Sommarföräldrar 2014

Oj vilket sammanträffande, så kul :)

Däromkring trakterna red jag mycket i ungdomen. Men fråga mig inte vart, minne guldfisk och världens sämsta lokalsinne.
Tur jag hade hästen med mig som hittade hem.

Undra om jag har kommit in i baby bluesen. Amningen känns så himla jävla hopplös, jag vill ju så gärna! Känner mig som världens sämsta mamma.

Kramar om. Det kommer ordna sig.

Vad är det som strular?

Jag vet inte riktigt, jag får inte till det med hur jag ska lägga till honom. Han får inget bra tag och så har jag så jäkla mycket mjölk. Han suger tag, blir ledsen för att det inte blir bra, släpper och så sprutar jag ner hela omgivningen.

Ska på återbesök på måndag så jag får ta upp det då. Jag vet ju att det inte är hela världen, men ändå blir jag så himla ledsen.

Vad jobbigt! Amning är supersmidigt när det fungerar, men väldigt frustrerande o jobbigt när det inte gör det!
Dottern var amningsproffs direkt, men jag fick jättemycket mjölk vilket gjorde att jag nästan inte vågade ge mig ut eftersom det sprutade o sölade så. Sedan gick hon inte upp i vikt men vägrade flaska.

Finns det någon hjälp du kan få via bb?

Jag vet inte riktigt, jag får inte till det med hur jag ska lägga till honom. Han får inget bra tag och så har jag så jäkla mycket mjölk. Han suger tag, blir ledsen för att det inte blir bra, släpper och så sprutar jag ner hela omgivningen.

Ska på återbesök på måndag så jag får ta upp det då. Jag vet ju att det inte är hela världen, men ändå blir jag så himla ledsen.

Har du provat att anpassa dig efter hur han ligger?
Första veckorna jag ammade gjorde jag det i sängen, lade ner dottern först och sen placerade jag mig på bästa sätt utifrån hur hon låg. Var lite knepigt i början men vi fick in tekniken till slut och kunde amma sittande när vi fått in sugtekniken .

@Energi
Googla på blockamning, det hjälpte mig mycket!
Ibörjan gjorde jag tvärtom alla råd o köpte pump o pumpade innan amning, då fick hon bättre tag o det sprutade inte så mycket. Men det ökar ju bara produktionen i längden...

Senast ändrad:

Dottern fick heller inget riktigt tag i början pga att jag hade mycket mjölk och brösten blev hårda och vårtorna försvann mer eller mindre. Fick tips på bb att använda amningsnapp och gud vilken befrielse! Funkade jättebra:-)

Fy fan vad less jag är på att vara gravid.

Helst vill jag enbart vara själv inomhus. Men hur lätt är det med pigg och glad tvååring som inte är ett dugg påverkad av solen.
Det var så skönt igår när det var svalt, orkade fixa och bry mig om hästarna. Idag är jag glad om jag tar mig dit... Saknar verkligen dem.

Börjar bli drygt och svårt att ta sig ur soffan, all jävla halsbränna, vill inte träffa folk, få på sig vettiga kläder som inte sitter skit är omöjligt, trött och vresig.

...Och så ska det vara sånt här förbannat underbart semesterväder en vecka till.
Det är så deprimerande att inte kunna njuta av det!

Mutter och spik....

Jag vet inte vad som hänt, kanske en veckas semester gjort susen men jag har en massa energi! Storstädade just köket och känner mig pigg och fräsh ändå. Passar på att njuta, i morgon är det säkert pest igen :-)

Dottern fick heller inget riktigt tag i början pga att jag hade mycket mjölk och brösten blev hårda och vårtorna försvann mer eller mindre. Fick tips på bb att använda amningsnapp och gud vilken befrielse! Funkade jättebra:-)
Har fått lov att använda amningsnapp både nu och med förra barnet. Dom får helt enkelt inte tag riktigt. Och jag har försökt att sluta men det går inte.. Visst, det är lite bökigare men om alternativet är smärta och krångel eller kanske inte amma alls så tycker jag att det är värt mödan!

Har fått lov att använda amningsnapp både nu och med förra barnet. Dom får helt enkelt inte tag riktigt. Och jag har försökt att sluta men det går inte.. Visst, det är lite bökigare men om alternativet är smärta och krångel eller kanske inte amma alls så tycker jag att det är värt mödan!

Men hur gör man med den där amningsnappen?
Jag pratade med bb-på-väg idag och berättade att jag har problem med amningen. Hon tyckte jag skulle testa amningsnapp.

Sagt och gjort. La den över bröstvårtan och så fick liten leta. Men när han hittar rätt så viker sig den delen som täcker vårtgården. Dessutom kom det typ ingen mjölk alls.

Börjat bli lättare att amma på vänster bröst nu. Funderar på att skita i att ens försöka på högerbröstet, kan man fortsätta amma på bara ena sidan?

Jag vet inte vad som hänt, kanske en veckas semester gjort susen men jag har en massa energi! Storstädade just köket och känner mig pigg och fräsh ändå. Passar på att njuta, i morgon är det säkert pest igen :-)

Åh vad härligt, njuut!!

Jag känner att jag orkar hålla mig uppe om jag bara har mig själv att bry mig om.
Kanske borde hyra en stuga helt åt mig själv fram till förlossningen :p

Men hur gör man med den där amningsnappen?
Jag pratade med bb-på-väg idag och berättade att jag har problem med amningen. Hon tyckte jag skulle testa amningsnapp.

Sagt och gjort. La den över bröstvårtan och så fick liten leta. Men när han hittar rätt så viker sig den delen som täcker vårtgården. Dessutom kom det typ ingen mjölk alls.

Börjat bli lättare att amma på vänster bröst nu. Funderar på att skita i att ens försöka på högerbröstet, kan man fortsätta amma på bara ena sidan?

Amningsnappen ska väl läggas så det blir som vakuum?

Istället för att sluta helt med högerbröstet kan du kanske pumpa ur höger bröst och bara amma på vänster tills ni fungerar på höger också :)?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka