf , men det finns alltid sjuttioelva olika graviditetsproblem som gör att man inte kan sova eller må bra :banghead:

Finns det inget att göra så du får sova?

Men eller hur! Blir lika arg varenda gång jag går in på alla graviditetsappar och det står "passa på att vila inför förlossningen". Eh jatackgärna men hur fan då?

Bm sa att man kunde höra av sig till förlossningen för att få sovdos, men av någon dum anledning råkar jag har något sorts superwoman-komplex som gör att jag helst vill klara allt själv, utan sjukvårdspersonal och medicin. Meeen jag får snart se mig själv som besegrad.

Bra gjort @DarkInNight ! :up:

Och härligt @Madick att få slippa värken!

Håller tummarna för dig @Energi

Försöker också vila, men det är ju omöjligt som ni skrev... ont på 425803746903 konstiga ställen och ett troll som far runt efter bästa Mora Träskanda "vi sätter ena foten fram, vi sätter andra foten bak..." osv. ;)
Förvärkar, sammandragningar, foglossning och supervarm i händer och fötter. Jag förstår verkligen inte hur ni som redan har barn klarar det! Wow säger jag bara....

Försöker ansöka om föräldrapenning med för dagar innan förlossning, men det ville sig ju inte.. Vill spara mina semesterdagar till december. Men det gick inte för ett barn som inte var registrerat.. Men jag har ju havandeskapspeng nu och alla papper inskickade och svarade på... Blir till att sitta i kö imorn.

Trevlig kväll!

Bm sa att man kunde höra av sig till förlossningen för att få sovdos, men av någon dum anledning råkar jag har något sorts superwoman-komplex som gör att jag helst vill klara allt själv, utan sjukvårdspersonal och medicin. Meeen jag får snart se mig själv som besegrad.

Skärpning! :) ring förlossningen och få din sovdos, visste inte att det gick att göra så. Förra graviditeten hade jag verkligen behövt det, det kanske hade förändrat förlossningen till det bättre.

Ta emot den hjälp som går att få, det tjänar du på i slutändan :)

Vila är verkligen sååå jäkla viktigt för att orka med !

Bra gjort @DarkInNight ! :up:

Och härligt @Madick att få slippa värken!

Håller tummarna för dig @Energi

Försöker också vila, men det är ju omöjligt som ni skrev... ont på 425803746903 konstiga ställen och ett troll som far runt efter bästa Mora Träskanda "vi sätter ena foten fram, vi sätter andra foten bak..." osv. ;)
Förvärkar, sammandragningar, foglossning och supervarm i händer och fötter. Jag förstår verkligen inte hur ni som redan har barn klarar det! Wow säger jag bara....

Försöker ansöka om föräldrapenning med för dagar innan förlossning, men det ville sig ju inte.. Vill spara mina semesterdagar till december. Men det gick inte för ett barn som inte var registrerat.. Men jag har ju havandeskapspeng nu och alla papper inskickade och svarade på... Blir till att sitta i kö imorn.

Trevlig kväll!
Tack! :)

Men precis, hur ska man få en vettig vila när kroppen beter sig så här dumt.

Ja gravid under sommaren var då ingen hit..
Idag var det första dagen på länge som det var soligt och varmt igen. Kroppen svullnar direkt och jag blir helt däckad.
Värker i gamla skador och fötterna när kroppen sväller.
Satt idag och funderade över hur sjutton jag komma orka med två barn. Sen slog det mig att jag kommer ju iallafall inte vara gravid då :D

Och sen har nog magen vuxit mycket senaste dagarna, jag har börjat slå i magen i ratten när jag kliver ur och i bilen :o

Skärpning! :) ring förlossningen och få din sovdos, visste inte att det gick att göra så. Förra graviditeten hade jag verkligen behövt det, det kanske hade förändrat förlossningen till det bättre.

Ta emot den hjälp som går att få, det tjänar du på i slutändan :)

Vila är verkligen sååå jäkla viktigt för att orka med !

Nu har jag ringt förlossningen, och det är heeelt normalt med mensvärk. :banghead:

Jag kunde inte få någon sovdos förrän värkarbetet är igång på riktigt.

Nu har jag ringt förlossningen, och det är heeelt normalt med mensvärk. :banghead:

Jag kunde inte få någon sovdos förrän värkarbetet är igång på riktigt.
Men vad fan!?
Så man får inte hjälp till vila inför förlossningen?

Tycker inte alls det verkar så jäkla jättenormalt med att ha kraftig mensvärk så man inte ens får sova, och i så många dagar.

Förlåt, men blir så upprörd över den här normaliteten och att det går ut över oss.
Man måste ju för fn få sova/vila för att orka med.

Det var brist på sömn som gjorde min annars helt "normala " förlossning till det värsta jag varit med om.
Lång traumatisk historia kort, Långvarig sömnbrist gjorde att jag hade noll ork till att hantera smärtan.

Hoppas det avtar för dig eller kommer till skott snart.

Hjälper inte alvedon heller?

Lukas växer så det knakar. Han fyllde en månad i måndags och igår var vi på BVC, herrn har gått upp ganska precis 1 kg sedan födseln! Växt 3,5 cm men jag tycker det känns som han har blivit längre än så men det är ju inte alltid så lätt att mäta :)

En allmän fundering.

Om man sväller i kroppen, vart tar vätskan vägen när kroppen sväller av?
Kissar man ut den?
Har fått springa på toa ett antal gånger i inatt, inga småskvättar.

Idag är det mulet och svalt, oförskämt skönt :o

@DarkInNight jo man kissar nog ut. Nu när jag inte är så svullen (brist på värme?) så kissar jag mer koncentrerat tycker jag.

Höfterna sköter sig men framfogen fick bryt efter att det blev lite för mycket promenerande igår på ett fotojobb.

Det händer ju helt sjukt mycket grejer i kroppen som gravid :)

Ska nog förbereda kroppen inför sova genom att ligga med fötterna i högläge ikväll. Kanske kan kissa ut så mycket som möjligt innan natten.?

@Madick
Hjälper det med foglossningsbälte?

Det händer ju helt sjukt mycket grejer i kroppen som gravid :)

Ska nog förbereda kroppen inför sova genom att ligga med fötterna i högläge ikväll. Kanske kan kissa ut så mycket som möjligt innan natten.?

@Madick
Hjälper det med foglossningsbälte?
Har aldrig provat bälte, men det i framfogen känns mer som att det är tyngden som påverkar.

Jag är på toa minst 4ggr per natt oberoende av vad jag druckit eller värmen. Tur att jag oftast kan somna om snabbt.

Jag fick bälte av sjukgymnasten och tyckte det funkade i början. Men nu kan jag bara ha det om jag ska gå... sitta, köra bil funkar inte även om jag försökt lossa upp det. Men jag tycker iofs allt trycker på magen just nu...

Ingen sömn här om nätterna... springer och varvar vetekudde och spikmatta, men det blir ett fasligt liv i magen om jag försöker lägga mig på sidan för att kunna ha vetekudden över höften, mot ryggen. Och lättar det på ett ställe, så visst fasen ska det börja värka på ett annat. Får ont i revbenen, sidan och ut mot ryggen.

Usch vad jag klagar =(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka