Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014
Jag börjar förövrigt oroa mig för att bli tvåbarnsmamma, hur orkar man? Dessutom skäms jag lite att jag skaffade ett barn till med den problematiken jag har... Får sätta min tilltro till att det kommer fungera bättre när medicinen har bättre effekt efter förlossningen.
Tora, hur klarar man av tvåbarnschocken?

Jag upplevde ingen direkt tvåbarnschock. Förutom att amningen inte funkade på sikt (det blev för stressigt och lillasyster gick upp väldigt dåligt i vikt, så jag delammade efter tre månaders ålder och då sinade mjölken så jag slutade amma helt vid 4,5 månader) var det rätt okomplicerat faktiskt. Min man var hemma ca en månad efter förlossningen och jag hade mycket hjälp av grannar etc. Kunde t ex lämna storebror hos dem om barnen lekte och gå hem och amma eller så.

Det var så smidigt att vi ju (som Tora skrev!) slog till på ett tredje barn ganska direkt. Det är 23 månader mellan de första och dottern kommer att vara drygt 14 månader när lillebror kommer. Nu sedan någon månad är det dock tämligen skitjobbigt... Lillasyster har ett temperament utan dess like (hon är sju resor värre än storebror som snart blir tre...slänger sig illvrålade mitt på gatan för att hon inte får åka springcykel t ex - hallå hon kan inte ens gå ännu!) men jag hoppas att allt blir bättre framåt sommaren. Alltid lättare när man bara kan öppna altandörren och släppa ut dem utan att hålla på med en massa kläder och elände.

Min son gick på "dagis" 7 timmar i veckan fram till mitten av februari, sedan stängde det och de har varit hemma båda två tills för tre veckor sedan. Nu går de 3-3,5 timmar i veckan båda två och storebror ska börja på vanlig Kindergarten i september är det tänkt.

@lillepia
Då håller de rätt bra koll på dig nu?

@Madick
Smoothies hela dagarna alltså,.. Lite tråkigt i längden låter det dock som.

Här blir det nog en tuff natt foglossningsmässigt. Stalltjänst på klubben, försökte verkligen be om hjälp med de tyngsta sakerna men det har redan börjat värka. Hej och hå

Idag kände sambon sparkar! Lilla fröken därinne har fått in snitsen på att träffa kissblåsan... mindre kul.

@lillepia
Då håller de rätt bra koll på dig nu?

Det beror på vad odlingen visar och om nästa prov på mvc visar ketoner, det kunde tydligen räcka med att jag hade ätit dåligt några dagar för att kroppen skulle ställa in sig på svält eftersom jag inte har så mycket att ta av. Jag har gått upp i vikt, men väger fortfarande bara 57 kg i vecka 34. Rådet var ät allt du är sugen på ;)

Ikväll blir det favoritmaten så får vi hoppas att det passar även när den är färdiglagad: hemmagjord klyftpotatis med specialkryddade fjärilskycklingfiléer och whiskeysås (köpt dock). Ett gäng fräsha morötter och gurka med dip till snacks hoppas jag också kunna få i mig. Lunch blev det ingen tydligen.

Måste bara rapportera att jag ätit riktig mat till middag! Kycklingen med potatis och championjoner slank ner och smakade faktiskt bra! Sen att jag inte orkade så mycket är en annan sak.

Är det bara jag som börjar känna mig sur och stingslig såhär mot slutet? Vissa dagar känns det som att allt som går fel är en katastrof och jag tolkar de flesta kommentarer negativt. Tror i och för sig att en del beror på att jag har varit in på sjukhuset två gånger på mindre än en vecka, men känner ändå att jag är lite känslig.

Igår frågade svärmor en såpass simpel sak som om jag aldrig har halsbränna och jag tolkade det direkt som att hon menade att jag hade tur som typ inte verkar ha några graviditetskrämpor. Svarade förstås bara att jag hade det, har inte orkat dra hela historien om akutbesöken.

Förstår ju att hon inte menar ngt illa, men jag är bara så lättretlig nu och vill egentligen bara vara med personer jag trivs 100% med.

Nej men!
Bättre det än tvärtom tycker jag.

Och snart är det sommar, det ska jag fira in med kilovis av jordgubbar i grädde :d

Förövrigt verkar järnberikad juice accepteras av magen. Det tackar jag för.

Jordgubbar så gott! Vi har en stor odling i närheten och ett litet land hemma. Mums!

Förkyld igen, fy vad det är trist. Sambon fyller år idag och så är jag hängig, inte kul. Gäster kommer vid 16 så snart måste jag rycka upp mig.

Någon som är allergiker här? Läste på förpackningen att man ska rådgöra med läkare och jag har tid om en vecka, men tänkte höra om någon vet... så varmt i helgen att det är grönt överallt.

Peppar,peppar har jag inte känt mycket än iofs... fast jag är så otroligt trött. Men det kanske bara är graviditeten? Är i v 27 nu.

@Pilo
Jag var också otroligt trött runt vecka 27, har gått över lite nu i vecka 29.

Jag har haft några oroliga dagar då jag inte känt av bebisen så mycket. Den sparkar inte alls längre utan nu bökar den mest omkring. Ska till bm imorgon så då kan jag ventilera lite med henne.

Oj, det har jag inte ens tänkt på, jag har tagit Loratadin och Nasonex som jag brukar. Vet inte om jav är då,ig av allergi eller förkylning just nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka