Sommarföräldrar 2014

Och här kommer trådens sämsta skribent!

Spännande med flera som är beräknade i dagarna. Själv väntar jag fortfarande på att det ska sätta igång. Dottern kom sex dagar innan beräknat så det känns nästan lite som om jag går på övertid.

Ni som har äldre syskon till nytillskottet, hur har ni tänkt kring barnvakt? Funderar på hur man ska göra om man är tvungen att åka mitt i natten. Bäst är kanske att mannens syster kommer till oss, men dottern kan nog bli väldigt ledsen om (när) hon vaknar o vi inte är där. Samtidigt känns det inte som en ultimat lösning att ta med henne i bilen heller.
Förlossningen gick ju snabbt sist (vi var inne tre timmar) så vi kanske inte har så mycket tid för att vela heller...

..och här kommer en som kollar buke så fort hon lägger sig att vila (vilket typ händer alldeles för ofta, är så trött och värker snabbt i kroppen nu) !

Då hoppas jag att du också får åka iväg snart @Moonwalk
Dottern kom nio dagar före sist, och vi har inga i släkten som gått över tiden, känslan är att han kommer före beräknat datum men i augusti. Får se om jag har något rätt :)

Ang äldre syskon.
Min mamma och pappa, samt syster har sett till att ha semester i augusti men är beredda på att vi ringer när som helst. Min mormor (pigg pensionär) är också beredd dygnet om i princip :)
Jag tror att om dottern sover när det är dags så är det bäst att barnvakten kommer hit, men är hon vaken så skjutsar vi nog henne till barnvakten/de hämtar henne. Lite beroende på hur situationen ser ut.

Sist var vi inne på förlossningen i 13 timmar så jag tror inte vi kommer behöva stressa för att hinna in den här gången heller. Men jag hoppas det går lite snabbare.

@Pilo har inte sett dig i tråden på länge, är är bra med dig?

@Energi hoppas jag har fått träffa sin bebis nu?

:)

Ingen bebis än, men vi är på förlossningen. Öppet 4 cm när vi kom in, men 1 cm kvar av livmodertappen. Nu är den helt utplånad och jag är öppen 6 cm.
BM tänkte ta hål på hinnorna nu snart ifall det inte går av sig självt.

Klarat mig bra med bara värmepåsar hittills. Meeeeen lite sugen är jag allt på lustgasen ;)

Ingen bebis än, men vi är på förlossningen. Öppet 4 cm när vi kom in, men 1 cm kvar av livmodertappen. Nu är den helt utplånad och jag är öppen 6 cm.

Klarat mig bra med bara värmepåsar hittills. Meeeeen lite sugen är jag allt på lustgasen ;)

Jag tar fram popcornen :D
Som deltagande i höstförälder tråden så är det jättespännande att tjuvkika här. Ni måste ju avverka era förlossningar innan det är vår tur :p

Från att dom tog hål på hinnorna tog det knappt 3 h så var han ute åt oss :) Spännande!!

Jag tror vi har befunnit oss nästan under samma tak nu under kvällen :)

Hoppas ditt besök är mer givande ;)

Här behövdes det inte ta hål på hinnorna. Öppningsskedet gick fort, men bebis låg i vidöppet läge. Jag fick stå på alla fyra lutad över en saccosäck för att få honom att rotera. Det var hemskt!
Hans läge gjorde att jag fick krystimpulser, men fick absolut inte krysta.

Till slut roterade han rätt och jag krystade i 50 minuter. 02.39 kom äntligen vår fina lilla Sixten. 3610 gram och 52 cm.
Fick fyra ytliga bristningar, annars mår vi bra. Men trötta!

Här behövdes det inte ta hål på hinnorna. Öppningsskedet gick fort, men bebis låg i vidöppet läge. Jag fick stå på alla fyra lutad över en saccosäck för att få honom att rotera. Det var hemskt!

Till slut roterade han rätt och jag krystade i 50 minuter. 02.39 kom äntligen vår fina lilla Sixten. 3610 gram och 52 cm.

Grattis!

Grattis!

vad är vidöppet läge för något?

Grattis! Ha det så bra tillsammans nu!

Senast ändrad:
Jag åt ananas kvällen innan mitt vatten gick, ska tydligen vara en beprövad metod :p

Har käkat färsk ananas till frukost idag - och kom på varför jag inte brukar göra det. Nu kliar det på hela tungan... (men inga värkar). En granne tipsade förresten om att pressa lime över ananasen. Ska minska risken för reaktion (hjälpte inte) och höja smaken (absolut!). Rekommenderas.

Det verkar ju som om jag blir sist ut i juligänget då... Nåja, förr eller senare kommer han ju.

Har också tänkt mycket på @Pilo de senaste dagarna. Hoppas verkligen att allt har gått bra för er!

Grattis!!
Det där med att ha krystvärkar utan att få krysta har jag haft båda förlossningarna av någon anledning. Första gången trodde jag det berodde på droppet (igångsättning) men hade ju det nu andra gången också. Senast hade jag krystvärkar redan när det var någon cm kvar. Och hur lätt är det att INTE krysta?? Det är ju nästan omöjligt ju..

Åh vad roligt, grattis till den lille :) !

Nu får du ta och vila och läka.

Vad betyder vidöppet läge? Låter inget vidare :/

Vidöppet läge innebär att bebisen ligger med ansiktet uppåt. Eller om det är nedåt, kommer inte ihåg :p
Det gör i alla fall att huvudet trycker på ändtarmen och det gör att man får krystvärkar.

Hej! Jag skrev ju en gång ganska tidigt i tråden men sen har det liksom inte blivit av. Kom visst inte med på BF- listan heller, men har kikat in då o då. I alla fall fick vi vår lilla trea, en liten kille som heter Elis, i fredags (11 juli) efter en snabb förlossning precis som de två andra- vi hann vara på förlossningen i en kvart innan han var ute. 3020 g o 49 cm o född v 40+3. Vi mår bra allihop o åkte hem dan därpå o syskonen är så glada åt lillebror även om 2.5 åringens humör i övrigt hat stora toppar o dalar, men det är väl rätt så naturligt nu när hon plötsligt inte är minst...

Grattis ni andra som fått o lycka till ni som väntar!!!

@sandra87_ : Hur går det för dig?
@ako : Grattis!!

Jag har börjat få lite mer kännbara värkar nu under kvällen. Men de är fortfarande oregelbundna och inte direkt onda. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, antagligen lägger det sig igen, men kanske inte. Vill inte skrämma upp några hästar i onödan (som tyskarna säger), dvs väcka svärmor osv osv, men samtidigt är ju risken att det går väldigt fort när det väl drar igång ganska stor. Ska nog hänga lite framför datorn ett tag till för att se hur det utvecklar sig. Eller är det smartare att gå och lägga sig?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka