Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Passar på att flytta med listan nu när jag sitter vid dator :)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
24 Madick (tredje barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)

*kl*

Vilket tycker ni mest om av Aaron och Elian?

Stora namnproblem hos oss med...

Vår lille är fortfarande blyg och blir helt still om han märker att någon annan än jag känner på magen, vilket har gjort att sambon bara fått känna ett fåtal sparkar trots att jag redan är i v 32+1.

Något namn har vi inte kommit på, han går undernamnet Lillen än så länge.

En till liten blygis ! :)

Vi kallar vår lille pojk i magen mest för "Liten". Kanske inte det gulligaste smeknamnet direkt .. :)

Vi vet ju att det är en tjej så hon heter redan sitt namn. Jag tycker vi har mer kontakt redan än med de tidigare barnen iom namnet. Det har gått bättre än väntat att ligga på mage trots v20 nu.

Elian var riktigt fint :) Om det blir en tjej så har vi några alternativ, men däremot har vi väldiga problem med att komma på några pojknamn som båda gillar. Skriver listor med några veckors intervall typ, mest för att vi ska känna på namnen och ev hitta ett passande. Just nu heter magen bara "Plutten".

Är det bara jag som har problem att sova på nätterna?

Du vet inte heller om det blir en han eller hon?

Vi ville inte veta. Mer spännande så :D

Elian var riktigt fint :) Om det blir en tjej så har vi några alternativ, men däremot har vi väldiga problem med att komma på några pojknamn som båda gillar. Skriver listor med några veckors intervall typ, mest för att vi ska känna på namnen och ev hitta ett passande. Just nu heter magen bara "Plutten".

Hehe... Elian är min favorit (alternativt Eliah, men det finns ganska många små Eliahs häromkring...). Min mans favorit är Aaron. Problemet med det är att en pojke på samma gata som vi heter så och att jag känt en helt odräglig Aaron för ett par år sedan. :crazy:

Angående sömn... jag vaknar ungefär varannan timme, eller efter en och en halv mest hela natten. Men jag har ju två barn som hjälper till, så jag kan inte skylla allt på graviditeten. Och jag får erkänna att jag mycket sällan sover hela nätterna även när jag inte är gravid. Inte innan jag hade barn heller. Positivt med det är ju att jag inte ser det som så dramatiskt att barnen inte sover hela nätterna - det är ju liksom normalt! :D

Adrian var ett förslag för första sonen, men vi kom fram till att ingen av oss gillade det så himla mycket egentligen... Vi är ganska svåra av oss. :meh:

Jag gillar också Elian bäst.

Kl

Jag har också börjat få svårt att sova. Går upp mycket och kissar och så jar jag svårt att ligga bekvämt. Kan varken sova på mage eller rygg längre.

Annars mår jag ganska bra faktiskt :) gick precis in i vecka 27 och bebis är helt knasig därinne! Låg alldeles nyss i soffan och funderade på om den på allvar försökte ta sig ut direkt genom magen. :D

Om dottern inte väcker mig så sover jag rätt bra , ofta en eller två kisspauser men det händer ibland att jag vaknar på morgonen och inser att jag sovit en hel natt :d

delvis kl

Märker ni av att ni är känsligare som gravida?

Jag har ju en rätt tråkig depressionshistoria som ibland ploppar upp till ytan igen. Och jag märker att jag är extremt känslig nu som gravid, får ångest av skitgrejor. Det var ännu värre i början när hormonerna var som värst :wtf:

Kroppen är ju såklart också mer känslig, klarar inte av samma styrkegrejor.

Men sen är jag också mer känslig i humöret, minsta lilla sak eller humörändring hos andra påverkar mig som sjutton. Blev helt förstörd igår när dagis gett dottern en halv smörgås (hon reagerar på gluten) :crazy:

Både känsligare i kropp och själ, den typiska gravida kvinnan med andra ord :cautious:

Senast ändrad:

Åh vad härligt att redan ha ett ordentligt tilltalsnamn till henne :)

Sover du på mage alltså?

Har just kommit hem från solsemester och behövde ju sola ryggen :-) Lättare att läsa liggandes på mage också.

Drömmer massor, det är störande för jag vaknar av drömmarna. Mår illa igen också men det kanske är vätskebrist efter all sol.

Kl

Drömmer också extremt mycket. Väldigt komplicerade och detaljerade drömmar. Ibland är dom så komplexa och intensiva att när jag vaknar så känns det inte som om jag har drömt utan att det var verklighet. Kan vara väldigt förvirrande precis när man vaknar.

Om drömmen har handlat om känslomässigt tunga saker så kan jag vara ledsen/arg/glad långt in på dagen bara baserat på känslorna i drömmen.

Nej, och vad jag tror det är ändras hela tiden så det är inte heller att lita på. Ingen av oss känner att vi måste veta, däremot har jag fått veta på omvägar att några släktingar tycker det är jobbigt att inte veta vilka kläder de "kan" köps. Själv tillhör jag de som inte har problem med att dra på en kille lite rosa och förstår inte problemet:o

Är mycket därför som jag också sover dåligt. Försöker knöla till kuddar och täcken på bra vis kring ben och mage, men vaknar efter ett tag ändå eftersom jag även i vanliga fall får ont om jag ligger för stilla. Inatt har jag sovit hyffsat iaf.

KL

Min bebis låg ju med rumpan långt ner i mitt bäcken på alla de UL jag varit på. Jag känner mycket rörelser neråt och det känns som om det ska komma ut en fot när som helst.

Jättedum fråga, men finns det någon risk för att den kommer ligga så hela graviditeten? Jag vill ju föda vaginalt men inte i säte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka