Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Fick en tid till BM. Inget onormalt på urin eller blodprov. Läkartid tisdag.

Provade en duroferontablett igår och efter det har jag gått på toa fyra gånger, det bara rinner ur mig :(

Fy fan vad less jag blir. Vill ju bara vara pigg och med lite ork.

Här är en till som i perioder sliter med depressioner, antagligen kopplat till epilepsin, men nu har jag länge varit fri både från anfall och depression. Tills i morse...

Efter extremt dålig sömn i en period och lite för mycket stress (tror det är anledningen iaf samt ökad blodvolym=lägre koncentration i blodet), så kom första anfallet på flera år:( axeln gick ur led igen och det var bara att åka till akuten. Var jättebra läkare där och vi kollade självklart upp bebisen också. Allt såg bra ut och den ligger redan med huvudet neråt:)

Aj satan, får du så kraftiga anfall att kroppen går sönder? O_o

kl
Usch vilken dag, efter besöket BM så bröt jag ihop totalt. Livet var inte värt att leva i princip.
Det är nästan så jag funderar på om det är den här förb---ade depressionen som hälsar på igen.
Jag får inte ur mig något, varken känslor eller annat. Bara apatisk och handlingsförlamad.
Lyckas till slut skicka mess till sambon, "Barnvakt. Köra P".

Sen gick det bättre, vi lyckades fixa middag, sambon fixade barnvakt och sen följde han med ut och vi tog en första vagnsvända med projekthästen. Har funderat och bävat inför det men all träning har gett resultat så vi kom helskinnade hem igen.

Så nu är jag trött men glad :), förstår inte hur jag i all världen kunde känna som jag gjorde tidigare idag :crazy:

Kl Hoppar med här oxå. Har bara inte blivit av innan. Väntar barn nr 3 den 6 juli, har en pojke född 08 o en flicka född 12. Jag har turen att må bra på alla sätt hittills :-). Grattis o lycka till ni andra!

Grattis själv och välkommen! :)

Min gravidapp säger idag (26+0): Vid den här tiden brukar mamman må som allra bäst! Vilket skämt! Jag är galet trött, har inget tålamod alls med barnen, sover dåligt, börjar få foglossning tror jag och får sammandragningar om jag tar en promenad runt kvarteret typ... O_o

Nämen en till, vad kul!

Det gick att cykla igen idag! Fast jag såg nog rolig ut med ridbyxorna knäppta med mansnoddar :-)

Mansnoddar är bra till mycket!!

Rider ni fortfarande (de flesta är ju hästtjejer här)? Jag rider ännu, funkar bra, kan tro ett par, tre veckor till eller så. Jag red till v 28 med nr 1 o 2 o är i v 28 nu men i går kändes det fortfarande helt ok med ett lättare dressyrpass med en del nedsättning. Trist att sluta nu när det är så fint väder ju-förra gången skyllde kah nog lite på grav för att ge tidig vintervila ;-), dottern är född i januari o jag hade tröttnat på höstrusket...

Kul med en till! Välkommen :)

Jag har ingen häst just nu, men som det känns hade jag nog kunnat rida lite lättare pass fortfarande. Är i vecka 27.

Bara vänster axel. Lederna är överrörliga och när jag var tonåring slog jag sönder den i en avramling. Efter det har jag gjort två bankartoperationer och hittills har det gått bra. Misstänker att anledningen var dålig sömn och stress samt ännu mer rörliga leder pga hormoner... innan dess var det länge sedan jag hade anfall.

Ako: Roligt med en till i tråden:)

Jag red för tre veckor sen, själva ridningen gick bra men jäklar vad fogarna protesterade efter så jag håller mig på backen. Men jag har ju ingen jag tränar själv, det är ju dotterns ponny.

Mest nöjd nu är jag att jag äter lång mer nyttigt än jag nånsin gjort. Det är väl karlns DNA som påverkar mig, är inte sugen på något onyttigt och blir inte hungrig så mycket. Vikten är samma som i v8!

'bara vänster axel'
Låter inte så bara tycker jag :)
Hoppas du får sova mer och det inte blir några fler anfall!

Häftigt! Idag såg jag en spark på utsidan. Men självklart var det stiltje sen när sambon skulle känna.

Insåg idag attjag inte klarar av socker. Blir "hot and bothered" och mår rätt dåligt. Inget mer påskgodis för mig alltså.

Kul att se sparkarna på utsidan!

KL

Jag mår skit idag :(
Började med feber och värk i kroppen igår och det blir bara värre och värre. Har hemsk ledvärk och det smärtar i hela magen så fort jag rör mig, eller när bebis sparkar.
Sambon tycker jag ska ringa 1177 men jag tycker att sånt är så oerhört pinsamt av någon anledning. "Hej jag är gravid och har feber, vad ska jag göra?"
Blääää

Antar att du tar alvedon regelbundet? Hjälper det? Inga andra symtom än feber? Förkyld, ont i halsen eller kanske uvi?

Kl
Jag är helt slut. Ni som ska ha i juni, jobbar ni heltid? Jag pallar snart inte längre, har lämnat synpunkter på att fk inte kommer bevilja gravidpenning men har väl inga större förhoppningar. Och vem vet hur lång tid det kommer ta innan jag får beslut om det. Suck. Är verkligen inte den som gnäller utan jag bara kör men kanske får lov att be om att få läkartid och kanske bli sjukskriven.. Foglossning, har jätteont uppe i ryggen också, vet inte vad det beror på, inget jag haft besvär av tidigare iaf. Börjar att svullna i fötter och händer och vid senaste besök hos bm så hade jag sjunkit lite i hb igen trots järntablett varje dag sen innan jul.. Bläää!

Har du hög feber(över 39 grader)?

I Sverige är ju typ allt helt normalt, men i övriga världen (nåja) är feber inte jättebra om man är gravid. Vi har en del läkarvänner och de är väldigt noga med att inte träffa oss om deras barn har feber t ex. Själv skulle jag nog ta paracetamol och kontakta bm på måndag, speciellt med
tanke på att du har ont i magen. Antagligen är det inget farligt (Det är ju oftast så) men bättre att vara på den säkra sidan.

+majola

Tempen är runt 38.7 men den går ner när jag tar alvedon. Däremot försvinner inte värken alls. Inte snorig öht men ont i halsen med svullna halsmandlar.

Kl

Hoppla. Idag fick jag höra av en okänd karl att jag inte ser ut inte att ha haft någon brist på mat.
Tack. Kul skämt. .. Verkligen superkul, Haa-haa..

Vet att jag reagerar dubbelt, blir förbannad över att han ens har mage att tro att han har rätten att kommentera min gravida TJOCKmage. Sen blir jag förbannad eftersom jag de senaste halvåret haft sjuka problem med illamåendet först och nu att magen inte tål något så jag får ju fan inte i mig lika mycket mat som förr går inte upp i vikt! Ligger fortfarande kvar på startvikt, vanliga byxorna fungerar förutom att skärpet måste vara på yttersta hålet när jag sitter ner men byxorna är lösa i midja och lår :/

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka